Fastfoodketen Nordsee opent eerste Belgische vestiging in City2

Fastfoodketen Nordsee opent eerste Belgische vestiging in City2

Nordsee, het gezonde fastfoodconcept waar alles draait rond vis, heeft zopas zijn eerste vestiging in België geopend in het Brusselse winkelcentrum City2. De Duitse visboeren zijn echter lang niet de enige vernieuwing die City2 de laatste tijd presenteerde.

Fastfood met traditie

Voortaan kan iedereen er terecht voor menu's op basis van vis en schaaldieren, stokbroodjes en salades met warme of koude vis. Al dat lekkers kan zowel in het restaurant worden opgegeten of worden meegenomen van de take-away.

 

Nordsee is een van oorsprong Duitse restaurantketen die al in 1896 werd opgericht door een groep reders in Bremen, maar die pas sinds de jaren '60 als fastfoodketen zijn verovering van Europa inzette. Vandaag is de groep met 422 restaurants actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Hongarije en Roemenië - en nu dus ook België.

Nog nieuwe winkels in City 2

Nordsee is lang niet de enige nieuwkomer in het Brusselse shoppingcenter. De voorbije week openden ook vestigingen van Deb Fashion Store (schoonheidssalon), Base (mobiele telefonie) en Calzedonia (lingerie en zwemkledij) de deuren. Op 16 november is het dan de beurt aan een gloednieuwe Rituals en op 23 november opent het Franse Kaporal zijn eerste Belgische vestiging met vintage jeans voor jongeren. Intussen kregen ook de bestaande winkels van Lola & Lisa (dameskleding), Di (drogisterij) en Yves-Rocher (cosmetica) een grondige make-over.

City 2 telt 104 handelszaken verspreid over 4 verdiepingen (waarvan één enkel en alleen voor Fnac) en is met 51.000 m² naar eigen zeggen het grootste stedelijke shoppingcenter van België.

Nordsee, het gezonde fastfoodconcept waar alles draait rond vis, heeft zopas zijn eerste vestiging in België geopend in het Brusselse winkelcentrum City2. De Duitse visboeren zijn echter lang niet de enige vernieuwing die City2 de laatste tijd presenteerde.

Fastfood met traditie

Voortaan kan iedereen er terecht voor menu's op basis van vis en schaaldieren, stokbroodjes en salades met warme of koude vis. Al dat lekkers kan zowel in het restaurant worden opgegeten of worden meegenomen van de take-away.

 

Nordsee is een van oorsprong Duitse restaurantketen die al in 1896 werd opgericht door een groep reders in Bremen, maar die pas sinds de jaren '60 als fastfoodketen zijn verovering van Europa inzette. Vandaag is de groep met 422 restaurants actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Hongarije en Roemenië - en nu dus ook België.

Nog nieuwe winkels in City 2

Nordsee is lang niet de enige nieuwkomer in het Brusselse shoppingcenter. De voorbije week openden ook vestigingen van Deb Fashion Store (schoonheidssalon), Base (mobiele telefonie) en Calzedonia (lingerie en zwemkledij) de deuren. Op 16 november is het dan de beurt aan een gloednieuwe Rituals en op 23 november opent het Franse Kaporal zijn eerste Belgische vestiging met vintage jeans voor jongeren. Intussen kregen ook de bestaande winkels van Lola & Lisa (dameskleding), Di (drogisterij) en Yves-Rocher (cosmetica) een grondige make-over.

City 2 telt 104 handelszaken verspreid over 4 verdiepingen (waarvan één enkel en alleen voor Fnac) en is met 51.000 m² naar eigen zeggen het grootste stedelijke shoppingcenter van België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken. Daarbij werd het interieur en het aanbod volledig aangepast aan de noden van de lokale klanten. Voortaan wordt er ook binnen het uur aan huis geleverd.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan 70 landen, willen tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen, om zo voedselverspilling tegen te gaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe. Het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

A-merken razendsnel duurder in België

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2% duurder geworden: daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter dan in België.

Back to top