Diepvriesketen Picard opent drie nieuwe vestigingen in Brussel | RetailDetail

Diepvriesketen Picard opent drie nieuwe vestigingen in Brussel

Diepvriesketen Picard opent drie nieuwe vestigingen in Brussel

De Franse diepvriesgroep Picard heeft zopas drie nieuwe vestigingen geopend in het Brusselse, meer bepaald in Elsene, Jette en Ukkel. Daarmee telt de groep nu zeven vestigingen in ons land, maar daar zal het niet bij blijven.

Brussel als (voorlopig) zwaartepunt

"Het favoriete diepvriesmerk van de Fransen" zet zijn expansie in ons land gestaag voort. Nadat het eerder al een vestiging opende in Waterloo en drie in Brussel, heeft de groep alweer drie extra verkooppunten geopend in en rond Brussel.

 

Zo opende Picard onlangs een 143 m² grote "buurtwinkel" in Elsene, tussen de Europese wijk en de Louizawijk. Op de Alsembergesesteenweg in Ukkel, op twee stappen van de Xavier de Bue-winkelstraat, kwam dan weer een 190 m² grote vestiging. En de Leopold I straat in Jette kreeg de grootste nieuwkomer, goed voor 201 m². 

 

In oktober vorig jaar hadden de Fransen al laten weten in ons land te mikken op 60 winkels tegen 2017. Op hun website kondigt de groep alvast aan dat ze "weldra in Waver, Antwerpen en Gent" van start gaat.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.