Derde Panos Press Shop opent deze maand in Brussel | RetailDetail

Derde Panos Press Shop opent deze maand in Brussel

Derde Panos Press Shop opent deze maand in Brussel
De bekende broodjesketen Panos opent nog deze maand een derde vestiging in een Press Shop-Relay krantenwinkel.  Na de opening van een eerste Panos Press Shop in Waver (september 2010) en een tweede in Aalst (december 2011) komt er nu ook eentje in Brussel.

"Goed huwelijk met toegevoegde waarde"

"Een enquête heeft uitgewezen dat de klanten vonden dat het concept Press Shop-Panos een goed huwelijk was en dat de combinatie een toegevoegde waarde had", zegt Sophie Remy, directrice marketing van Press Shop-Relay. "Voor onze groep is tegemoet komen aan de verwachtingen van onze klanten altijd al primordiaal geweest." Het concept blijkt vooral goed aan te slaan bij jongeren en, zo stelt Sophie Remy nog, "op vlak van het zakencijfer dragen de twee activiteiten een evenwaardig deel bij aan het concept."

 

Voor Panos, dat deel uitmaakt van de groep La Lorraine, zijn die Press Shops maar een van de vele kanalen via dewelke de keten zich ontwikkelt. "We hebben in eerste instantie onze aanwezigheid in nieuwe sectoren uitgebreid, zoals in treinstations, benzinestations (van Q8), metrostations, luchthavens en zelfs attractieparken. Binnenkort zullen we ook een eerste Panos openen in een industriepark", zegt Anthony Vanherpe, general manager van Panos. 

 

Internationale ambities

Panos telt vandaag al 219 broodjeszaken in ons land, maar koestert nog steeds grote plannen. "We zetten ook onze internationale expansie verder, voornamelijk in landen van Oost-Europa, waar de groep La Lorraine reeds productie-eenheden en/of commerciële structuren heeft", vervolgt de grote baas. "Tot slot volgen we ook van dichtbij hoe de voedingsgewoontes, mobiliteit en vrijetijdsbesteding van consumenten evolueren, om op die manier de eerste te kunnen zijn om te beantwoorden aan de verwachtingen van onze klanten, met een aanbod dat aangepast is aan hun smaken en noden."

 

Die klant verwacht blijkbaar klassiekers van bij ons, vandaar de lancering van een nieuwe sandwich in samenwerking met mayonaisemerk Devos-Lemmens.  "Deze strategische keuze is helemaal niet nieuw: reeds in 2000 waren wij de eersten om een co-branded sandwich op te markt te brengen, toen samen met het merk Ganda. Daarna zijn er verschillende andere samenwerkingen gevolgd of onderzocht", aldus Thomas Dusart, Marketing Manager van Panos.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.