Delhaize breidt aanbod streekproducten op twee jaar tijd met helft uit

Delhaize breidt aanbod streekproducten op twee jaar tijd met helft uit

Delhaize heeft zijn gamma "Producten van bij ons" op twee jaar tijd met de helft uitgebreid. Het zijn er nu al meer dan 750. Dat laat de groep weten in de aanloop naar een opendeurdag bij vier van haar bioproducenten.

70% assortiment is Belgisch

Op zondag 8 juni biedt Delhaize haar klanten de kans om vier van haar Belgische bioproducenten en hun producten te leren kennen tijdens een bezoek achter de schermen. Dit jaar gaat het om koekjesbakker Les Trois Petits Fours uit het Brusselse, Belvas Chocolaterie uit Ghislenghien, Agrico Groentenbedrijf uit Bornem en kippenbedrijf Bolderhof uit Heusden-Zolder.

 

"Dit initiatief sluit perfect aan bij het engagement van de winkelketen om zich zoveel mogelijk te bevoorraden bij Belgische producenten en kleine producenten te helpen hun expertise en capaciteit te ontwikkelen om de winkels van Delhaize te bevoorraden met producten van bij ons. 70% van het assortiment van Delhaize komt al uit België", klinkt het op de hoofdzetel. Tegelijk vormt het een ideale gelegenheid om "de grootsheid van het Belgische gastronomische erfgoed te ontdekken of te herontdekken."

 

Al meer dan 750 streekproducten

Op twee jaar tijd heeft Delhaize zijn assortiment streekproducten met het label "Product van bij ons" met de helft uitgebreid: intussen zijn het er al meer dan 750. Stuk voor stuk zijn het producten van Belgische herkomst, gemaakt of verbouwd door kleine ambachtslui of landbouwers – meer dan 150 lokale producenten - en enkel verdeeld in de Delhaize-vestiging van hun stad of streek van herkomst.

 

Vorig jaar alleen al kwamen er meer dan 100 "Producten van bij ons" bij in de rekken. Dat gamma komt overiges boven op de 1.000 typisch Belgische producten die - anders dan de streekproducten - wel in alle Delhaizes te vinden zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een soufflé van windeieren

18/08/2017

De excuses raken op bij Delhaize, en het geduld is op bij Dick Boer, zo leerden we afgelopen week. Nee, het is daar niet bepaald koek en ei. Maar elders ook niet. Hier is het zonnige nieuwsoverzicht van RetailDetail Food! 

Twaalfde groeikwartaal op rij voor Walmart

17/08/2017

’s Werelds grootste supermarktketen, het Amerikaanse Walmart, heeft het voorbije kwartaal de analistenverwachtingen overtroffen en legt voor het twaalfde kwartaal op rij mooie groeicijfers voor. Motor was de sterke groei online.

FrieslandCampina doet vruchtendranken van de hand

17/08/2017

Zuivelbedrijf FrieslandCampina heeft zijn vruchtendrankdivisie, waartoe onder andere het merk Appelsientje behoort, van de hand gedaan. Die komt nu in handen van het Nederlandse investeringsbedrijf Standard Investment.

Dick Boer: “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken”

17/08/2017

Een jaar na de fusie van Ahold met Delhaize blikt topman Dick Boer in de Nederlandse zakenkrant FD terug op het voorbije jaar. “We hebben ongelooflijk veel bereikt”, zegt de Nederlander, maar “Delhaize zal een beetje van zijn vrijheid kwijtraken.”

Nieuwe bouwaanvraag voor Lidl in Berchem

17/08/2017

Lidl heeft een aangepaste bouwaanvraag ingediend bij de stad voor een filiaal in Berchem, maar de buurtbewoners blijven vierkant tegen. Berchem is overigens niet het enige Antwerpse project dat Lidl maar niet rond krijgt.

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Back to top