Eerste 'echte' Lidl-restaurant opent binnenkort in Den Haag

Eerste 'echte' Lidl-restaurant opent binnenkort in Den Haag

Binnenkort opent in Den Haag een restaurant dat de promotiestunt van Lidl in Zweden zal omvormen tot een echt concept. Het restaurant zal tegen een lage prijs maaltijden voorschotelen, gemaakt met ingrediënten die exclusief door Lidl worden geleverd.

Maaltijd voor vijf euro

Op 1 februari van volgend jaar opent het restaurant, waar je voor amper vijf euro een maaltijd met drankje kan krijgen. Het is ondernemer Ad Sedubun die het restaurant Dill – een anagram van Lidl – onder zijn hoede zal nemen. Hij mikt vooral op de sterk groeiende groep arme gezinnen, studenten en eenzame ouderen.

 

Alle maaltijden in het restaurant worden bereid met ingrediënten van de Duitse supermarktketen. Om de kosten ook op andere vlakken laag te houden, worden werklozen en stagairs ingezet als obers. Het restaurant biedt die mensen naar eigen zeggen zo ook een mogelijkheid aan om werkervaring op te doen.

 

Plannen voor keten

Sedubun gaat ook zijn restaurants in Liverpool en Manchester omvormen en als het concept een succes is, zijn er zelfs al plannen voor een landelijke keten. "In Den Haag komen we iedere week met een andere kaart met elke dag een ander menu. De weekaanbiedingen spelen daarbij een belangrijke rol", vertelt Sedubun aan De Telegraaf.

 

Dill zal wel niet dienen voor een rustig avondje uit, want het restaurant zal enkele regels hebben in verband met het nuttigen van je maaltijd: het ontbijt van 2,50 euro moet je binnen een halfuur op hebben, voor de lunch (3,50 euro) krijg je 45 minuten en voor een avondmaal anderhalf uur.

 

Het concept van Dill is gebaseerd op het Zweedse pop-uprestaurant met dezelfde naam. Dat bleek een promotiestunt te zijn van Lidl, waar tweesterrenchef Michael Wignall in het geheim kookte met enkel producten van Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top