Delhaize investeerde 50 miljoen euro in hypermodern distributiecentrum

Delhaize investeerde 50 miljoen euro in hypermodern distributiecentrum

Delhaize heeft vandaag zijn nieuwste distributiecentrum in Zellik officieel in gebruik genomen. De bouw van het hypermoderne en volautomatische DC Fresh 3 - een Europese primeur - kostte zo'n 50 miljoen euro.

Geknipt voor kleinere winkelformules

DC Fresh 3 creëert in het Vlaams-Brabantse Zellik een extra oppervlakte van bijna 12.000 m² gekoelde opslagruimte voor verse producten. De bouw ervan startte eind 2011, de operationele opstart van de logistieke activiteiten vond in december 2013 plaats en DC Fresh 3 zal op volle capaciteit draaien vanaf maart dit jaar.

 

"Logistiek is de kern van de activiteiten van Delhaize België en moet dus mee de groei en innovatie in ons winkelnetwerk mogelijk maken", zegt Dirk Van den Berghe, CEO van Delhaize België. "De uitbreiding van het winkelnetwerk gebeurt vandaag vooral via de kleinere winkelformules zoals Proxy Delhaize en Shop & Go. Deze winkels werken met kleinere volumes en bestellingen."

 

Dat vraagt dus een andere werkwijze en organisatie: "Dankzij deze nieuwste installatie kunnen we nog sneller en efficiënter dit type van bestellingen voorbereiden zodat we alle winkels dagelijks kunnen bevoorraden met ultraverse producten."

 

Ruim 200.000 m² distributie- en opslagruimte

Het hypermoderne volautomatische distributiecentrum is een van de eerste van dit type in heel Europa en heeft alles samen zo'n 50 miljoen euro gekost. Het gebouw zelf sluit aan bij de bestaande stapelplaats DC Fresh 2.

 

Met dit nieuwe distributiecentrum erbij telt Delhaize nu meer dan 200.000 m² aan distributie- en opslagplaatsen van waaruit het dagelijks ruim 700 winkels in België en Luxemburg bevoorraadt. "Elke dag staan er meer dan 2.000 medewerkers in deze distributiecentra klaar om dit mogelijk te maken", aldus nog Van den Berghe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top