Glacio wil hele keten van IJsboerke Shops

Glacio wil hele keten van IJsboerke Shops

Een half jaar na de doorstart is IJsboerke alive and kicking, zo laat de nieuwe eigenaar Glacio weten. Binnenkort opent zelfs een IJsboerke Shop in hartje Antwerpen, het begin van een heuse winkelformule. Bovendien zullen de bekende bestelwagentjes nu toch niet helemaal uit het straatbeeld verdwijnen...

IJsboerke Shops op komst 

Begin dit jaar leek IJsboerke nog op sterven na dood, maar sinds de overname door Glacio timmert het legendarische merk volop aan de weg terug. In hartje Antwerpen opent het op en top Belgische ijsmerk binnenkort een tweede IJsboerke Shop. Die take-away komt in de Sint-Pieterstraat, tussen de Melkmarkt en de Groenplaats.

 

Glacio gelooft naar eigen zeggen sterk in dit concept: "In het Wijnegem Shopping Center ging het eerste winkelpunt open en na het centrum van Antwerpen zal deze winkelformule ook op andere plaatsen toegepast worden." Waar er nog IJsboerke Shops komen en over welke aantallen het gaat, is echter nog niet bekend.

 

Al 30.000 Facebook-lik(k)ers

Met die IJsboerke Shops wil de nieuwe eigenaar het merk sterker onder de mensen brengen. De marketing daartoe draait trouwens op volle toeren, met onder meer een deelname aan Vlaanderen Muziekland en nieuwe innovaties rond de figuren van Studio 100. IJsboerke maakt daarbij ook volop gebruik van sociale media: "In enkele maanden tijd evolueerde het aantal lik(k)ers van 6.000 naar ruim 30.000", klinkt het in Beerse.

 

Geen overbodige investering, want hét marketingwapen van IJsboerke - de hele vloot overbekende bestelwagentjes - is nu al maanden volledig uit het straatbeeld verdwenen. Meteen na de overname had Glacio zijn huis-aan-huisafdeling in de etalage gezet. Begin deze maand werd een groot deel daarvan - zo'n 50.000 adressen - overgenomen door Eismann.

 

IJsboerke hield echter de levering aan de horecaklanten in eigen regie. "Hiervoor werd een service directe distributie opgestart, waardoor een deel van de vroegere home-vending medewerkers aan boord gehouden wordt en een flink aantal IJsboerke-vrachtwagens in het dagelijkse straatbeeld aanwezig zullen blijven", klinkt het nog bij Glacio.

 

De consument kan er dan wel niet meer bij terecht voor zijn aankopen, maar dat mag geen probleem zijn, benadrukt de nieuwe eigenaar: "De IJsboerke-producten zijn beschikbaar in ruim 99% van het retailkanaal, alsook bij ruim 5.000 horecazaken doorheen het land".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top