Delhaize pioniert met FSC-gelabelde broodzakken | RetailDetail

Delhaize pioniert met FSC-gelabelde broodzakken

Delhaize pioniert met FSC-gelabelde broodzakken

De broodzakken bij Delhaize zijn sinds kort voorzien van een FSC-label. Delhaize is daarmee in ons land de eerste warenhuisgroep die bewust kiest voor broodzakken gemaakt uit papier afkomstig uit verantwoord beheerde bossen.

 

3,6 miljoen broodzakken per maand

“Delhaize is volop bezig met de implementatie van haar Responsible Wood Fibers Policy”, zegt Alexandra Meert, Category Manager Supplies - Indirect Procurement bij Delhaize België. “De uiteindelijke doelstelling is om enkel nog papiervezels uit duurzaam beheerde bossen te gebruiken, daar waar gerecycleerde papiervezels geen optie zijn.” De warenhuisketen verbruikt naar eigen zeggen gemiddeld 3,6 miljoen broodzakken per maand.

 

Het FSC-label op hout- of papierproducten geeft de garantie dat die afkomstig zijn uit goed beheerde bossen en/of uit recyclage. Wereldwijd wordt het FSC-keurmerk erkend als de strengste garantie voor duurzaam bosbeheer, onder andere door milieuorganisaties als WWF, Greenpeace of het Environmental Paper Network.

 

De FSC-gelabelde broodzakken van Delhaize zijn trouwens ‘made in Belgium’: ze worden geproduceerd door de firma Intersac uit Mettet (provincie Namen).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top