Eerste Europese theebar Unilever opent in Londen

Eerste Europese theebar Unilever opent in Londen

Producent Unilever heeft de eerste vestiging van de theebar T2 in Londen geopend. Unilever nam in 2013 het Australische T2 over en breidt het concept nu uit naar Europa.

Grote markt voor thee

Met de opening van de T2-vestiging in Londen wil Unilever de Britten terug meer thee laten drinken: sinds de opkomst van Starbucks in Groot-Brittannië verloor de drank immers flink wat terrein ten opzichte van koffie. Unilever is wereldwijd al de grootste verkoper van thee, met zijn merk Lipton. Met T2 wil het nu die klanten aanspreken die ook geen problemen hebben met meer betalen voor koffie.

 

De markt voor luxueuze thee zou volgens Unilever jaarlijks met 12 tot 14 procent groeien. "We zien steeds meer interesse in meer opwindende thee", zegt Kevin Havelock van Unilever aan Reuters. " Dat zorgt bij Unilever voor groei in het meest opwindende segment van de theemarkt."

 

T2 werd in 1996 opgericht in Melbourne en toen Unilever het vorig jaar overnam, had het 40 filialen in Australië en een omzet van 57 miljoen Australische dollar (zo'n 40 miljoen euro). Na de opening van de vestiging in Londen hoopt Unilever dit jaar nog enkele T2's te openen in Groot-Brittannië, om daarna ook mogelijkheden in andere landen te bekijken. "We denken dat er niet één ontwikkelde stad in de wereld is die geen goede omgeving zou zijn voor T2", zei Havelock.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top