Glacio Group stelt IJsboerke 2.0 voor | RetailDetail

Glacio Group stelt IJsboerke 2.0 voor

Glacio Group stelt IJsboerke 2.0 voor

Een jaar na de doorstart van het merk heeft de nieuwe eigenaar Glacio Group vandaag het 'opgefriste' IJsboerke voorgesteld. IJsboerke 2.0 is geboren en daar hoort natuurlijk een nieuw logo bij.

Nieuwe look en innovaties

Om het nieuwe elan waar IJsboerke zich momenteel in bevindt, werd er vandaag ook een nieuwe huisstijl voorgesteld. Daar hoort een nieuw logo bij, nieuwe verpakkingen en een nieuwe website.

 

"Het IJsboerke-assortiment in het retailsegment werd volledig in een nieuw jasje gestoken en uitgebreid met 12 nieuwe innovaties. Bovendien lanceren we als kers op de taart eerstdaags in de supermarkt vier 200 ml-cups met verrassende smaken, de kleine versie van onze bekende 2,5 l en 1 l ijsdozen", zegt CEO Peter Janssen.

 

Daarnaast zal er ook nog steeds worden ingezet op samenwerkingen met Belgische bedrijven, zoals Studio 100, VRT en Jules Destrooper. "We zijn steeds op zoek naar innovatieve samenwerkingen met merken die net als ons, kwaliteit hoog in het vaandel dragen", zegt Peter Janssen.

 

De Belgische verankering blijkt ook uit de inkoopstrategie: "De meerderheid van onze grondstoffen en verpakkingen is trouwens afkomstig uit België."

 

40 miljoen liter ijs

De overname van IJsboerke was voor Glacio een perfecte opportuniteit om hun markt uit te breiden, aangezien IJsboerke zowel qua markt als qua assortiment minimaal botst met die van Glacio.

 

"Deze match is zowel op nationaal als internationaal niveau een sterk concurrentieel voordeel doordat we grotere volumes kunnen afzetten", aldus CFO Werner Van Springel. Zo kan Glacio op de productielijnen van IJsboerke nu ook producten voor de exportmarkten gaan maken, met weliswaar een totaal andere receptuur maar in dezelfde vormen.

 

"In 2014 zullen we meer dan 40 miljoen liter ijs produceren. We verwachten voor 2014 voor de hele Glacio Group dan ook een omzetstijging van meer dan 20% (van 70 miljoen euro naar 90 miljoen euro). En tegen eind 2014 wordt een uitbreiding van de tewerkstelling verwacht naar 500 medewerkers", klinkt het vol vertrouwen.

Volgens een studie van AC Nielsen steeg het marktaandeel van IJsboerke vorig jaar van 19,6 naar 21 procent in het retailsegment in België. Die groei wil het dit jaar doorzetten door te blijven innoveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.