Delhaize start met Roemeense diepvriesketen | RetailDetail

Delhaize start met Roemeense diepvriesketen

Delhaize start met Roemeense diepvriesketen

De Roemeense Delhaize-dochter Mega-Image zet een nieuwe keten op in Roemenië. AB Cool Food legt zich volledig toe op de verkoop van diepgevroren voeding. De eerste winkel ging open in de hoofdstad Boekarest.

Focus op huismerken

De diepvriesketen telt zowat 600 referenties, gaande van fruit over groenten en gebruiksklare maaltijden tot roomijs. Het assortiment wordt vooral gevormd door huismerken van Delhaize. Hoeveel verkooppunten de diepvriesketen zal krijgen, is nog niet bekend. Voor dit jaar blijft het alvast bij de ene vestiging van 180 m² in Boekarest. De eerste uitbreiding is voor 2014 gepland.

 

Roemenië is het eerste land waar Delhaize met een diepvriesketen start. Gemakkelijk lijkt het echter niet te worden: Roemenen zijn immers nog niet vertrouwd met diepvriesvoeding Ze vrezen voor een verlies aan kwaliteit.

 

Delhaize stapte in 2000 in het kapitaal van Mega Image en vijf jaar later kwam de keten volledig in handen van de Belgische groep. Eind 2012 telde ze 132 supermarkten, met een gemiddelde oppervlakte van 600 m². Daarnaast telde ze nog 61 kleinere Shop & Go's.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.