Delhaize breidt aanbod streekproducten op twee jaar tijd met helft uit

Delhaize breidt aanbod streekproducten op twee jaar tijd met helft uit

Delhaize heeft zijn gamma "Producten van bij ons" op twee jaar tijd met de helft uitgebreid. Het zijn er nu al meer dan 750. Dat laat de groep weten in de aanloop naar een opendeurdag bij vier van haar bioproducenten.

70% assortiment is Belgisch

Op zondag 8 juni biedt Delhaize haar klanten de kans om vier van haar Belgische bioproducenten en hun producten te leren kennen tijdens een bezoek achter de schermen. Dit jaar gaat het om koekjesbakker Les Trois Petits Fours uit het Brusselse, Belvas Chocolaterie uit Ghislenghien, Agrico Groentenbedrijf uit Bornem en kippenbedrijf Bolderhof uit Heusden-Zolder.

 

"Dit initiatief sluit perfect aan bij het engagement van de winkelketen om zich zoveel mogelijk te bevoorraden bij Belgische producenten en kleine producenten te helpen hun expertise en capaciteit te ontwikkelen om de winkels van Delhaize te bevoorraden met producten van bij ons. 70% van het assortiment van Delhaize komt al uit België", klinkt het op de hoofdzetel. Tegelijk vormt het een ideale gelegenheid om "de grootsheid van het Belgische gastronomische erfgoed te ontdekken of te herontdekken."

 

Al meer dan 750 streekproducten

Op twee jaar tijd heeft Delhaize zijn assortiment streekproducten met het label "Product van bij ons" met de helft uitgebreid: intussen zijn het er al meer dan 750. Stuk voor stuk zijn het producten van Belgische herkomst, gemaakt of verbouwd door kleine ambachtslui of landbouwers – meer dan 150 lokale producenten - en enkel verdeeld in de Delhaize-vestiging van hun stad of streek van herkomst.

 

Vorig jaar alleen al kwamen er meer dan 100 "Producten van bij ons" bij in de rekken. Dat gamma komt overiges boven op de 1.000 typisch Belgische producten die - anders dan de streekproducten - wel in alle Delhaizes te vinden zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top