EXKi steekt in 2014 oceaan over | RetailDetail

EXKi steekt in 2014 oceaan over

EXKi steekt in 2014 oceaan over

EXKi, de Belgische fastfoodketen met gezonde voeding, gaat in 2014 de oceaan oversteken en zijn eerste vestiging in de Verenigde Staten openen. Voor die stap is het bedrijf al twee jaar voorbereidingen aan het treffen. Het eerste restaurant komt er in New York.

Flatiron District

Het eerste EXKi-restaurant in de Verenigde Staten zal in Manhattan komen, meer bepaald in het Flatiron District. "Flatiron District is dé uitgelezen plaats om een EXKi op te starten", zegt EXKi. De wijk staat bekend voor zijn breed gamma aan start-ups en zijn jonge en trendy gemeenschap "die belang hecht aan het respect voor de natuur, de eigen gezondheid en snelle service.

 

De wijk ligt dan ook in de nabijheid van Union Square, dat bij het grote publiek bekend is vanwege zijn grote biomarkt. Ook EXKi NY zal verse en natuurlijke gerechten verkopen, met seizoensgebonden lokale producten en recepten die zijn aangepast aan de plaatselijke smaak.

 

Einde 2014, begin 2015 moeten er in New York nog vestigingen volgen van EXKi: de keten rekent er op dat er ruimte is voor een tiental vestigingen. Daarnaast zal er ook uitgebreid worden in Europa, met nieuwe locaties in Parijs en Den Haag. EXKi werd in 2001 opgericht en telt momenteel 70 restaurants in vijf landen: België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland en Italië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.