EXKi steekt in 2014 oceaan over

EXKi steekt in 2014 oceaan over

EXKi, de Belgische fastfoodketen met gezonde voeding, gaat in 2014 de oceaan oversteken en zijn eerste vestiging in de Verenigde Staten openen. Voor die stap is het bedrijf al twee jaar voorbereidingen aan het treffen. Het eerste restaurant komt er in New York.

Flatiron District

Het eerste EXKi-restaurant in de Verenigde Staten zal in Manhattan komen, meer bepaald in het Flatiron District. "Flatiron District is dé uitgelezen plaats om een EXKi op te starten", zegt EXKi. De wijk staat bekend voor zijn breed gamma aan start-ups en zijn jonge en trendy gemeenschap "die belang hecht aan het respect voor de natuur, de eigen gezondheid en snelle service.

 

De wijk ligt dan ook in de nabijheid van Union Square, dat bij het grote publiek bekend is vanwege zijn grote biomarkt. Ook EXKi NY zal verse en natuurlijke gerechten verkopen, met seizoensgebonden lokale producten en recepten die zijn aangepast aan de plaatselijke smaak.

 

Einde 2014, begin 2015 moeten er in New York nog vestigingen volgen van EXKi: de keten rekent er op dat er ruimte is voor een tiental vestigingen. Daarnaast zal er ook uitgebreid worden in Europa, met nieuwe locaties in Parijs en Den Haag. EXKi werd in 2001 opgericht en telt momenteel 70 restaurants in vijf landen: België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland en Italië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top