Delhaize pioniert met FSC-gelabelde broodzakken | RetailDetail

Delhaize pioniert met FSC-gelabelde broodzakken

Delhaize pioniert met FSC-gelabelde broodzakken

De broodzakken bij Delhaize zijn sinds kort voorzien van een FSC-label. Delhaize is daarmee in ons land de eerste warenhuisgroep die bewust kiest voor broodzakken gemaakt uit papier afkomstig uit verantwoord beheerde bossen.

 

3,6 miljoen broodzakken per maand

“Delhaize is volop bezig met de implementatie van haar Responsible Wood Fibers Policy”, zegt Alexandra Meert, Category Manager Supplies - Indirect Procurement bij Delhaize België. “De uiteindelijke doelstelling is om enkel nog papiervezels uit duurzaam beheerde bossen te gebruiken, daar waar gerecycleerde papiervezels geen optie zijn.” De warenhuisketen verbruikt naar eigen zeggen gemiddeld 3,6 miljoen broodzakken per maand.

 

Het FSC-label op hout- of papierproducten geeft de garantie dat die afkomstig zijn uit goed beheerde bossen en/of uit recyclage. Wereldwijd wordt het FSC-keurmerk erkend als de strengste garantie voor duurzaam bosbeheer, onder andere door milieuorganisaties als WWF, Greenpeace of het Environmental Paper Network.

 

De FSC-gelabelde broodzakken van Delhaize zijn trouwens ‘made in Belgium’: ze worden geproduceerd door de firma Intersac uit Mettet (provincie Namen).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.