Delhaize breidt aanbod streekproducten op twee jaar tijd met helft uit | RetailDetail

Delhaize breidt aanbod streekproducten op twee jaar tijd met helft uit

Delhaize breidt aanbod streekproducten op twee jaar tijd met helft uit

Delhaize heeft zijn gamma "Producten van bij ons" op twee jaar tijd met de helft uitgebreid. Het zijn er nu al meer dan 750. Dat laat de groep weten in de aanloop naar een opendeurdag bij vier van haar bioproducenten.

70% assortiment is Belgisch

Op zondag 8 juni biedt Delhaize haar klanten de kans om vier van haar Belgische bioproducenten en hun producten te leren kennen tijdens een bezoek achter de schermen. Dit jaar gaat het om koekjesbakker Les Trois Petits Fours uit het Brusselse, Belvas Chocolaterie uit Ghislenghien, Agrico Groentenbedrijf uit Bornem en kippenbedrijf Bolderhof uit Heusden-Zolder.

 

"Dit initiatief sluit perfect aan bij het engagement van de winkelketen om zich zoveel mogelijk te bevoorraden bij Belgische producenten en kleine producenten te helpen hun expertise en capaciteit te ontwikkelen om de winkels van Delhaize te bevoorraden met producten van bij ons. 70% van het assortiment van Delhaize komt al uit België", klinkt het op de hoofdzetel. Tegelijk vormt het een ideale gelegenheid om "de grootsheid van het Belgische gastronomische erfgoed te ontdekken of te herontdekken."

 

Al meer dan 750 streekproducten

Op twee jaar tijd heeft Delhaize zijn assortiment streekproducten met het label "Product van bij ons" met de helft uitgebreid: intussen zijn het er al meer dan 750. Stuk voor stuk zijn het producten van Belgische herkomst, gemaakt of verbouwd door kleine ambachtslui of landbouwers – meer dan 150 lokale producenten - en enkel verdeeld in de Delhaize-vestiging van hun stad of streek van herkomst.

 

Vorig jaar alleen al kwamen er meer dan 100 "Producten van bij ons" bij in de rekken. Dat gamma komt overiges boven op de 1.000 typisch Belgische producten die - anders dan de streekproducten - wel in alle Delhaizes te vinden zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.