Delhaize in zee met de Vegetarische Slager

Delhaize in zee met de Vegetarische Slager
Delhaize verkoopt sinds begin deze maand als eerste Belgische supermarktketen producten van de Vegetarische Slager, die in Nederland al een referentie is op het vlak van plantaardige vleesvervangers. Vandaag liggen er al vier producten in de rekken, half september komen er nog twee bij.

"Bijna niet van echt te onderscheiden"

Delhaize is meteen de eerste Belgische supermarktketen die de producten van de Vegetarische Slager in ons land verdeelt.

 

"Als één van de marktleiders in Nederland op vlak van plantaardige vlees- en visvervangers onderscheiden ze zich met innovatieve, culinair verrassende en hoogwaardige producten die in allerlei gerechten kunnen worden gebruikt. We spreken hier effectief van de nieuwste generatie van vlees- en visvervangers die bijna niet te onderscheiden zijn van de echte vlees- en visproducten", klinkt het bij Delhaize.

 

De keten wil met het nieuwe aanbod inspelen op de stijgende vraag naar vegetarische producten en die markt nog toegankelijker maken voor met name nieuwe consumenten – vooral de zogheten "flexitariërs" – die voor het eerst een stukje kip of vlees willen vervangen door een veggie alternatief.

 

Twee primeurs "zelfs nog niet in Nederland gelanceerd"

Het gamma van zes producten omvat zowel smeersalades (een 'Visvrije Tonynsalade' en een 'Kipkerrie Salade') als vervangende producten voor vlees en vis. Behalve om 'Kipstuckjes' en 'Rul Gehackt' gaat het daarbij om twee primeurs die zelfs nog niet in Nederland zijn gelanceerd: 'Gerookt speck' en 'Biefstuckreepjes'. Die laatste twee zijn vervaardigd op basis van groenten, de vier andere zijn op basis van GMO-vrije soja.

 

Delhaize heeft al ruim 10 jaar vegetarische producten in zijn assortiment. Met de producten van de Vegetarische Slager erbij biedt de keten voortaan meer dan 80 vegetarische referenties aan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

Filet Pur: Groot misbaar in het abattoir

15/09/2017

Iemand nog een stukje tournedos? Of toch liever een geraspte wortel? De vleessector maakte alweer geen al te beste beurt afgelopen week, en dat is RetailDetail Food niet ontgaan, zoals blijkt uit dit onmisbare overzicht van de FMCG-actualiteit.

Back to top