Delhaize rekruteert teamleiders op bootcamp

Delhaize rekruteert teamleiders op bootcamp

Warenhuisgroep Delhaize is gestart met het rekruteren van toekomstige teamleiders via een ‘bootcamp’. “Via allerlei opdrachten proberen we te zien of de kandidaten de juiste attitudes hebben”, zegt woordvoerder Roel Dekelver. “Nu het distributielandschap zo snel wijzigt, is dat soms belangrijker dan over de juiste diploma’s te beschikken.”

Honderd sollicitanten op een boerderij

De nieuwe rekruteringsaanpak werd deze week voor het eerst in praktijk gebracht. Delhaize richtte zich daarbij specifiek tot mensen zonder ervaring in retail en tot sollicitanten zonder diploma. In totaal meldden zich 1.400 mensen aan. Daarvan werden er honderd uitgenodigd: vijftig Franstaligen en vijftig Nederlandstaligen.

 

De sollicitanten moesten al om 6u ’s ochtends op een boerderij in Vilvoorde zijn, waar ze allerlei praktische opdrachten kregen te vervullen. Daarbij werd gekeken naar de manier waarop mensen in groep functioneerden en hoe ze oplossingen aanbrachten.

 

Beter dan een “los gesprek”

“Voor Delhaize is dit belangrijk. Wij staan constant in contact met mensen. Je moet dus dynamisme kunnen tonen, in groep kunnen werken en empathie hebben. En die eigenschappen zijn makkelijker te detecteren op zo’n bootcamp dan in een los gesprek”, aldus Dekelver.

 

Wie wordt aangeworven, krijgt nu een traject van twee jaar voorgeschoteld, waarin hij of zij kan uitgroeien tot teamleider. Momenteel wordt de aanpak geëvalueerd, maar de kans is groot dat het opzet wordt herhaald: de eerste reacties waren immers erg positief.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top