Fastfoodketen Nordsee opent eerste Belgische vestiging in City2 | RetailDetail

Fastfoodketen Nordsee opent eerste Belgische vestiging in City2

Fastfoodketen Nordsee opent eerste Belgische vestiging in City2

Nordsee, het gezonde fastfoodconcept waar alles draait rond vis, heeft zopas zijn eerste vestiging in België geopend in het Brusselse winkelcentrum City2. De Duitse visboeren zijn echter lang niet de enige vernieuwing die City2 de laatste tijd presenteerde.

Fastfood met traditie

Voortaan kan iedereen er terecht voor menu's op basis van vis en schaaldieren, stokbroodjes en salades met warme of koude vis. Al dat lekkers kan zowel in het restaurant worden opgegeten of worden meegenomen van de take-away.

 

Nordsee is een van oorsprong Duitse restaurantketen die al in 1896 werd opgericht door een groep reders in Bremen, maar die pas sinds de jaren '60 als fastfoodketen zijn verovering van Europa inzette. Vandaag is de groep met 422 restaurants actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Hongarije en Roemenië - en nu dus ook België.

Nog nieuwe winkels in City 2

Nordsee is lang niet de enige nieuwkomer in het Brusselse shoppingcenter. De voorbije week openden ook vestigingen van Deb Fashion Store (schoonheidssalon), Base (mobiele telefonie) en Calzedonia (lingerie en zwemkledij) de deuren. Op 16 november is het dan de beurt aan een gloednieuwe Rituals en op 23 november opent het Franse Kaporal zijn eerste Belgische vestiging met vintage jeans voor jongeren. Intussen kregen ook de bestaande winkels van Lola & Lisa (dameskleding), Di (drogisterij) en Yves-Rocher (cosmetica) een grondige make-over.

City 2 telt 104 handelszaken verspreid over 4 verdiepingen (waarvan één enkel en alleen voor Fnac) en is met 51.000 m² naar eigen zeggen het grootste stedelijke shoppingcenter van België.

Nordsee, het gezonde fastfoodconcept waar alles draait rond vis, heeft zopas zijn eerste vestiging in België geopend in het Brusselse winkelcentrum City2. De Duitse visboeren zijn echter lang niet de enige vernieuwing die City2 de laatste tijd presenteerde.

Fastfood met traditie

Voortaan kan iedereen er terecht voor menu's op basis van vis en schaaldieren, stokbroodjes en salades met warme of koude vis. Al dat lekkers kan zowel in het restaurant worden opgegeten of worden meegenomen van de take-away.

 

Nordsee is een van oorsprong Duitse restaurantketen die al in 1896 werd opgericht door een groep reders in Bremen, maar die pas sinds de jaren '60 als fastfoodketen zijn verovering van Europa inzette. Vandaag is de groep met 422 restaurants actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Hongarije en Roemenië - en nu dus ook België.

Nog nieuwe winkels in City 2

Nordsee is lang niet de enige nieuwkomer in het Brusselse shoppingcenter. De voorbije week openden ook vestigingen van Deb Fashion Store (schoonheidssalon), Base (mobiele telefonie) en Calzedonia (lingerie en zwemkledij) de deuren. Op 16 november is het dan de beurt aan een gloednieuwe Rituals en op 23 november opent het Franse Kaporal zijn eerste Belgische vestiging met vintage jeans voor jongeren. Intussen kregen ook de bestaande winkels van Lola & Lisa (dameskleding), Di (drogisterij) en Yves-Rocher (cosmetica) een grondige make-over.

City 2 telt 104 handelszaken verspreid over 4 verdiepingen (waarvan één enkel en alleen voor Fnac) en is met 51.000 m² naar eigen zeggen het grootste stedelijke shoppingcenter van België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.