Glacio Group stelt IJsboerke 2.0 voor

Glacio Group stelt IJsboerke 2.0 voor

Een jaar na de doorstart van het merk heeft de nieuwe eigenaar Glacio Group vandaag het 'opgefriste' IJsboerke voorgesteld. IJsboerke 2.0 is geboren en daar hoort natuurlijk een nieuw logo bij.

Nieuwe look en innovaties

Om het nieuwe elan waar IJsboerke zich momenteel in bevindt, werd er vandaag ook een nieuwe huisstijl voorgesteld. Daar hoort een nieuw logo bij, nieuwe verpakkingen en een nieuwe website.

 

"Het IJsboerke-assortiment in het retailsegment werd volledig in een nieuw jasje gestoken en uitgebreid met 12 nieuwe innovaties. Bovendien lanceren we als kers op de taart eerstdaags in de supermarkt vier 200 ml-cups met verrassende smaken, de kleine versie van onze bekende 2,5 l en 1 l ijsdozen", zegt CEO Peter Janssen.

 

Daarnaast zal er ook nog steeds worden ingezet op samenwerkingen met Belgische bedrijven, zoals Studio 100, VRT en Jules Destrooper. "We zijn steeds op zoek naar innovatieve samenwerkingen met merken die net als ons, kwaliteit hoog in het vaandel dragen", zegt Peter Janssen.

 

De Belgische verankering blijkt ook uit de inkoopstrategie: "De meerderheid van onze grondstoffen en verpakkingen is trouwens afkomstig uit België."

 

40 miljoen liter ijs

De overname van IJsboerke was voor Glacio een perfecte opportuniteit om hun markt uit te breiden, aangezien IJsboerke zowel qua markt als qua assortiment minimaal botst met die van Glacio.

 

"Deze match is zowel op nationaal als internationaal niveau een sterk concurrentieel voordeel doordat we grotere volumes kunnen afzetten", aldus CFO Werner Van Springel. Zo kan Glacio op de productielijnen van IJsboerke nu ook producten voor de exportmarkten gaan maken, met weliswaar een totaal andere receptuur maar in dezelfde vormen.

 

"In 2014 zullen we meer dan 40 miljoen liter ijs produceren. We verwachten voor 2014 voor de hele Glacio Group dan ook een omzetstijging van meer dan 20% (van 70 miljoen euro naar 90 miljoen euro). En tegen eind 2014 wordt een uitbreiding van de tewerkstelling verwacht naar 500 medewerkers", klinkt het vol vertrouwen.

Volgens een studie van AC Nielsen steeg het marktaandeel van IJsboerke vorig jaar van 19,6 naar 21 procent in het retailsegment in België. Die groei wil het dit jaar doorzetten door te blijven innoveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top