Fastfoodketen Nordsee opent eerste Belgische vestiging in City2 | RetailDetail

Fastfoodketen Nordsee opent eerste Belgische vestiging in City2

Fastfoodketen Nordsee opent eerste Belgische vestiging in City2

Nordsee, het gezonde fastfoodconcept waar alles draait rond vis, heeft zopas zijn eerste vestiging in België geopend in het Brusselse winkelcentrum City2. De Duitse visboeren zijn echter lang niet de enige vernieuwing die City2 de laatste tijd presenteerde.

Fastfood met traditie

Voortaan kan iedereen er terecht voor menu's op basis van vis en schaaldieren, stokbroodjes en salades met warme of koude vis. Al dat lekkers kan zowel in het restaurant worden opgegeten of worden meegenomen van de take-away.

 

Nordsee is een van oorsprong Duitse restaurantketen die al in 1896 werd opgericht door een groep reders in Bremen, maar die pas sinds de jaren '60 als fastfoodketen zijn verovering van Europa inzette. Vandaag is de groep met 422 restaurants actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Hongarije en Roemenië - en nu dus ook België.

Nog nieuwe winkels in City 2

Nordsee is lang niet de enige nieuwkomer in het Brusselse shoppingcenter. De voorbije week openden ook vestigingen van Deb Fashion Store (schoonheidssalon), Base (mobiele telefonie) en Calzedonia (lingerie en zwemkledij) de deuren. Op 16 november is het dan de beurt aan een gloednieuwe Rituals en op 23 november opent het Franse Kaporal zijn eerste Belgische vestiging met vintage jeans voor jongeren. Intussen kregen ook de bestaande winkels van Lola & Lisa (dameskleding), Di (drogisterij) en Yves-Rocher (cosmetica) een grondige make-over.

City 2 telt 104 handelszaken verspreid over 4 verdiepingen (waarvan één enkel en alleen voor Fnac) en is met 51.000 m² naar eigen zeggen het grootste stedelijke shoppingcenter van België.

Nordsee, het gezonde fastfoodconcept waar alles draait rond vis, heeft zopas zijn eerste vestiging in België geopend in het Brusselse winkelcentrum City2. De Duitse visboeren zijn echter lang niet de enige vernieuwing die City2 de laatste tijd presenteerde.

Fastfood met traditie

Voortaan kan iedereen er terecht voor menu's op basis van vis en schaaldieren, stokbroodjes en salades met warme of koude vis. Al dat lekkers kan zowel in het restaurant worden opgegeten of worden meegenomen van de take-away.

 

Nordsee is een van oorsprong Duitse restaurantketen die al in 1896 werd opgericht door een groep reders in Bremen, maar die pas sinds de jaren '60 als fastfoodketen zijn verovering van Europa inzette. Vandaag is de groep met 422 restaurants actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Hongarije en Roemenië - en nu dus ook België.

Nog nieuwe winkels in City 2

Nordsee is lang niet de enige nieuwkomer in het Brusselse shoppingcenter. De voorbije week openden ook vestigingen van Deb Fashion Store (schoonheidssalon), Base (mobiele telefonie) en Calzedonia (lingerie en zwemkledij) de deuren. Op 16 november is het dan de beurt aan een gloednieuwe Rituals en op 23 november opent het Franse Kaporal zijn eerste Belgische vestiging met vintage jeans voor jongeren. Intussen kregen ook de bestaande winkels van Lola & Lisa (dameskleding), Di (drogisterij) en Yves-Rocher (cosmetica) een grondige make-over.

City 2 telt 104 handelszaken verspreid over 4 verdiepingen (waarvan één enkel en alleen voor Fnac) en is met 51.000 m² naar eigen zeggen het grootste stedelijke shoppingcenter van België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.