Eerste Europese theebar Unilever opent in Londen | RetailDetail

Eerste Europese theebar Unilever opent in Londen

Eerste Europese theebar Unilever opent in Londen

Producent Unilever heeft de eerste vestiging van de theebar T2 in Londen geopend. Unilever nam in 2013 het Australische T2 over en breidt het concept nu uit naar Europa.

Grote markt voor thee

Met de opening van de T2-vestiging in Londen wil Unilever de Britten terug meer thee laten drinken: sinds de opkomst van Starbucks in Groot-Brittannië verloor de drank immers flink wat terrein ten opzichte van koffie. Unilever is wereldwijd al de grootste verkoper van thee, met zijn merk Lipton. Met T2 wil het nu die klanten aanspreken die ook geen problemen hebben met meer betalen voor koffie.

 

De markt voor luxueuze thee zou volgens Unilever jaarlijks met 12 tot 14 procent groeien. "We zien steeds meer interesse in meer opwindende thee", zegt Kevin Havelock van Unilever aan Reuters. " Dat zorgt bij Unilever voor groei in het meest opwindende segment van de theemarkt."

 

T2 werd in 1996 opgericht in Melbourne en toen Unilever het vorig jaar overnam, had het 40 filialen in Australië en een omzet van 57 miljoen Australische dollar (zo'n 40 miljoen euro). Na de opening van de vestiging in Londen hoopt Unilever dit jaar nog enkele T2's te openen in Groot-Brittannië, om daarna ook mogelijkheden in andere landen te bekijken. "We denken dat er niet één ontwikkelde stad in de wereld is die geen goede omgeving zou zijn voor T2", zei Havelock.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.