Delhaize rekruteert teamleiders op bootcamp | RetailDetail

Delhaize rekruteert teamleiders op bootcamp

Delhaize rekruteert teamleiders op bootcamp

Warenhuisgroep Delhaize is gestart met het rekruteren van toekomstige teamleiders via een ‘bootcamp’. “Via allerlei opdrachten proberen we te zien of de kandidaten de juiste attitudes hebben”, zegt woordvoerder Roel Dekelver. “Nu het distributielandschap zo snel wijzigt, is dat soms belangrijker dan over de juiste diploma’s te beschikken.”

Honderd sollicitanten op een boerderij

De nieuwe rekruteringsaanpak werd deze week voor het eerst in praktijk gebracht. Delhaize richtte zich daarbij specifiek tot mensen zonder ervaring in retail en tot sollicitanten zonder diploma. In totaal meldden zich 1.400 mensen aan. Daarvan werden er honderd uitgenodigd: vijftig Franstaligen en vijftig Nederlandstaligen.

 

De sollicitanten moesten al om 6u ’s ochtends op een boerderij in Vilvoorde zijn, waar ze allerlei praktische opdrachten kregen te vervullen. Daarbij werd gekeken naar de manier waarop mensen in groep functioneerden en hoe ze oplossingen aanbrachten.

 

Beter dan een “los gesprek”

“Voor Delhaize is dit belangrijk. Wij staan constant in contact met mensen. Je moet dus dynamisme kunnen tonen, in groep kunnen werken en empathie hebben. En die eigenschappen zijn makkelijker te detecteren op zo’n bootcamp dan in een los gesprek”, aldus Dekelver.

 

Wie wordt aangeworven, krijgt nu een traject van twee jaar voorgeschoteld, waarin hij of zij kan uitgroeien tot teamleider. Momenteel wordt de aanpak geëvalueerd, maar de kans is groot dat het opzet wordt herhaald: de eerste reacties waren immers erg positief.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.