Danone zet 'gezondheidsmerken' in de etalage

Danone zet 'gezondheidsmerken' in de etalage

(UPDATE) Danone zou zijn producten met medische voedingswaarden willen verkopen aan Nestlé. De gesprekken over de afdeling zouden al aan de gang zijn, maar er is nog niets beslist.

3 miljard euro

Danone zou een bedrag van 3 miljard euro willen krijgen en kan daarvoor meerdere partijen tegen elkaar uitspelen: zo was Fresenius een tijd geïnteresseerd, maar de Duitsers hebben ondertussen afgehaakt. Als de verkoop er komt, moet Nestlé wel nog de goedkeuring krijgen van antitrustautoriteiten.

 

Vorig jaar was de omzet van de gezondheidsafdeling van Danone goed voor 1,3 miljard euro, goed voor zes procent van de totale omzet van het bedrijf. In het eerste kwartaal van dit jaar steeg de vergelijkbare omzet met 5,2 procent naar 328 miljoen euro. 67 procent van die omzet wordt in Europa gehaald, met het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk als de twee grootste markten.

 

"Voor Nestlé zou de aankoop van de afdeling medische voeding van Danone de juiste strategische zet zijn – of het een goede deal is, zal afhangen van de prijs", zegt James Edwardes Jones, analist van RBC Europe, aan Bloomberg. Danone benadrukt wel dat het om de divisie medische producten gaat van het bedrijf, Nutricia Medical, die losstaat van de bekende zuivelmerken van de producent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top