Eerste Europese theebar Unilever opent in Londen

Eerste Europese theebar Unilever opent in Londen

Producent Unilever heeft de eerste vestiging van de theebar T2 in Londen geopend. Unilever nam in 2013 het Australische T2 over en breidt het concept nu uit naar Europa.

Grote markt voor thee

Met de opening van de T2-vestiging in Londen wil Unilever de Britten terug meer thee laten drinken: sinds de opkomst van Starbucks in Groot-Brittannië verloor de drank immers flink wat terrein ten opzichte van koffie. Unilever is wereldwijd al de grootste verkoper van thee, met zijn merk Lipton. Met T2 wil het nu die klanten aanspreken die ook geen problemen hebben met meer betalen voor koffie.

 

De markt voor luxueuze thee zou volgens Unilever jaarlijks met 12 tot 14 procent groeien. "We zien steeds meer interesse in meer opwindende thee", zegt Kevin Havelock van Unilever aan Reuters. " Dat zorgt bij Unilever voor groei in het meest opwindende segment van de theemarkt."

 

T2 werd in 1996 opgericht in Melbourne en toen Unilever het vorig jaar overnam, had het 40 filialen in Australië en een omzet van 57 miljoen Australische dollar (zo'n 40 miljoen euro). Na de opening van de vestiging in Londen hoopt Unilever dit jaar nog enkele T2's te openen in Groot-Brittannië, om daarna ook mogelijkheden in andere landen te bekijken. "We denken dat er niet één ontwikkelde stad in de wereld is die geen goede omgeving zou zijn voor T2", zei Havelock.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top