Derde Panos Press Shop opent deze maand in Brussel

Derde Panos Press Shop opent deze maand in Brussel
De bekende broodjesketen Panos opent nog deze maand een derde vestiging in een Press Shop-Relay krantenwinkel.  Na de opening van een eerste Panos Press Shop in Waver (september 2010) en een tweede in Aalst (december 2011) komt er nu ook eentje in Brussel.

"Goed huwelijk met toegevoegde waarde"

"Een enquête heeft uitgewezen dat de klanten vonden dat het concept Press Shop-Panos een goed huwelijk was en dat de combinatie een toegevoegde waarde had", zegt Sophie Remy, directrice marketing van Press Shop-Relay. "Voor onze groep is tegemoet komen aan de verwachtingen van onze klanten altijd al primordiaal geweest." Het concept blijkt vooral goed aan te slaan bij jongeren en, zo stelt Sophie Remy nog, "op vlak van het zakencijfer dragen de twee activiteiten een evenwaardig deel bij aan het concept."

 

Voor Panos, dat deel uitmaakt van de groep La Lorraine, zijn die Press Shops maar een van de vele kanalen via dewelke de keten zich ontwikkelt. "We hebben in eerste instantie onze aanwezigheid in nieuwe sectoren uitgebreid, zoals in treinstations, benzinestations (van Q8), metrostations, luchthavens en zelfs attractieparken. Binnenkort zullen we ook een eerste Panos openen in een industriepark", zegt Anthony Vanherpe, general manager van Panos. 

 

Internationale ambities

Panos telt vandaag al 219 broodjeszaken in ons land, maar koestert nog steeds grote plannen. "We zetten ook onze internationale expansie verder, voornamelijk in landen van Oost-Europa, waar de groep La Lorraine reeds productie-eenheden en/of commerciële structuren heeft", vervolgt de grote baas. "Tot slot volgen we ook van dichtbij hoe de voedingsgewoontes, mobiliteit en vrijetijdsbesteding van consumenten evolueren, om op die manier de eerste te kunnen zijn om te beantwoorden aan de verwachtingen van onze klanten, met een aanbod dat aangepast is aan hun smaken en noden."

 

Die klant verwacht blijkbaar klassiekers van bij ons, vandaar de lancering van een nieuwe sandwich in samenwerking met mayonaisemerk Devos-Lemmens.  "Deze strategische keuze is helemaal niet nieuw: reeds in 2000 waren wij de eersten om een co-branded sandwich op te markt te brengen, toen samen met het merk Ganda. Daarna zijn er verschillende andere samenwerkingen gevolgd of onderzocht", aldus Thomas Dusart, Marketing Manager van Panos.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top