Delhaize lanceert 'Cuvee Antwerpen' voor goed doel

Delhaize lanceert 'Cuvee Antwerpen' voor goed doel

Warenhuisketen Delhaize en de stad Antwerpen hebben gisteren de eerste rode en witte 'Cuvee Antwerpen' ontkurkt. Per verkochte fles wijn gaat één euro naar de vzw Armen Tekort, die strijdt tegen kansarmoede.

'Antwerpse' wijnen zijn Chileens

De rode Cuvee Antwerpen is een Chileense Las Puertas Merlot Reserva uit 2012, de witte Cuvee Antwerpen een ook al Chileense Las Puertas Chardonnay Reserva uit 2013. Op de flessen prijkt een label met daarop het silhouet van het Brabo-standbeeld, de kathedraal en het MAS.

 

De flessen kosten elk iets meer dan 5 euro en worden enkel in 35 Delhaize-winkels in de Antwerpse regio verkocht. Per verkochte fles schenkt Delhaize één euro aan de organisatie Armen Tekort, een organisatie die door het Antwerpse stadsbestuur werd voorgedragen.

 

Met zijn Cuvee Antwerpen is Delhaize niet aan zijn proefstuk toe. In mei 2012 stuntte de retailer bijvoorbeeld al met een Cuvee Leuven. Vorige zomer was er ook een Cuvee Kortrijk, in augustus een Cuvee Knokke-Heist, eind december een Cuvee Gent en eind maart was er ook al een Cuvee Ronse: en ook in die steden ging telkens een deel van de opbrengst naar een lokaal goed doel.

 

Dit keer gaat het met 45.000 flessen wel over de grootste oplage: Leuven moest het doen met 18.000 flessen, Gent moest het stellen met 12.500 exemplaren, Knokke-Heist met 6.000 en Ronse met 1.500 stuks. Tja, je bent 't Stad of je bent het niet...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Back to top