Delhaize rekruteert teamleiders op bootcamp

Delhaize rekruteert teamleiders op bootcamp

Warenhuisgroep Delhaize is gestart met het rekruteren van toekomstige teamleiders via een ‘bootcamp’. “Via allerlei opdrachten proberen we te zien of de kandidaten de juiste attitudes hebben”, zegt woordvoerder Roel Dekelver. “Nu het distributielandschap zo snel wijzigt, is dat soms belangrijker dan over de juiste diploma’s te beschikken.”

Honderd sollicitanten op een boerderij

De nieuwe rekruteringsaanpak werd deze week voor het eerst in praktijk gebracht. Delhaize richtte zich daarbij specifiek tot mensen zonder ervaring in retail en tot sollicitanten zonder diploma. In totaal meldden zich 1.400 mensen aan. Daarvan werden er honderd uitgenodigd: vijftig Franstaligen en vijftig Nederlandstaligen.

 

De sollicitanten moesten al om 6u ’s ochtends op een boerderij in Vilvoorde zijn, waar ze allerlei praktische opdrachten kregen te vervullen. Daarbij werd gekeken naar de manier waarop mensen in groep functioneerden en hoe ze oplossingen aanbrachten.

 

Beter dan een “los gesprek”

“Voor Delhaize is dit belangrijk. Wij staan constant in contact met mensen. Je moet dus dynamisme kunnen tonen, in groep kunnen werken en empathie hebben. En die eigenschappen zijn makkelijker te detecteren op zo’n bootcamp dan in een los gesprek”, aldus Dekelver.

 

Wie wordt aangeworven, krijgt nu een traject van twee jaar voorgeschoteld, waarin hij of zij kan uitgroeien tot teamleider. Momenteel wordt de aanpak geëvalueerd, maar de kans is groot dat het opzet wordt herhaald: de eerste reacties waren immers erg positief.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top