Op 11 september wijzigt Delhaize zijn promotiebeleid ingrijpend: enkel klanten met een SuperPlus-account kunnen dan nog profiteren van de folderkortingen. De retailer zegt de winkelervaring nog sterker te willen personaliseren.
Exclusieve kortingsacties
Tot nu toe kregen SuperPlus-klanten bij Delhaize vaak al extra voordeel bovenop de standaard promoties: bijvoorbeeld een korting van 70% op het tweede artikel, terwijl klanten zonder account het met 40% moesten doen. Binnenkort zullen echter álle folderpromoties strikt voorbehouden zijn aan kaarthouders. De retailer kondigt dat aan in zijn folder en bevestigt het nieuws aan La Libre: “Deze wijziging van ons promobeleid past binnen onze bredere ambitie om beter in te spelen op de wensen van onze klanten in een snel veranderende, digitale en gepersonaliseerde wereld”, zegt woordvoerder Roel Dekelver aan de krant. Klanten zonder SuperPlus-kaart zullen die voordelen dus moeten missen.
Promopacks zoals water of bier in meerstuksverpakking vallen buiten de nieuwe regels. Het bekende NutriBoost-programma blijft behouden: klanten met een Superplus-account die in de maand voordien minstens 99 euro spendeerden bij Delhaize, krijgen 10% korting op verse NutriScore A of B-producten.
Drie miljoen geregistreerde klanten
De app (of kaart) wordt dus zo goed als onmisbaar voor shoppers bij Delhaize. Sinds deze zomer is immers ook het gebruik van de zelfscankassa’s in de winkels voorbehouden aan klanten met de app. Ongeveer drie miljoen klanten bezitten volgens de supermarktketen al een SuperPlus-account. Voor de retailer biedt het systeem waardevolle inzichten in koopgedrag, met de mogelijkheid om klanten gepersonaliseerde aanbiedingen voor te stellen. “Het belangrijkste doel is onze trouwe klanten beter te belonen en hun shopervaring persoonlijker te maken”, aldus Dekelver.
De meeste supermarktketens in België hebben een digitaal loyaliteitsprogramma dat hen in staat stelt gegevens te verzamelen, aanbiedingen te personaliseren en advertentiemogelijkheden te verkopen aan hun leveranciers. Vorige maand lanceerde ook Aldi na een testperiode een digitale klantenkaart in heel het land.



