Eismann neemt deel klantenbestand IJsboerke over

Eismann neemt deel klantenbestand IJsboerke over

De firma Eismann uit Geel, die huis-aan-huis voeding verkoopt, zal een deel van het klantenbestand van IJsboerke overnemen. De huis-aan-huisverkopen van IJsboerke werden stopgezet toen Glacio uit Beerse het noodlijdende IJsboerke overnam. Nu lijkt het er evenwel op dat toch nog een deel van de klanten ijsjes aan huis geleverd zullen krijgen.

50.000-tal adressen

"Concreet nemen we een 50.000-tal adressen uit het klantenbestand van Glacio vanuit IJsboerke over", zegt financieel directeur Raf Vanswevelt aan het magazine Trends. "In ruil gaan we voor drie jaar een engagement aan met Glacio om producten van hen aan te kopen."

 

Eismann verdeelt al langer producten van Glacio, maar die samenwerking zal nu dus verder uitgebreid worden. Het bedrijf uit de Kempen zal ook maximum 25 ex-werknemers van IJsboerke in dienst nemen om de producten aan huis te bezorgen.

 

"We voeren sinds enkele weken gesprekken met een 35-tal personen die in een VDAB-tewerkstellingscel zitten. Een aantal van hen willen we tegen augustus in dienst nemen", aldus Vanswevelt. De Geelse voedingsdistributeur zal ook een aantal wagens van IJsboerke overnemen, afhankelijk van het aantal aangeworven werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen. Maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top