Elke Match-winkel eigen site.

Elke Match-winkel eigen site.

De lokale behoeften boven alles. Zo moeten ze bij Match hebben gedacht toen ze overschakelden van een algemene groepswebsite naar gepersonaliseerde lokale pagina’s. Elk van de 150 Franse Match-supermarkten heeft op die manier sinds kort een eigen webstek.


Wie in Frankrijk de site van supermarktenseigne Match bezoekt, wordt vanaf nu rechtstreeks doorverwezen naar de webstek van de dichtstbijzijnde vestiging. Terwijl op de sites van winkels in het zuiden van Frankrijk zeg maar pruimen worden aangeprijsd, zullen de websites van winkels bij de “ch’tis” bijvoorbeeld in het teken van andijvie staan.


De supermarktgroep geeft zelf te kennen dat bijvoorbeeld een klant uit Marseille lak heeft aan wat de supermarkten in het noorden van het land te vertellen hebben. Het is verbazingwekkend vanzelfsprekend, maar toch iets wat zelden wordt toegepast door supermarktketens.


In plaats van de eenheid van de groep te versterken en de brand nationaal aan te prijzen, kiest Match resoluut voor het lokale. Zelfs het micro-lokale niveau krijgt, dankzij een ruimte voor informatieberichten en zoekertjes, bij Match weer aandacht. Binnen het kader van zelfstandige buurtsupers, kunnen dergelijke zetten alleen maar worden aangemoedigd.

De lokale behoeften boven alles. Zo moeten ze bij Match hebben gedacht toen ze overschakelden van een algemene groepswebsite naar gepersonaliseerde lokale pagina’s. Elk van de 150 Franse Match-supermarkten heeft op die manier sinds kort een eigen webstek.


Wie in Frankrijk de site van supermarktenseigne Match bezoekt, wordt vanaf nu rechtstreeks doorverwezen naar de webstek van de dichtstbijzijnde vestiging. Terwijl op de sites van winkels in het zuiden van Frankrijk zeg maar pruimen worden aangeprijsd, zullen de websites van winkels bij de “ch’tis” bijvoorbeeld in het teken van andijvie staan.


De supermarktgroep geeft zelf te kennen dat bijvoorbeeld een klant uit Marseille lak heeft aan wat de supermarkten in het noorden van het land te vertellen hebben. Het is verbazingwekkend vanzelfsprekend, maar toch iets wat zelden wordt toegepast door supermarktketens.


In plaats van de eenheid van de groep te versterken en de brand nationaal aan te prijzen, kiest Match resoluut voor het lokale. Zelfs het micro-lokale niveau krijgt, dankzij een ruimte voor informatieberichten en zoekertjes, bij Match weer aandacht. Binnen het kader van zelfstandige buurtsupers, kunnen dergelijke zetten alleen maar worden aangemoedigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Koekjesfabrikanten testen duurzaam leverplatform

26/04/2017

Vier Belgische koekjesfabrikanten consolideren hun leveringen aan de Belgische winkelketens Delhaize, Colruyt, Okay en Retail Partners Colruyt Group. Zo vermindert het aantal vrachtwagenbewegingen en worden de vrachtwagens beter gevuld.

Zo wil Lidl een topper worden in duurzaamheid

26/04/2017

Lidl België heeft een nieuwe duurzaamheidsstrategie uitgewerkt met ambitieuze doelstellingen. Tegen 2020 wil het bedrijf bij de top retailers horen inzake verantwoord ondernemen. Ook in de relaties met de handelspartners. 

Albert Heijn in Leuven gesloten

26/04/2017

De vestiging van Albert Heijn op het Engels Plein in Leuven heeft de deuren gesloten. Binnen enkele weken zal de winkel opnieuw de deuren openen, maar dan onder de vlag van het Duitse Lidl.

Hogere kosten drukken winst Coca-Cola

25/04/2017

The Coca-Cola Company heeft in het eerste kwartaal van 2017 minder winst gemaakt dan een jaar eerder, maar ook de omzet van de frisdrankproducent ging er opnieuw op achteruit. Dat is ondertussen al voor het achtste kwartaal op rij.

Albert Heijn Boortmeerbeek heeft nieuwe eigenaars

24/04/2017

De medewerkers van de Albert Heijn in Boortmeerbeek weten eindelijk dat vanaf 1 juni een nieuwe uitbater de winkel overneemt. Voorlopig is wel nog niet duidelijk welke keten er aan de slag gaat.

Ikea denkt aan losstaande restaurants

24/04/2017

Het steeds groeiende succes van de restaurants in de woonwinkels van Ikea heeft het idee voor losstaande restaurants doen groeien binnen de Zweedse groep. Ikea Food is dan ook één van de snelst groeiende segmenten binnen de groep.

Back to top