Eigenaar voetbalclub Lierse brengt 'Just Falafel' naar de Benelux

Eigenaar voetbalclub Lierse brengt 'Just Falafel' naar de Benelux

Wadi Degla, de Egyptische holding boven voetbalclub Lierse, wil de komende paar jaar een dozijn restaurants van de Just Falafel-keten openen in ons land. Op termijn mikt de Arabische fastfoodketen op 57 vestigingen in de Benelux.

"Gezonde fastfood" op zijn Arabisch

Just Falafel profileert zich als een "gezonde fastfoodketen" met specialiteiten uit het Midden-Oosten. Het menu is opgebouwd rond falafel, een vegetarisch gerecht van gefrituurde balletjes van kikkererwten.

 

De keten startte in 2007 met één restaurant in Abu Dhabi, maar groeide sindsdien als kool. Na het Midden-Oosten volgden al gauw vestigingen in de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk en Australië. Just Falafel telt momenteel 52 vestigingen in 18 landen en heeft naar eigen zeggen contracten getekend voor nog eens 903 verkooppunten.

 

"We hebben zopas onze eerste vestiging in Sydney geopend en volgende week starten we in de baai van San Francisco", zegt CEO Fadi Malas in een telefonisch interview met persbureau Belga. Via de Benelux wil de groep nu ook voet aan de grond krijgen op het Europese vasteland. "België is erg belangrijk voor ons. Het is een diverse markt in het hart van Europa", aldus nog Malas.

 

Nog dit jaar van start in Brussel

Voor de uitrol in de Benelux gaat Just Falafel in zee met Wadi Degla, de Egyptische holding die in ons land bekend werd als eigenaar van voetbalclub Lierse SK. Die runt in Egypte al 27 vestigingen in franchise en heeft nu plannen voor 57 restaurants in de Benelux.

 

Waar de Belgische vestigingen zullen komen, is nog niet bekend. "We hopen dit jaar nog te starten in Brussel", bevestigt Fadi Malas. "Het is niet de bedoeling bestaande restaurants over te nemen, behalve als er zich een opportuniteit zou voordoen op een uitstekende locatie. We starten met 15 à 20 werknemers, maar denken geleidelijk aan naar 100 te gaan."

 

Bedoeling is hetzelfde falafel-aanbod te brengen als elders in de wereld. "Maar we gaan ook een bredere keuze van mediterrane gerechten aanbieden, en misschien komen we ooit met een Belgische sandwich", besluit Malas.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top