Delhaize breidt aanbod streekproducten op twee jaar tijd met helft uit

Delhaize breidt aanbod streekproducten op twee jaar tijd met helft uit

Delhaize heeft zijn gamma "Producten van bij ons" op twee jaar tijd met de helft uitgebreid. Het zijn er nu al meer dan 750. Dat laat de groep weten in de aanloop naar een opendeurdag bij vier van haar bioproducenten.

70% assortiment is Belgisch

Op zondag 8 juni biedt Delhaize haar klanten de kans om vier van haar Belgische bioproducenten en hun producten te leren kennen tijdens een bezoek achter de schermen. Dit jaar gaat het om koekjesbakker Les Trois Petits Fours uit het Brusselse, Belvas Chocolaterie uit Ghislenghien, Agrico Groentenbedrijf uit Bornem en kippenbedrijf Bolderhof uit Heusden-Zolder.

 

"Dit initiatief sluit perfect aan bij het engagement van de winkelketen om zich zoveel mogelijk te bevoorraden bij Belgische producenten en kleine producenten te helpen hun expertise en capaciteit te ontwikkelen om de winkels van Delhaize te bevoorraden met producten van bij ons. 70% van het assortiment van Delhaize komt al uit België", klinkt het op de hoofdzetel. Tegelijk vormt het een ideale gelegenheid om "de grootsheid van het Belgische gastronomische erfgoed te ontdekken of te herontdekken."

 

Al meer dan 750 streekproducten

Op twee jaar tijd heeft Delhaize zijn assortiment streekproducten met het label "Product van bij ons" met de helft uitgebreid: intussen zijn het er al meer dan 750. Stuk voor stuk zijn het producten van Belgische herkomst, gemaakt of verbouwd door kleine ambachtslui of landbouwers – meer dan 150 lokale producenten - en enkel verdeeld in de Delhaize-vestiging van hun stad of streek van herkomst.

 

Vorig jaar alleen al kwamen er meer dan 100 "Producten van bij ons" bij in de rekken. Dat gamma komt overiges boven op de 1.000 typisch Belgische producten die - anders dan de streekproducten - wel in alle Delhaizes te vinden zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top