Delhaize breidt aanbod streekproducten op twee jaar tijd met helft uit | RetailDetail

Delhaize breidt aanbod streekproducten op twee jaar tijd met helft uit

Delhaize breidt aanbod streekproducten op twee jaar tijd met helft uit

Delhaize heeft zijn gamma "Producten van bij ons" op twee jaar tijd met de helft uitgebreid. Het zijn er nu al meer dan 750. Dat laat de groep weten in de aanloop naar een opendeurdag bij vier van haar bioproducenten.

70% assortiment is Belgisch

Op zondag 8 juni biedt Delhaize haar klanten de kans om vier van haar Belgische bioproducenten en hun producten te leren kennen tijdens een bezoek achter de schermen. Dit jaar gaat het om koekjesbakker Les Trois Petits Fours uit het Brusselse, Belvas Chocolaterie uit Ghislenghien, Agrico Groentenbedrijf uit Bornem en kippenbedrijf Bolderhof uit Heusden-Zolder.

 

"Dit initiatief sluit perfect aan bij het engagement van de winkelketen om zich zoveel mogelijk te bevoorraden bij Belgische producenten en kleine producenten te helpen hun expertise en capaciteit te ontwikkelen om de winkels van Delhaize te bevoorraden met producten van bij ons. 70% van het assortiment van Delhaize komt al uit België", klinkt het op de hoofdzetel. Tegelijk vormt het een ideale gelegenheid om "de grootsheid van het Belgische gastronomische erfgoed te ontdekken of te herontdekken."

 

Al meer dan 750 streekproducten

Op twee jaar tijd heeft Delhaize zijn assortiment streekproducten met het label "Product van bij ons" met de helft uitgebreid: intussen zijn het er al meer dan 750. Stuk voor stuk zijn het producten van Belgische herkomst, gemaakt of verbouwd door kleine ambachtslui of landbouwers – meer dan 150 lokale producenten - en enkel verdeeld in de Delhaize-vestiging van hun stad of streek van herkomst.

 

Vorig jaar alleen al kwamen er meer dan 100 "Producten van bij ons" bij in de rekken. Dat gamma komt overiges boven op de 1.000 typisch Belgische producten die - anders dan de streekproducten - wel in alle Delhaizes te vinden zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt haalt producten Nestlé uit de rekken

21/02/2018

Colruyt heeft minstens 18 producten van Nestlé uit de winkelrekken gehaald. Beide partijen zijn immers niet tot een akkoord gekomen over de prijzen en dus worden de producten tijdelijk niet meer verkocht bij Colruyt.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Back to top