El Valenciano sluit na 100 jaar de deuren in Antwerpen

El Valenciano sluit na 100 jaar de deuren in Antwerpen

De Spaanse winkel El Valenciano in Antwerpen sluit na 100 jaar de deuren. De winkel staat momenteel al grotendeels leeg, nadat werd besloten om het huurcontract niet langer te vernieuwen.

 

Begrip in de stad

El Valenciano is al lange tijd een begrip in de Zirkstraat in Antwerpen. De winkel is niet meteen de grootste naam, maar was wel zeer bekend bij de lokale bevolking. In de volksmond werd de eigenlijke naam van de winkel amper gebruikt, maar stond hij bekend als ‘de Spaanse winkel’. De winkel werd in 1919 geopend door de ouders van de huidige uitbaters.

 

De winkel heeft doorheen zijn lange bestaan ook heel wat bekende personen over de vloer gehad. Zo bezocht koningin Fabiola, zelf van Spaanse oorsprong, in 1979 de winkel en ook Antwerps zanger Wannes Van de Velde stond bekend als een grote fan van El Valenciano. Hij werd er zelfs geboren, want zijn ouderlijk huis bevond zich op dezelfde locatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Delhaize opent z’n stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Sainsbury’s gaat 2.000 banen schrappen

18/10/2017

De Britse supermarktketen Sainsbury’s gaat in het Verenigd Koninkrijk ongeveer 2.000 banen schrappen. Zo wil het tot 500 miljoen pond (560 miljoen euro) besparen, in een poging om de concurrentie met de discounters aan te gaan.

Colruyt lanceert maaltijdbox

18/10/2017

Colruyt brengt een maaltijdbox voor gezinnen met kinderen op de markt, met alle nodige ingrediënten voor drie maaltijden. De kleinste maaltijdbox kost 52 euro, terwijl een iets grotere 59 euro kost. De keten maakt daarbij geen gebruik van een abonnementsformule.

63 banen op de tocht bij Coca-Cola Belgium

18/10/2017

Coca-Cola is van plan om in België 63 van de 2.200 banen te schrappen. De frisdrankenproducent gaat daarover overleg plegen met de vakbonden, om zo veel mogelijk naakte ontslagen te vermijden.

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van data-analist Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Back to top