Delhaize start met Roemeense diepvriesketen | RetailDetail

Delhaize start met Roemeense diepvriesketen

Delhaize start met Roemeense diepvriesketen

De Roemeense Delhaize-dochter Mega-Image zet een nieuwe keten op in Roemenië. AB Cool Food legt zich volledig toe op de verkoop van diepgevroren voeding. De eerste winkel ging open in de hoofdstad Boekarest.

Focus op huismerken

De diepvriesketen telt zowat 600 referenties, gaande van fruit over groenten en gebruiksklare maaltijden tot roomijs. Het assortiment wordt vooral gevormd door huismerken van Delhaize. Hoeveel verkooppunten de diepvriesketen zal krijgen, is nog niet bekend. Voor dit jaar blijft het alvast bij de ene vestiging van 180 m² in Boekarest. De eerste uitbreiding is voor 2014 gepland.

 

Roemenië is het eerste land waar Delhaize met een diepvriesketen start. Gemakkelijk lijkt het echter niet te worden: Roemenen zijn immers nog niet vertrouwd met diepvriesvoeding Ze vrezen voor een verlies aan kwaliteit.

 

Delhaize stapte in 2000 in het kapitaal van Mega Image en vijf jaar later kwam de keten volledig in handen van de Belgische groep. Eind 2012 telde ze 132 supermarkten, met een gemiddelde oppervlakte van 600 m². Daarnaast telde ze nog 61 kleinere Shop & Go's.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Belgische noedelshops Umamido trekken naar buurlanden

20/02/2018

De Belgische keten van noedelrestaurants Umamido trekt volgend jaar naar het buitenland en opent ook nieuwe vestigingen in ons land. Umamido serveert ramen, een Japans geïnspireerde noedelsoep. 

Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken

20/02/2018

AB InBev pakt uit met een ongewone marketingstunt: succesmerk Jupiler verdwijnt voor enkele maanden uit de rekken. Om de Rode Duivels te "steunen" op het WK voetbal (of, er een graantje van mee te pikken) heet het merk tot deze zomer Belgium. 

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Back to top