Elke Match-winkel eigen site.

Elke Match-winkel eigen site.

De lokale behoeften boven alles. Zo moeten ze bij Match hebben gedacht toen ze overschakelden van een algemene groepswebsite naar gepersonaliseerde lokale pagina’s. Elk van de 150 Franse Match-supermarkten heeft op die manier sinds kort een eigen webstek.


Wie in Frankrijk de site van supermarktenseigne Match bezoekt, wordt vanaf nu rechtstreeks doorverwezen naar de webstek van de dichtstbijzijnde vestiging. Terwijl op de sites van winkels in het zuiden van Frankrijk zeg maar pruimen worden aangeprijsd, zullen de websites van winkels bij de “ch’tis” bijvoorbeeld in het teken van andijvie staan.


De supermarktgroep geeft zelf te kennen dat bijvoorbeeld een klant uit Marseille lak heeft aan wat de supermarkten in het noorden van het land te vertellen hebben. Het is verbazingwekkend vanzelfsprekend, maar toch iets wat zelden wordt toegepast door supermarktketens.


In plaats van de eenheid van de groep te versterken en de brand nationaal aan te prijzen, kiest Match resoluut voor het lokale. Zelfs het micro-lokale niveau krijgt, dankzij een ruimte voor informatieberichten en zoekertjes, bij Match weer aandacht. Binnen het kader van zelfstandige buurtsupers, kunnen dergelijke zetten alleen maar worden aangemoedigd.

De lokale behoeften boven alles. Zo moeten ze bij Match hebben gedacht toen ze overschakelden van een algemene groepswebsite naar gepersonaliseerde lokale pagina’s. Elk van de 150 Franse Match-supermarkten heeft op die manier sinds kort een eigen webstek.


Wie in Frankrijk de site van supermarktenseigne Match bezoekt, wordt vanaf nu rechtstreeks doorverwezen naar de webstek van de dichtstbijzijnde vestiging. Terwijl op de sites van winkels in het zuiden van Frankrijk zeg maar pruimen worden aangeprijsd, zullen de websites van winkels bij de “ch’tis” bijvoorbeeld in het teken van andijvie staan.


De supermarktgroep geeft zelf te kennen dat bijvoorbeeld een klant uit Marseille lak heeft aan wat de supermarkten in het noorden van het land te vertellen hebben. Het is verbazingwekkend vanzelfsprekend, maar toch iets wat zelden wordt toegepast door supermarktketens.


In plaats van de eenheid van de groep te versterken en de brand nationaal aan te prijzen, kiest Match resoluut voor het lokale. Zelfs het micro-lokale niveau krijgt, dankzij een ruimte voor informatieberichten en zoekertjes, bij Match weer aandacht. Binnen het kader van zelfstandige buurtsupers, kunnen dergelijke zetten alleen maar worden aangemoedigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top