Eerste Europese theebar Unilever opent in Londen

Eerste Europese theebar Unilever opent in Londen

Producent Unilever heeft de eerste vestiging van de theebar T2 in Londen geopend. Unilever nam in 2013 het Australische T2 over en breidt het concept nu uit naar Europa.

Grote markt voor thee

Met de opening van de T2-vestiging in Londen wil Unilever de Britten terug meer thee laten drinken: sinds de opkomst van Starbucks in Groot-Brittannië verloor de drank immers flink wat terrein ten opzichte van koffie. Unilever is wereldwijd al de grootste verkoper van thee, met zijn merk Lipton. Met T2 wil het nu die klanten aanspreken die ook geen problemen hebben met meer betalen voor koffie.

 

De markt voor luxueuze thee zou volgens Unilever jaarlijks met 12 tot 14 procent groeien. "We zien steeds meer interesse in meer opwindende thee", zegt Kevin Havelock van Unilever aan Reuters. " Dat zorgt bij Unilever voor groei in het meest opwindende segment van de theemarkt."

 

T2 werd in 1996 opgericht in Melbourne en toen Unilever het vorig jaar overnam, had het 40 filialen in Australië en een omzet van 57 miljoen Australische dollar (zo'n 40 miljoen euro). Na de opening van de vestiging in Londen hoopt Unilever dit jaar nog enkele T2's te openen in Groot-Brittannië, om daarna ook mogelijkheden in andere landen te bekijken. "We denken dat er niet één ontwikkelde stad in de wereld is die geen goede omgeving zou zijn voor T2", zei Havelock.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Back to top