Delhaize rekruteert teamleiders op bootcamp

Delhaize rekruteert teamleiders op bootcamp

Warenhuisgroep Delhaize is gestart met het rekruteren van toekomstige teamleiders via een ‘bootcamp’. “Via allerlei opdrachten proberen we te zien of de kandidaten de juiste attitudes hebben”, zegt woordvoerder Roel Dekelver. “Nu het distributielandschap zo snel wijzigt, is dat soms belangrijker dan over de juiste diploma’s te beschikken.”

Honderd sollicitanten op een boerderij

De nieuwe rekruteringsaanpak werd deze week voor het eerst in praktijk gebracht. Delhaize richtte zich daarbij specifiek tot mensen zonder ervaring in retail en tot sollicitanten zonder diploma. In totaal meldden zich 1.400 mensen aan. Daarvan werden er honderd uitgenodigd: vijftig Franstaligen en vijftig Nederlandstaligen.

 

De sollicitanten moesten al om 6u ’s ochtends op een boerderij in Vilvoorde zijn, waar ze allerlei praktische opdrachten kregen te vervullen. Daarbij werd gekeken naar de manier waarop mensen in groep functioneerden en hoe ze oplossingen aanbrachten.

 

Beter dan een “los gesprek”

“Voor Delhaize is dit belangrijk. Wij staan constant in contact met mensen. Je moet dus dynamisme kunnen tonen, in groep kunnen werken en empathie hebben. En die eigenschappen zijn makkelijker te detecteren op zo’n bootcamp dan in een los gesprek”, aldus Dekelver.

 

Wie wordt aangeworven, krijgt nu een traject van twee jaar voorgeschoteld, waarin hij of zij kan uitgroeien tot teamleider. Momenteel wordt de aanpak geëvalueerd, maar de kans is groot dat het opzet wordt herhaald: de eerste reacties waren immers erg positief.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top