Derde Panos Press Shop opent deze maand in Brussel

Derde Panos Press Shop opent deze maand in Brussel
De bekende broodjesketen Panos opent nog deze maand een derde vestiging in een Press Shop-Relay krantenwinkel.  Na de opening van een eerste Panos Press Shop in Waver (september 2010) en een tweede in Aalst (december 2011) komt er nu ook eentje in Brussel.

"Goed huwelijk met toegevoegde waarde"

"Een enquête heeft uitgewezen dat de klanten vonden dat het concept Press Shop-Panos een goed huwelijk was en dat de combinatie een toegevoegde waarde had", zegt Sophie Remy, directrice marketing van Press Shop-Relay. "Voor onze groep is tegemoet komen aan de verwachtingen van onze klanten altijd al primordiaal geweest." Het concept blijkt vooral goed aan te slaan bij jongeren en, zo stelt Sophie Remy nog, "op vlak van het zakencijfer dragen de twee activiteiten een evenwaardig deel bij aan het concept."

 

Voor Panos, dat deel uitmaakt van de groep La Lorraine, zijn die Press Shops maar een van de vele kanalen via dewelke de keten zich ontwikkelt. "We hebben in eerste instantie onze aanwezigheid in nieuwe sectoren uitgebreid, zoals in treinstations, benzinestations (van Q8), metrostations, luchthavens en zelfs attractieparken. Binnenkort zullen we ook een eerste Panos openen in een industriepark", zegt Anthony Vanherpe, general manager van Panos. 

 

Internationale ambities

Panos telt vandaag al 219 broodjeszaken in ons land, maar koestert nog steeds grote plannen. "We zetten ook onze internationale expansie verder, voornamelijk in landen van Oost-Europa, waar de groep La Lorraine reeds productie-eenheden en/of commerciële structuren heeft", vervolgt de grote baas. "Tot slot volgen we ook van dichtbij hoe de voedingsgewoontes, mobiliteit en vrijetijdsbesteding van consumenten evolueren, om op die manier de eerste te kunnen zijn om te beantwoorden aan de verwachtingen van onze klanten, met een aanbod dat aangepast is aan hun smaken en noden."

 

Die klant verwacht blijkbaar klassiekers van bij ons, vandaar de lancering van een nieuwe sandwich in samenwerking met mayonaisemerk Devos-Lemmens.  "Deze strategische keuze is helemaal niet nieuw: reeds in 2000 waren wij de eersten om een co-branded sandwich op te markt te brengen, toen samen met het merk Ganda. Daarna zijn er verschillende andere samenwerkingen gevolgd of onderzocht", aldus Thomas Dusart, Marketing Manager van Panos.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top