Glacio Group stelt IJsboerke 2.0 voor

Glacio Group stelt IJsboerke 2.0 voor

Een jaar na de doorstart van het merk heeft de nieuwe eigenaar Glacio Group vandaag het 'opgefriste' IJsboerke voorgesteld. IJsboerke 2.0 is geboren en daar hoort natuurlijk een nieuw logo bij.

Nieuwe look en innovaties

Om het nieuwe elan waar IJsboerke zich momenteel in bevindt, werd er vandaag ook een nieuwe huisstijl voorgesteld. Daar hoort een nieuw logo bij, nieuwe verpakkingen en een nieuwe website.

 

"Het IJsboerke-assortiment in het retailsegment werd volledig in een nieuw jasje gestoken en uitgebreid met 12 nieuwe innovaties. Bovendien lanceren we als kers op de taart eerstdaags in de supermarkt vier 200 ml-cups met verrassende smaken, de kleine versie van onze bekende 2,5 l en 1 l ijsdozen", zegt CEO Peter Janssen.

 

Daarnaast zal er ook nog steeds worden ingezet op samenwerkingen met Belgische bedrijven, zoals Studio 100, VRT en Jules Destrooper. "We zijn steeds op zoek naar innovatieve samenwerkingen met merken die net als ons, kwaliteit hoog in het vaandel dragen", zegt Peter Janssen.

 

De Belgische verankering blijkt ook uit de inkoopstrategie: "De meerderheid van onze grondstoffen en verpakkingen is trouwens afkomstig uit België."

 

40 miljoen liter ijs

De overname van IJsboerke was voor Glacio een perfecte opportuniteit om hun markt uit te breiden, aangezien IJsboerke zowel qua markt als qua assortiment minimaal botst met die van Glacio.

 

"Deze match is zowel op nationaal als internationaal niveau een sterk concurrentieel voordeel doordat we grotere volumes kunnen afzetten", aldus CFO Werner Van Springel. Zo kan Glacio op de productielijnen van IJsboerke nu ook producten voor de exportmarkten gaan maken, met weliswaar een totaal andere receptuur maar in dezelfde vormen.

 

"In 2014 zullen we meer dan 40 miljoen liter ijs produceren. We verwachten voor 2014 voor de hele Glacio Group dan ook een omzetstijging van meer dan 20% (van 70 miljoen euro naar 90 miljoen euro). En tegen eind 2014 wordt een uitbreiding van de tewerkstelling verwacht naar 500 medewerkers", klinkt het vol vertrouwen.

Volgens een studie van AC Nielsen steeg het marktaandeel van IJsboerke vorig jaar van 19,6 naar 21 procent in het retailsegment in België. Die groei wil het dit jaar doorzetten door te blijven innoveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Back to top