Eismann neemt deel klantenbestand IJsboerke over

Eismann neemt deel klantenbestand IJsboerke over

De firma Eismann uit Geel, die huis-aan-huis voeding verkoopt, zal een deel van het klantenbestand van IJsboerke overnemen. De huis-aan-huisverkopen van IJsboerke werden stopgezet toen Glacio uit Beerse het noodlijdende IJsboerke overnam. Nu lijkt het er evenwel op dat toch nog een deel van de klanten ijsjes aan huis geleverd zullen krijgen.

50.000-tal adressen

"Concreet nemen we een 50.000-tal adressen uit het klantenbestand van Glacio vanuit IJsboerke over", zegt financieel directeur Raf Vanswevelt aan het magazine Trends. "In ruil gaan we voor drie jaar een engagement aan met Glacio om producten van hen aan te kopen."

 

Eismann verdeelt al langer producten van Glacio, maar die samenwerking zal nu dus verder uitgebreid worden. Het bedrijf uit de Kempen zal ook maximum 25 ex-werknemers van IJsboerke in dienst nemen om de producten aan huis te bezorgen.

 

"We voeren sinds enkele weken gesprekken met een 35-tal personen die in een VDAB-tewerkstellingscel zitten. Een aantal van hen willen we tegen augustus in dienst nemen", aldus Vanswevelt. De Geelse voedingsdistributeur zal ook een aantal wagens van IJsboerke overnemen, afhankelijk van het aantal aangeworven werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top