Delhaize schakelt modaliteiten obligaties gelijk | RetailDetail

Delhaize schakelt modaliteiten obligaties gelijk

Delhaize schakelt modaliteiten obligaties gelijk

Supermarktgroep Delhaize wil enkele modaliteiten van twee langetermijnobligaties, die door dochtermaatschappij Delhaize America werden uitgegeven, gelijkschakelen met die van de obligaties van de moedermaatschappij. De bezitters van de obligaties die op het voorstel ingaan, krijgen hiervoor een bonus van vijftien dollar per schijf van duizend dollar aan obligaties.

250 miljoen euro 'betrokken'

De eerste uitgifte draagt een coupon van 8,05% en loopt tot 2027, de tweede geeft 9% en loopt tot 2031. Er staat respectievelijk nog voor 70,7 miljoen dollar (zo'n vijftig miljoen euro) en 271,4 miljoen dollar (200 miljoen euro) uit op de obligaties.

 

De obligaties werden in 2011 door Delhaize America uitgegeven en dienden toen om de overname van de keten Hannaford te betalen. Sindsdien werden door Delhaize America geen nieuwe langetermijnleningen meer aangegaan. Het verkoos immers om die te centraliseren op groepsniveau.

 

Eerste poging al meteen in 2011

Twee jaar geleden deed moedermaatschappij Delhaize daarom al een bod op de obligaties die werden uitgegeven door Delhaize America en stelde toen voor om de obligaties om te zetten in nieuwe schuldtitels van de moedermaatschappij, met een vervaldag in 2040 en een coupon van 5,7%. Niet alle beleggers gingen daar op in.

 

Nu wil het de modaliteiten van de overblijvende obligaties gelijktrekken met die van de moedermaatschappij. Om de investeerders te overtuigen in te gaan om dat voorstel stelt Delhaize hen een premie van 15 dollar per obligatie van duizend dollar voor. De kernkarakteristieken (zoals de uitgever, de looptijd en de coupon) blijven dezelfde voor wie overstapt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top