Delhaize investeerde 50 miljoen euro in hypermodern distributiecentrum

Delhaize investeerde 50 miljoen euro in hypermodern distributiecentrum

Delhaize heeft vandaag zijn nieuwste distributiecentrum in Zellik officieel in gebruik genomen. De bouw van het hypermoderne en volautomatische DC Fresh 3 - een Europese primeur - kostte zo'n 50 miljoen euro.

Geknipt voor kleinere winkelformules

DC Fresh 3 creëert in het Vlaams-Brabantse Zellik een extra oppervlakte van bijna 12.000 m² gekoelde opslagruimte voor verse producten. De bouw ervan startte eind 2011, de operationele opstart van de logistieke activiteiten vond in december 2013 plaats en DC Fresh 3 zal op volle capaciteit draaien vanaf maart dit jaar.

 

"Logistiek is de kern van de activiteiten van Delhaize België en moet dus mee de groei en innovatie in ons winkelnetwerk mogelijk maken", zegt Dirk Van den Berghe, CEO van Delhaize België. "De uitbreiding van het winkelnetwerk gebeurt vandaag vooral via de kleinere winkelformules zoals Proxy Delhaize en Shop & Go. Deze winkels werken met kleinere volumes en bestellingen."

 

Dat vraagt dus een andere werkwijze en organisatie: "Dankzij deze nieuwste installatie kunnen we nog sneller en efficiënter dit type van bestellingen voorbereiden zodat we alle winkels dagelijks kunnen bevoorraden met ultraverse producten."

 

Ruim 200.000 m² distributie- en opslagruimte

Het hypermoderne volautomatische distributiecentrum is een van de eerste van dit type in heel Europa en heeft alles samen zo'n 50 miljoen euro gekost. Het gebouw zelf sluit aan bij de bestaande stapelplaats DC Fresh 2.

 

Met dit nieuwe distributiecentrum erbij telt Delhaize nu meer dan 200.000 m² aan distributie- en opslagplaatsen van waaruit het dagelijks ruim 700 winkels in België en Luxemburg bevoorraadt. "Elke dag staan er meer dan 2.000 medewerkers in deze distributiecentra klaar om dit mogelijk te maken", aldus nog Van den Berghe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Back to top