Delhaize lanceert 'Cuvee Antwerpen' voor goed doel | RetailDetail

Delhaize lanceert 'Cuvee Antwerpen' voor goed doel

Delhaize lanceert 'Cuvee Antwerpen' voor goed doel

Warenhuisketen Delhaize en de stad Antwerpen hebben gisteren de eerste rode en witte 'Cuvee Antwerpen' ontkurkt. Per verkochte fles wijn gaat één euro naar de vzw Armen Tekort, die strijdt tegen kansarmoede.

'Antwerpse' wijnen zijn Chileens

De rode Cuvee Antwerpen is een Chileense Las Puertas Merlot Reserva uit 2012, de witte Cuvee Antwerpen een ook al Chileense Las Puertas Chardonnay Reserva uit 2013. Op de flessen prijkt een label met daarop het silhouet van het Brabo-standbeeld, de kathedraal en het MAS.

 

De flessen kosten elk iets meer dan 5 euro en worden enkel in 35 Delhaize-winkels in de Antwerpse regio verkocht. Per verkochte fles schenkt Delhaize één euro aan de organisatie Armen Tekort, een organisatie die door het Antwerpse stadsbestuur werd voorgedragen.

 

Met zijn Cuvee Antwerpen is Delhaize niet aan zijn proefstuk toe. In mei 2012 stuntte de retailer bijvoorbeeld al met een Cuvee Leuven. Vorige zomer was er ook een Cuvee Kortrijk, in augustus een Cuvee Knokke-Heist, eind december een Cuvee Gent en eind maart was er ook al een Cuvee Ronse: en ook in die steden ging telkens een deel van de opbrengst naar een lokaal goed doel.

 

Dit keer gaat het met 45.000 flessen wel over de grootste oplage: Leuven moest het doen met 18.000 flessen, Gent moest het stellen met 12.500 exemplaren, Knokke-Heist met 6.000 en Ronse met 1.500 stuks. Tja, je bent 't Stad of je bent het niet...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent de grootste chocoladeretailer ter wereld – goed voor wel 1000 ton per jaar – een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.