Delhaize investeerde 50 miljoen euro in hypermodern distributiecentrum

Delhaize investeerde 50 miljoen euro in hypermodern distributiecentrum

Delhaize heeft vandaag zijn nieuwste distributiecentrum in Zellik officieel in gebruik genomen. De bouw van het hypermoderne en volautomatische DC Fresh 3 - een Europese primeur - kostte zo'n 50 miljoen euro.

Geknipt voor kleinere winkelformules

DC Fresh 3 creëert in het Vlaams-Brabantse Zellik een extra oppervlakte van bijna 12.000 m² gekoelde opslagruimte voor verse producten. De bouw ervan startte eind 2011, de operationele opstart van de logistieke activiteiten vond in december 2013 plaats en DC Fresh 3 zal op volle capaciteit draaien vanaf maart dit jaar.

 

"Logistiek is de kern van de activiteiten van Delhaize België en moet dus mee de groei en innovatie in ons winkelnetwerk mogelijk maken", zegt Dirk Van den Berghe, CEO van Delhaize België. "De uitbreiding van het winkelnetwerk gebeurt vandaag vooral via de kleinere winkelformules zoals Proxy Delhaize en Shop & Go. Deze winkels werken met kleinere volumes en bestellingen."

 

Dat vraagt dus een andere werkwijze en organisatie: "Dankzij deze nieuwste installatie kunnen we nog sneller en efficiënter dit type van bestellingen voorbereiden zodat we alle winkels dagelijks kunnen bevoorraden met ultraverse producten."

 

Ruim 200.000 m² distributie- en opslagruimte

Het hypermoderne volautomatische distributiecentrum is een van de eerste van dit type in heel Europa en heeft alles samen zo'n 50 miljoen euro gekost. Het gebouw zelf sluit aan bij de bestaande stapelplaats DC Fresh 2.

 

Met dit nieuwe distributiecentrum erbij telt Delhaize nu meer dan 200.000 m² aan distributie- en opslagplaatsen van waaruit het dagelijks ruim 700 winkels in België en Luxemburg bevoorraadt. "Elke dag staan er meer dan 2.000 medewerkers in deze distributiecentra klaar om dit mogelijk te maken", aldus nog Van den Berghe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top