Delhaize kondigt prijsverlagingen aan | RetailDetail

Delhaize kondigt prijsverlagingen aan

Delhaize kondigt prijsverlagingen aan
(c) Delhaize

Topman Dick Boer van Ahold Delhaize wil sleutelen aan de prijszetting bij Delhaize. Met name de discounters mogen zich geviseerd voelen.  

Strategiewijziging

Er is werk aan de prijspositionering van Delhaize, zo verklaarde Dick Boer vanochtend aan De Tijd in een toelichting op de kwartaalresultaten van Ahold Delhaize: “Onze prijszetting kan nog beter. We zijn goed in vergelijking met andere traditionele ketens, maar in België zijn er ook nog enkele discounters.”

 

Dat kan erop wijzen dat de keten een nieuw prijsoffensief gaat lanceren, concludeert de krant. Er komen immers middelen vrij door kostenbesparingen en synergievoordelen na de fusie. Die zouden dit jaar 250 miljoen euro opbrengen, in plaats van 220 miljoen die eerder was gecommuniceerd. De retailer schrapt enkele managementfuncties en zet meer druk op zijn grote leveranciers, om betere inkoopcondities af te dwingen.

 

Prijsdalingen zouden een strategiewijziging inhouden: Delhaize zette het afgelopen jaar immers vooral in op sterkere promoties, van het type ‘1+1 gratis’. Hiermee wilde het bedrijf in de eerste plaats Colruyt onder druk zetten, dat immers reageert op elke prijsdaling, ook op tijdelijke promoties. Overigens heeft Delhaize voorlopig nog geen concrete prijsdalingen gecommuniceerd. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.