El Valenciano sluit na 100 jaar de deuren in Antwerpen

El Valenciano sluit na 100 jaar de deuren in Antwerpen

De Spaanse winkel El Valenciano in Antwerpen sluit na 100 jaar de deuren. De winkel staat momenteel al grotendeels leeg, nadat werd besloten om het huurcontract niet langer te vernieuwen.

 

Begrip in de stad

El Valenciano is al lange tijd een begrip in de Zirkstraat in Antwerpen. De winkel is niet meteen de grootste naam, maar was wel zeer bekend bij de lokale bevolking. In de volksmond werd de eigenlijke naam van de winkel amper gebruikt, maar stond hij bekend als ‘de Spaanse winkel’. De winkel werd in 1919 geopend door de ouders van de huidige uitbaters.

 

De winkel heeft doorheen zijn lange bestaan ook heel wat bekende personen over de vloer gehad. Zo bezocht koningin Fabiola, zelf van Spaanse oorsprong, in 1979 de winkel en ook Antwerps zanger Wannes Van de Velde stond bekend als een grote fan van El Valenciano. Hij werd er zelfs geboren, want zijn ouderlijk huis bevond zich op dezelfde locatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Lidl Kapellen na jarenlange lijdensweg eindelijk open

14/12/2017

Bijna vier jaar nadat het openbaar onderzoek van start ging, is de nieuwbouw-Lidl in Kapellen eindelijk geopend. Na tal van procedures moest de versdiscounter, onder druk van de buurt die vreesde voor een verkeersinfarct, zijn oorspronkelijke plannen bijschaven.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Carrefour blijft marktaandeel verliezen in Frankrijk

13/12/2017

Dat CEO Alexandre Bompard voor een grote uitdaging staat bij Carrefour, werd zopas nog eens bevestigd door de nieuwste cijfers van Kantar Worldpanel. Zijn keten was vorige maand immers de grootste verliezer qua marktaandeel in Frankrijk.

Nederland en België blijven zorgenkindjes voor gescheiden Metro

13/12/2017

De Duitse foodretailgroep Metro zegt in zijn eerste jaar sinds de afsplitsing van zijn non-foodactiviteiten een solide basis voor nieuwe groei te hebben gelegd. De Benelux blijft nochtans een rem op die groei zetten. 

 

Back to top