Delhaize pioniert met FSC-gelabelde broodzakken

Delhaize pioniert met FSC-gelabelde broodzakken

De broodzakken bij Delhaize zijn sinds kort voorzien van een FSC-label. Delhaize is daarmee in ons land de eerste warenhuisgroep die bewust kiest voor broodzakken gemaakt uit papier afkomstig uit verantwoord beheerde bossen.

 

3,6 miljoen broodzakken per maand

“Delhaize is volop bezig met de implementatie van haar Responsible Wood Fibers Policy”, zegt Alexandra Meert, Category Manager Supplies - Indirect Procurement bij Delhaize België. “De uiteindelijke doelstelling is om enkel nog papiervezels uit duurzaam beheerde bossen te gebruiken, daar waar gerecycleerde papiervezels geen optie zijn.” De warenhuisketen verbruikt naar eigen zeggen gemiddeld 3,6 miljoen broodzakken per maand.

 

Het FSC-label op hout- of papierproducten geeft de garantie dat die afkomstig zijn uit goed beheerde bossen en/of uit recyclage. Wereldwijd wordt het FSC-keurmerk erkend als de strengste garantie voor duurzaam bosbeheer, onder andere door milieuorganisaties als WWF, Greenpeace of het Environmental Paper Network.

 

De FSC-gelabelde broodzakken van Delhaize zijn trouwens ‘made in Belgium’: ze worden geproduceerd door de firma Intersac uit Mettet (provincie Namen).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Back to top