Delhaize partner van Oudenaardse sociale kruidenier

Delhaize partner van Oudenaardse sociale kruidenier

Oudenaarde heeft sinds vanochtend een "sociale kruidenier" waar mensen die het niet breed hebben, terecht kunnen voor een aantal dagelijkse producten. Het betreft een initiatief van het OCMW, dat evenwel de volle steun krijgt van de lokale vestiging van Delhaize.

Strijd tegen armoede...

In Oudenaarde kunnen alle mensen met een laag inkomen – zowel generatie-armen als nieuwe armen (een gevolg van de crisis of een andere tegenslag) – vanaf vandaag terecht bij 'De Kaba', de sociale kruidenier in het voormalige klooster van het bisschopskwartier. Ze vinden er basisproducten zoals voeding, verzorgings- en schoonmaakmiddelen.

 

"De groep van mensen die het financieel moeilijk heeft, is veel groter dan we denken, ook in Oudenaarde", zegt OCMW-voorzitter Stefaan Vercamer. "Vijftien procent zegt het moeilijk te hebben en bij eenoudergezinnen is dat liefst 39 procent."

 

...én tegen voedselverspilling

De sociale kruidenier krijgt alvast de volle medewerking van de lokale vestiging van Delhaize. "We hebben met Delhaize een afspraak kunnen maken om producten die dringend verbruikt moeten worden gratis op te halen. Geen wegwerppolitiek meer, maar zeer nuttig gebruik in het kader van armoedebestrijding. Het aanbod van Delhaize vullen we aan met producten die we aankopen en met een beperkte korting te koop aanbieden", aldus nog de Oudenaardse OCMW-voorzitter.

 

In het kader van zijn strijd tegen voedselverspilling werkt Delhaize al langer samen met Voedselbanken en andere initiatieven die armoede bestrijden, zowel in Vlaanderen als in Wallonië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top