Elke Match-winkel eigen site. | RetailDetail

Elke Match-winkel eigen site.

Elke Match-winkel eigen site.

De lokale behoeften boven alles. Zo moeten ze bij Match hebben gedacht toen ze overschakelden van een algemene groepswebsite naar gepersonaliseerde lokale pagina’s. Elk van de 150 Franse Match-supermarkten heeft op die manier sinds kort een eigen webstek.


Wie in Frankrijk de site van supermarktenseigne Match bezoekt, wordt vanaf nu rechtstreeks doorverwezen naar de webstek van de dichtstbijzijnde vestiging. Terwijl op de sites van winkels in het zuiden van Frankrijk zeg maar pruimen worden aangeprijsd, zullen de websites van winkels bij de “ch’tis” bijvoorbeeld in het teken van andijvie staan.


De supermarktgroep geeft zelf te kennen dat bijvoorbeeld een klant uit Marseille lak heeft aan wat de supermarkten in het noorden van het land te vertellen hebben. Het is verbazingwekkend vanzelfsprekend, maar toch iets wat zelden wordt toegepast door supermarktketens.


In plaats van de eenheid van de groep te versterken en de brand nationaal aan te prijzen, kiest Match resoluut voor het lokale. Zelfs het micro-lokale niveau krijgt, dankzij een ruimte voor informatieberichten en zoekertjes, bij Match weer aandacht. Binnen het kader van zelfstandige buurtsupers, kunnen dergelijke zetten alleen maar worden aangemoedigd.

De lokale behoeften boven alles. Zo moeten ze bij Match hebben gedacht toen ze overschakelden van een algemene groepswebsite naar gepersonaliseerde lokale pagina’s. Elk van de 150 Franse Match-supermarkten heeft op die manier sinds kort een eigen webstek.


Wie in Frankrijk de site van supermarktenseigne Match bezoekt, wordt vanaf nu rechtstreeks doorverwezen naar de webstek van de dichtstbijzijnde vestiging. Terwijl op de sites van winkels in het zuiden van Frankrijk zeg maar pruimen worden aangeprijsd, zullen de websites van winkels bij de “ch’tis” bijvoorbeeld in het teken van andijvie staan.


De supermarktgroep geeft zelf te kennen dat bijvoorbeeld een klant uit Marseille lak heeft aan wat de supermarkten in het noorden van het land te vertellen hebben. Het is verbazingwekkend vanzelfsprekend, maar toch iets wat zelden wordt toegepast door supermarktketens.


In plaats van de eenheid van de groep te versterken en de brand nationaal aan te prijzen, kiest Match resoluut voor het lokale. Zelfs het micro-lokale niveau krijgt, dankzij een ruimte voor informatieberichten en zoekertjes, bij Match weer aandacht. Binnen het kader van zelfstandige buurtsupers, kunnen dergelijke zetten alleen maar worden aangemoedigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.