Delhaize in zee met de Vegetarische Slager

Delhaize in zee met de Vegetarische Slager
Delhaize verkoopt sinds begin deze maand als eerste Belgische supermarktketen producten van de Vegetarische Slager, die in Nederland al een referentie is op het vlak van plantaardige vleesvervangers. Vandaag liggen er al vier producten in de rekken, half september komen er nog twee bij.

"Bijna niet van echt te onderscheiden"

Delhaize is meteen de eerste Belgische supermarktketen die de producten van de Vegetarische Slager in ons land verdeelt.

 

"Als één van de marktleiders in Nederland op vlak van plantaardige vlees- en visvervangers onderscheiden ze zich met innovatieve, culinair verrassende en hoogwaardige producten die in allerlei gerechten kunnen worden gebruikt. We spreken hier effectief van de nieuwste generatie van vlees- en visvervangers die bijna niet te onderscheiden zijn van de echte vlees- en visproducten", klinkt het bij Delhaize.

 

De keten wil met het nieuwe aanbod inspelen op de stijgende vraag naar vegetarische producten en die markt nog toegankelijker maken voor met name nieuwe consumenten – vooral de zogheten "flexitariërs" – die voor het eerst een stukje kip of vlees willen vervangen door een veggie alternatief.

 

Twee primeurs "zelfs nog niet in Nederland gelanceerd"

Het gamma van zes producten omvat zowel smeersalades (een 'Visvrije Tonynsalade' en een 'Kipkerrie Salade') als vervangende producten voor vlees en vis. Behalve om 'Kipstuckjes' en 'Rul Gehackt' gaat het daarbij om twee primeurs die zelfs nog niet in Nederland zijn gelanceerd: 'Gerookt speck' en 'Biefstuckreepjes'. Die laatste twee zijn vervaardigd op basis van groenten, de vier andere zijn op basis van GMO-vrije soja.

 

Delhaize heeft al ruim 10 jaar vegetarische producten in zijn assortiment. Met de producten van de Vegetarische Slager erbij biedt de keten voortaan meer dan 80 vegetarische referenties aan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top