Delhaize lanceert 'Cuvee Antwerpen' voor goed doel

Delhaize lanceert 'Cuvee Antwerpen' voor goed doel

Warenhuisketen Delhaize en de stad Antwerpen hebben gisteren de eerste rode en witte 'Cuvee Antwerpen' ontkurkt. Per verkochte fles wijn gaat één euro naar de vzw Armen Tekort, die strijdt tegen kansarmoede.

'Antwerpse' wijnen zijn Chileens

De rode Cuvee Antwerpen is een Chileense Las Puertas Merlot Reserva uit 2012, de witte Cuvee Antwerpen een ook al Chileense Las Puertas Chardonnay Reserva uit 2013. Op de flessen prijkt een label met daarop het silhouet van het Brabo-standbeeld, de kathedraal en het MAS.

 

De flessen kosten elk iets meer dan 5 euro en worden enkel in 35 Delhaize-winkels in de Antwerpse regio verkocht. Per verkochte fles schenkt Delhaize één euro aan de organisatie Armen Tekort, een organisatie die door het Antwerpse stadsbestuur werd voorgedragen.

 

Met zijn Cuvee Antwerpen is Delhaize niet aan zijn proefstuk toe. In mei 2012 stuntte de retailer bijvoorbeeld al met een Cuvee Leuven. Vorige zomer was er ook een Cuvee Kortrijk, in augustus een Cuvee Knokke-Heist, eind december een Cuvee Gent en eind maart was er ook al een Cuvee Ronse: en ook in die steden ging telkens een deel van de opbrengst naar een lokaal goed doel.

 

Dit keer gaat het met 45.000 flessen wel over de grootste oplage: Leuven moest het doen met 18.000 flessen, Gent moest het stellen met 12.500 exemplaren, Knokke-Heist met 6.000 en Ronse met 1.500 stuks. Tja, je bent 't Stad of je bent het niet...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Lidl Kapellen na jarenlange lijdensweg eindelijk open

14/12/2017

Bijna vier jaar nadat het openbaar onderzoek van start ging, is de nieuwbouw-Lidl in Kapellen eindelijk geopend. Na tal van procedures moest de versdiscounter, onder druk van de buurt die vreesde voor een verkeersinfarct, zijn oorspronkelijke plannen bijschaven.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

Back to top