EXKi steekt in 2014 oceaan over

EXKi steekt in 2014 oceaan over

EXKi, de Belgische fastfoodketen met gezonde voeding, gaat in 2014 de oceaan oversteken en zijn eerste vestiging in de Verenigde Staten openen. Voor die stap is het bedrijf al twee jaar voorbereidingen aan het treffen. Het eerste restaurant komt er in New York.

Flatiron District

Het eerste EXKi-restaurant in de Verenigde Staten zal in Manhattan komen, meer bepaald in het Flatiron District. "Flatiron District is dé uitgelezen plaats om een EXKi op te starten", zegt EXKi. De wijk staat bekend voor zijn breed gamma aan start-ups en zijn jonge en trendy gemeenschap "die belang hecht aan het respect voor de natuur, de eigen gezondheid en snelle service.

 

De wijk ligt dan ook in de nabijheid van Union Square, dat bij het grote publiek bekend is vanwege zijn grote biomarkt. Ook EXKi NY zal verse en natuurlijke gerechten verkopen, met seizoensgebonden lokale producten en recepten die zijn aangepast aan de plaatselijke smaak.

 

Einde 2014, begin 2015 moeten er in New York nog vestigingen volgen van EXKi: de keten rekent er op dat er ruimte is voor een tiental vestigingen. Daarnaast zal er ook uitgebreid worden in Europa, met nieuwe locaties in Parijs en Den Haag. EXKi werd in 2001 opgericht en telt momenteel 70 restaurants in vijf landen: België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland en Italië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top