Derde Panos Press Shop opent deze maand in Brussel

Derde Panos Press Shop opent deze maand in Brussel
De bekende broodjesketen Panos opent nog deze maand een derde vestiging in een Press Shop-Relay krantenwinkel.  Na de opening van een eerste Panos Press Shop in Waver (september 2010) en een tweede in Aalst (december 2011) komt er nu ook eentje in Brussel.

"Goed huwelijk met toegevoegde waarde"

"Een enquête heeft uitgewezen dat de klanten vonden dat het concept Press Shop-Panos een goed huwelijk was en dat de combinatie een toegevoegde waarde had", zegt Sophie Remy, directrice marketing van Press Shop-Relay. "Voor onze groep is tegemoet komen aan de verwachtingen van onze klanten altijd al primordiaal geweest." Het concept blijkt vooral goed aan te slaan bij jongeren en, zo stelt Sophie Remy nog, "op vlak van het zakencijfer dragen de twee activiteiten een evenwaardig deel bij aan het concept."

 

Voor Panos, dat deel uitmaakt van de groep La Lorraine, zijn die Press Shops maar een van de vele kanalen via dewelke de keten zich ontwikkelt. "We hebben in eerste instantie onze aanwezigheid in nieuwe sectoren uitgebreid, zoals in treinstations, benzinestations (van Q8), metrostations, luchthavens en zelfs attractieparken. Binnenkort zullen we ook een eerste Panos openen in een industriepark", zegt Anthony Vanherpe, general manager van Panos. 

 

Internationale ambities

Panos telt vandaag al 219 broodjeszaken in ons land, maar koestert nog steeds grote plannen. "We zetten ook onze internationale expansie verder, voornamelijk in landen van Oost-Europa, waar de groep La Lorraine reeds productie-eenheden en/of commerciële structuren heeft", vervolgt de grote baas. "Tot slot volgen we ook van dichtbij hoe de voedingsgewoontes, mobiliteit en vrijetijdsbesteding van consumenten evolueren, om op die manier de eerste te kunnen zijn om te beantwoorden aan de verwachtingen van onze klanten, met een aanbod dat aangepast is aan hun smaken en noden."

 

Die klant verwacht blijkbaar klassiekers van bij ons, vandaar de lancering van een nieuwe sandwich in samenwerking met mayonaisemerk Devos-Lemmens.  "Deze strategische keuze is helemaal niet nieuw: reeds in 2000 waren wij de eersten om een co-branded sandwich op te markt te brengen, toen samen met het merk Ganda. Daarna zijn er verschillende andere samenwerkingen gevolgd of onderzocht", aldus Thomas Dusart, Marketing Manager van Panos.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Back to top