Elke Match-winkel eigen site.

Elke Match-winkel eigen site.

De lokale behoeften boven alles. Zo moeten ze bij Match hebben gedacht toen ze overschakelden van een algemene groepswebsite naar gepersonaliseerde lokale pagina’s. Elk van de 150 Franse Match-supermarkten heeft op die manier sinds kort een eigen webstek.


Wie in Frankrijk de site van supermarktenseigne Match bezoekt, wordt vanaf nu rechtstreeks doorverwezen naar de webstek van de dichtstbijzijnde vestiging. Terwijl op de sites van winkels in het zuiden van Frankrijk zeg maar pruimen worden aangeprijsd, zullen de websites van winkels bij de “ch’tis” bijvoorbeeld in het teken van andijvie staan.


De supermarktgroep geeft zelf te kennen dat bijvoorbeeld een klant uit Marseille lak heeft aan wat de supermarkten in het noorden van het land te vertellen hebben. Het is verbazingwekkend vanzelfsprekend, maar toch iets wat zelden wordt toegepast door supermarktketens.


In plaats van de eenheid van de groep te versterken en de brand nationaal aan te prijzen, kiest Match resoluut voor het lokale. Zelfs het micro-lokale niveau krijgt, dankzij een ruimte voor informatieberichten en zoekertjes, bij Match weer aandacht. Binnen het kader van zelfstandige buurtsupers, kunnen dergelijke zetten alleen maar worden aangemoedigd.

De lokale behoeften boven alles. Zo moeten ze bij Match hebben gedacht toen ze overschakelden van een algemene groepswebsite naar gepersonaliseerde lokale pagina’s. Elk van de 150 Franse Match-supermarkten heeft op die manier sinds kort een eigen webstek.


Wie in Frankrijk de site van supermarktenseigne Match bezoekt, wordt vanaf nu rechtstreeks doorverwezen naar de webstek van de dichtstbijzijnde vestiging. Terwijl op de sites van winkels in het zuiden van Frankrijk zeg maar pruimen worden aangeprijsd, zullen de websites van winkels bij de “ch’tis” bijvoorbeeld in het teken van andijvie staan.


De supermarktgroep geeft zelf te kennen dat bijvoorbeeld een klant uit Marseille lak heeft aan wat de supermarkten in het noorden van het land te vertellen hebben. Het is verbazingwekkend vanzelfsprekend, maar toch iets wat zelden wordt toegepast door supermarktketens.


In plaats van de eenheid van de groep te versterken en de brand nationaal aan te prijzen, kiest Match resoluut voor het lokale. Zelfs het micro-lokale niveau krijgt, dankzij een ruimte voor informatieberichten en zoekertjes, bij Match weer aandacht. Binnen het kader van zelfstandige buurtsupers, kunnen dergelijke zetten alleen maar worden aangemoedigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


 Sligro zoekt samenwerking voor Emté

20/07/2017

Sligro Food Group zoekt een samenwerking voor haar noodlijdende supermarktketen Emté. De groothandel in Veghel wil voor eind dit jaar een partij vinden waarmee de divisie foodretail de toekomst in kan.

Ook Amazon heeft eigen maaltijdbox

20/07/2017

Amazon blijft vernieuwen en uitbreiden en heeft nu zijn oog laten vallen op de markt van de maaltijdboxen. In een aantal steden waar Amazon Fresh beschikbaar is, kunnen klanten nu ook maaltijdboxen bestellen.

Mooie winstgroei voor Unilever

20/07/2017

In het eerste halfjaar van 2017 heeft Unilever zowel de omzet als de winst substantieel zien groeien. Die prestatie is vooral te danken aan prijsverhogingen en aan een positieve dynamiek in de categorieën verzorging en ijs. 

Carrefour rolt discountformule Supeco uit in Italië

19/07/2017

Zopas opende de groep Carrefour een eerste volwaardige vestiging van haar softdiscountformule Supeco in Italië. Het winkelconcept mikt zowel op gezinnen als op professionele klanten.

Amazon Fresh nu ook van start in Hamburg

19/07/2017

Amazon blijft zijn Amazon Fresh-service verder uitbreiden in Duitsland. Na Berlijn en Potsdam is de online supermarkt nu ook te vinden in een groot deel van Hamburg. Amazon startte enkele maanden geleden met Fresh in Duitsland.

Subway werkt aan nieuw concept

19/07/2017

Fastfoodketen Subway is in een beperkt aantal vestigingen begonnen met de test van een nieuw concept. Daarbij werd de visuele invulling aangepakt, maar zijn er ook enkele technologische vernieuwingen doorgevoerd.

Back to top