Eerste 'echte' Lidl-restaurant opent binnenkort in Den Haag | RetailDetail

Eerste 'echte' Lidl-restaurant opent binnenkort in Den Haag

Eerste 'echte' Lidl-restaurant opent binnenkort in Den Haag

Binnenkort opent in Den Haag een restaurant dat de promotiestunt van Lidl in Zweden zal omvormen tot een echt concept. Het restaurant zal tegen een lage prijs maaltijden voorschotelen, gemaakt met ingrediënten die exclusief door Lidl worden geleverd.

Maaltijd voor vijf euro

Op 1 februari van volgend jaar opent het restaurant, waar je voor amper vijf euro een maaltijd met drankje kan krijgen. Het is ondernemer Ad Sedubun die het restaurant Dill – een anagram van Lidl – onder zijn hoede zal nemen. Hij mikt vooral op de sterk groeiende groep arme gezinnen, studenten en eenzame ouderen.

 

Alle maaltijden in het restaurant worden bereid met ingrediënten van de Duitse supermarktketen. Om de kosten ook op andere vlakken laag te houden, worden werklozen en stagairs ingezet als obers. Het restaurant biedt die mensen naar eigen zeggen zo ook een mogelijkheid aan om werkervaring op te doen.

 

Plannen voor keten

Sedubun gaat ook zijn restaurants in Liverpool en Manchester omvormen en als het concept een succes is, zijn er zelfs al plannen voor een landelijke keten. "In Den Haag komen we iedere week met een andere kaart met elke dag een ander menu. De weekaanbiedingen spelen daarbij een belangrijke rol", vertelt Sedubun aan De Telegraaf.

 

Dill zal wel niet dienen voor een rustig avondje uit, want het restaurant zal enkele regels hebben in verband met het nuttigen van je maaltijd: het ontbijt van 2,50 euro moet je binnen een halfuur op hebben, voor de lunch (3,50 euro) krijg je 45 minuten en voor een avondmaal anderhalf uur.

 

Het concept van Dill is gebaseerd op het Zweedse pop-uprestaurant met dezelfde naam. Dat bleek een promotiestunt te zijn van Lidl, waar tweesterrenchef Michael Wignall in het geheim kookte met enkel producten van Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Kassaloos shoppen en betalen nu ook naar OKay

13/08/2018

Na de Spar-winkels van Colruyt Group kan je nu ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Met de app ‘Scan. Pay. Go.’ lopen shoppers de winkel uit zonder nog aan een kassa aan te hoeven schuiven.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Concurrentiewaakhond eist uitleg rond comeback Albert Heijn in Lokeren

09/08/2018

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft Ahold Delhaize om informatie gevraagd nu dochter Albert Heijn nog dit jaar een winkel in Lokeren zal openen. Eerder moest het supermarktconcern zijn vestiging daar immers sluiten om groen licht te krijgen voor de megafusie.