Eerste 'echte' Lidl-restaurant opent binnenkort in Den Haag

Eerste 'echte' Lidl-restaurant opent binnenkort in Den Haag

Binnenkort opent in Den Haag een restaurant dat de promotiestunt van Lidl in Zweden zal omvormen tot een echt concept. Het restaurant zal tegen een lage prijs maaltijden voorschotelen, gemaakt met ingrediënten die exclusief door Lidl worden geleverd.

Maaltijd voor vijf euro

Op 1 februari van volgend jaar opent het restaurant, waar je voor amper vijf euro een maaltijd met drankje kan krijgen. Het is ondernemer Ad Sedubun die het restaurant Dill – een anagram van Lidl – onder zijn hoede zal nemen. Hij mikt vooral op de sterk groeiende groep arme gezinnen, studenten en eenzame ouderen.

 

Alle maaltijden in het restaurant worden bereid met ingrediënten van de Duitse supermarktketen. Om de kosten ook op andere vlakken laag te houden, worden werklozen en stagairs ingezet als obers. Het restaurant biedt die mensen naar eigen zeggen zo ook een mogelijkheid aan om werkervaring op te doen.

 

Plannen voor keten

Sedubun gaat ook zijn restaurants in Liverpool en Manchester omvormen en als het concept een succes is, zijn er zelfs al plannen voor een landelijke keten. "In Den Haag komen we iedere week met een andere kaart met elke dag een ander menu. De weekaanbiedingen spelen daarbij een belangrijke rol", vertelt Sedubun aan De Telegraaf.

 

Dill zal wel niet dienen voor een rustig avondje uit, want het restaurant zal enkele regels hebben in verband met het nuttigen van je maaltijd: het ontbijt van 2,50 euro moet je binnen een halfuur op hebben, voor de lunch (3,50 euro) krijg je 45 minuten en voor een avondmaal anderhalf uur.

 

Het concept van Dill is gebaseerd op het Zweedse pop-uprestaurant met dezelfde naam. Dat bleek een promotiestunt te zijn van Lidl, waar tweesterrenchef Michael Wignall in het geheim kookte met enkel producten van Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top