Delhaize in zee met de Vegetarische Slager

Delhaize in zee met de Vegetarische Slager
Delhaize verkoopt sinds begin deze maand als eerste Belgische supermarktketen producten van de Vegetarische Slager, die in Nederland al een referentie is op het vlak van plantaardige vleesvervangers. Vandaag liggen er al vier producten in de rekken, half september komen er nog twee bij.

"Bijna niet van echt te onderscheiden"

Delhaize is meteen de eerste Belgische supermarktketen die de producten van de Vegetarische Slager in ons land verdeelt.

 

"Als één van de marktleiders in Nederland op vlak van plantaardige vlees- en visvervangers onderscheiden ze zich met innovatieve, culinair verrassende en hoogwaardige producten die in allerlei gerechten kunnen worden gebruikt. We spreken hier effectief van de nieuwste generatie van vlees- en visvervangers die bijna niet te onderscheiden zijn van de echte vlees- en visproducten", klinkt het bij Delhaize.

 

De keten wil met het nieuwe aanbod inspelen op de stijgende vraag naar vegetarische producten en die markt nog toegankelijker maken voor met name nieuwe consumenten – vooral de zogheten "flexitariërs" – die voor het eerst een stukje kip of vlees willen vervangen door een veggie alternatief.

 

Twee primeurs "zelfs nog niet in Nederland gelanceerd"

Het gamma van zes producten omvat zowel smeersalades (een 'Visvrije Tonynsalade' en een 'Kipkerrie Salade') als vervangende producten voor vlees en vis. Behalve om 'Kipstuckjes' en 'Rul Gehackt' gaat het daarbij om twee primeurs die zelfs nog niet in Nederland zijn gelanceerd: 'Gerookt speck' en 'Biefstuckreepjes'. Die laatste twee zijn vervaardigd op basis van groenten, de vier andere zijn op basis van GMO-vrije soja.

 

Delhaize heeft al ruim 10 jaar vegetarische producten in zijn assortiment. Met de producten van de Vegetarische Slager erbij biedt de keten voortaan meer dan 80 vegetarische referenties aan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top