Fastfoodketen Nordsee opent eerste Belgische vestiging in City2

Fastfoodketen Nordsee opent eerste Belgische vestiging in City2

Nordsee, het gezonde fastfoodconcept waar alles draait rond vis, heeft zopas zijn eerste vestiging in België geopend in het Brusselse winkelcentrum City2. De Duitse visboeren zijn echter lang niet de enige vernieuwing die City2 de laatste tijd presenteerde.

Fastfood met traditie

Voortaan kan iedereen er terecht voor menu's op basis van vis en schaaldieren, stokbroodjes en salades met warme of koude vis. Al dat lekkers kan zowel in het restaurant worden opgegeten of worden meegenomen van de take-away.

 

Nordsee is een van oorsprong Duitse restaurantketen die al in 1896 werd opgericht door een groep reders in Bremen, maar die pas sinds de jaren '60 als fastfoodketen zijn verovering van Europa inzette. Vandaag is de groep met 422 restaurants actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Hongarije en Roemenië - en nu dus ook België.

Nog nieuwe winkels in City 2

Nordsee is lang niet de enige nieuwkomer in het Brusselse shoppingcenter. De voorbije week openden ook vestigingen van Deb Fashion Store (schoonheidssalon), Base (mobiele telefonie) en Calzedonia (lingerie en zwemkledij) de deuren. Op 16 november is het dan de beurt aan een gloednieuwe Rituals en op 23 november opent het Franse Kaporal zijn eerste Belgische vestiging met vintage jeans voor jongeren. Intussen kregen ook de bestaande winkels van Lola & Lisa (dameskleding), Di (drogisterij) en Yves-Rocher (cosmetica) een grondige make-over.

City 2 telt 104 handelszaken verspreid over 4 verdiepingen (waarvan één enkel en alleen voor Fnac) en is met 51.000 m² naar eigen zeggen het grootste stedelijke shoppingcenter van België.

Nordsee, het gezonde fastfoodconcept waar alles draait rond vis, heeft zopas zijn eerste vestiging in België geopend in het Brusselse winkelcentrum City2. De Duitse visboeren zijn echter lang niet de enige vernieuwing die City2 de laatste tijd presenteerde.

Fastfood met traditie

Voortaan kan iedereen er terecht voor menu's op basis van vis en schaaldieren, stokbroodjes en salades met warme of koude vis. Al dat lekkers kan zowel in het restaurant worden opgegeten of worden meegenomen van de take-away.

 

Nordsee is een van oorsprong Duitse restaurantketen die al in 1896 werd opgericht door een groep reders in Bremen, maar die pas sinds de jaren '60 als fastfoodketen zijn verovering van Europa inzette. Vandaag is de groep met 422 restaurants actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Hongarije en Roemenië - en nu dus ook België.

Nog nieuwe winkels in City 2

Nordsee is lang niet de enige nieuwkomer in het Brusselse shoppingcenter. De voorbije week openden ook vestigingen van Deb Fashion Store (schoonheidssalon), Base (mobiele telefonie) en Calzedonia (lingerie en zwemkledij) de deuren. Op 16 november is het dan de beurt aan een gloednieuwe Rituals en op 23 november opent het Franse Kaporal zijn eerste Belgische vestiging met vintage jeans voor jongeren. Intussen kregen ook de bestaande winkels van Lola & Lisa (dameskleding), Di (drogisterij) en Yves-Rocher (cosmetica) een grondige make-over.

City 2 telt 104 handelszaken verspreid over 4 verdiepingen (waarvan één enkel en alleen voor Fnac) en is met 51.000 m² naar eigen zeggen het grootste stedelijke shoppingcenter van België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Back to top