Delhaize start met Roemeense diepvriesketen

Delhaize start met Roemeense diepvriesketen

De Roemeense Delhaize-dochter Mega-Image zet een nieuwe keten op in Roemenië. AB Cool Food legt zich volledig toe op de verkoop van diepgevroren voeding. De eerste winkel ging open in de hoofdstad Boekarest.

Focus op huismerken

De diepvriesketen telt zowat 600 referenties, gaande van fruit over groenten en gebruiksklare maaltijden tot roomijs. Het assortiment wordt vooral gevormd door huismerken van Delhaize. Hoeveel verkooppunten de diepvriesketen zal krijgen, is nog niet bekend. Voor dit jaar blijft het alvast bij de ene vestiging van 180 m² in Boekarest. De eerste uitbreiding is voor 2014 gepland.

 

Roemenië is het eerste land waar Delhaize met een diepvriesketen start. Gemakkelijk lijkt het echter niet te worden: Roemenen zijn immers nog niet vertrouwd met diepvriesvoeding Ze vrezen voor een verlies aan kwaliteit.

 

Delhaize stapte in 2000 in het kapitaal van Mega Image en vijf jaar later kwam de keten volledig in handen van de Belgische groep. Eind 2012 telde ze 132 supermarkten, met een gemiddelde oppervlakte van 600 m². Daarnaast telde ze nog 61 kleinere Shop & Go's.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Back to top