Delhaize lanceert 'Cuvee Antwerpen' voor goed doel | RetailDetail

Delhaize lanceert 'Cuvee Antwerpen' voor goed doel

Delhaize lanceert 'Cuvee Antwerpen' voor goed doel

Warenhuisketen Delhaize en de stad Antwerpen hebben gisteren de eerste rode en witte 'Cuvee Antwerpen' ontkurkt. Per verkochte fles wijn gaat één euro naar de vzw Armen Tekort, die strijdt tegen kansarmoede.

'Antwerpse' wijnen zijn Chileens

De rode Cuvee Antwerpen is een Chileense Las Puertas Merlot Reserva uit 2012, de witte Cuvee Antwerpen een ook al Chileense Las Puertas Chardonnay Reserva uit 2013. Op de flessen prijkt een label met daarop het silhouet van het Brabo-standbeeld, de kathedraal en het MAS.

 

De flessen kosten elk iets meer dan 5 euro en worden enkel in 35 Delhaize-winkels in de Antwerpse regio verkocht. Per verkochte fles schenkt Delhaize één euro aan de organisatie Armen Tekort, een organisatie die door het Antwerpse stadsbestuur werd voorgedragen.

 

Met zijn Cuvee Antwerpen is Delhaize niet aan zijn proefstuk toe. In mei 2012 stuntte de retailer bijvoorbeeld al met een Cuvee Leuven. Vorige zomer was er ook een Cuvee Kortrijk, in augustus een Cuvee Knokke-Heist, eind december een Cuvee Gent en eind maart was er ook al een Cuvee Ronse: en ook in die steden ging telkens een deel van de opbrengst naar een lokaal goed doel.

 

Dit keer gaat het met 45.000 flessen wel over de grootste oplage: Leuven moest het doen met 18.000 flessen, Gent moest het stellen met 12.500 exemplaren, Knokke-Heist met 6.000 en Ronse met 1.500 stuks. Tja, je bent 't Stad of je bent het niet...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.