Eerste 'echte' Lidl-restaurant opent binnenkort in Den Haag

Eerste 'echte' Lidl-restaurant opent binnenkort in Den Haag

Binnenkort opent in Den Haag een restaurant dat de promotiestunt van Lidl in Zweden zal omvormen tot een echt concept. Het restaurant zal tegen een lage prijs maaltijden voorschotelen, gemaakt met ingrediënten die exclusief door Lidl worden geleverd.

Maaltijd voor vijf euro

Op 1 februari van volgend jaar opent het restaurant, waar je voor amper vijf euro een maaltijd met drankje kan krijgen. Het is ondernemer Ad Sedubun die het restaurant Dill – een anagram van Lidl – onder zijn hoede zal nemen. Hij mikt vooral op de sterk groeiende groep arme gezinnen, studenten en eenzame ouderen.

 

Alle maaltijden in het restaurant worden bereid met ingrediënten van de Duitse supermarktketen. Om de kosten ook op andere vlakken laag te houden, worden werklozen en stagairs ingezet als obers. Het restaurant biedt die mensen naar eigen zeggen zo ook een mogelijkheid aan om werkervaring op te doen.

 

Plannen voor keten

Sedubun gaat ook zijn restaurants in Liverpool en Manchester omvormen en als het concept een succes is, zijn er zelfs al plannen voor een landelijke keten. "In Den Haag komen we iedere week met een andere kaart met elke dag een ander menu. De weekaanbiedingen spelen daarbij een belangrijke rol", vertelt Sedubun aan De Telegraaf.

 

Dill zal wel niet dienen voor een rustig avondje uit, want het restaurant zal enkele regels hebben in verband met het nuttigen van je maaltijd: het ontbijt van 2,50 euro moet je binnen een halfuur op hebben, voor de lunch (3,50 euro) krijg je 45 minuten en voor een avondmaal anderhalf uur.

 

Het concept van Dill is gebaseerd op het Zweedse pop-uprestaurant met dezelfde naam. Dat bleek een promotiestunt te zijn van Lidl, waar tweesterrenchef Michael Wignall in het geheim kookte met enkel producten van Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top