Doek definitief gevallen over Cash Fresh | RetailDetail

Doek definitief gevallen over Cash Fresh

Doek definitief gevallen over Cash Fresh
Met de sluiting van de Cash Fresh vestiging van Arendonk is deze week definitief het doek gevallen over de Kempense warenhuisketen die in 1968 werd opgericht. Cash Fresh werd al in maart 2005 overgenomen door de Delhaize-groep. De keten, opgericht door de familie Voeten uit Beerse, telde op dat moment 43 vestigingen - vooral in de Antwerpse en de Limburgse Kempen - en gaf werk aan 1.260 medewerkers.Aan de overname ging een strijd vooraf tussen Delhaize, Carrefour en Colruyt. Uiteindelijk haalde Delhaize zijn slag thuis: de distributeur betaalde 113 miljoen euro voor de supermarkten en legde nog eens 51 miljoen neer voor het vastgoed. Cash Fresh genoot ook buiten de Kempen bekendheid omdat het van 2005 tot 2007 shirtsponsor was van voetbalclub KVC Westerlo.

Op de plaats waar tot deze week de Arendonkse Cash Fresh was, komt nu een appartementsgebouw met acht luxeflats. Tegen juni van dit jaar moet in Arendonk een gloednieuwe AD Delhaize verrijzen op de hoek van de Wezenstraat en de Vrijheid, waar ook een groot parkeerterrein wordt aangelegd. Tot dan moeten de merktrouwe klanten naar het 7 kilometer verderop gelegen Retie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.