Glacio wil hele keten van IJsboerke Shops

Glacio wil hele keten van IJsboerke Shops

Een half jaar na de doorstart is IJsboerke alive and kicking, zo laat de nieuwe eigenaar Glacio weten. Binnenkort opent zelfs een IJsboerke Shop in hartje Antwerpen, het begin van een heuse winkelformule. Bovendien zullen de bekende bestelwagentjes nu toch niet helemaal uit het straatbeeld verdwijnen...

IJsboerke Shops op komst 

Begin dit jaar leek IJsboerke nog op sterven na dood, maar sinds de overname door Glacio timmert het legendarische merk volop aan de weg terug. In hartje Antwerpen opent het op en top Belgische ijsmerk binnenkort een tweede IJsboerke Shop. Die take-away komt in de Sint-Pieterstraat, tussen de Melkmarkt en de Groenplaats.

 

Glacio gelooft naar eigen zeggen sterk in dit concept: "In het Wijnegem Shopping Center ging het eerste winkelpunt open en na het centrum van Antwerpen zal deze winkelformule ook op andere plaatsen toegepast worden." Waar er nog IJsboerke Shops komen en over welke aantallen het gaat, is echter nog niet bekend.

 

Al 30.000 Facebook-lik(k)ers

Met die IJsboerke Shops wil de nieuwe eigenaar het merk sterker onder de mensen brengen. De marketing daartoe draait trouwens op volle toeren, met onder meer een deelname aan Vlaanderen Muziekland en nieuwe innovaties rond de figuren van Studio 100. IJsboerke maakt daarbij ook volop gebruik van sociale media: "In enkele maanden tijd evolueerde het aantal lik(k)ers van 6.000 naar ruim 30.000", klinkt het in Beerse.

 

Geen overbodige investering, want hét marketingwapen van IJsboerke - de hele vloot overbekende bestelwagentjes - is nu al maanden volledig uit het straatbeeld verdwenen. Meteen na de overname had Glacio zijn huis-aan-huisafdeling in de etalage gezet. Begin deze maand werd een groot deel daarvan - zo'n 50.000 adressen - overgenomen door Eismann.

 

IJsboerke hield echter de levering aan de horecaklanten in eigen regie. "Hiervoor werd een service directe distributie opgestart, waardoor een deel van de vroegere home-vending medewerkers aan boord gehouden wordt en een flink aantal IJsboerke-vrachtwagens in het dagelijkse straatbeeld aanwezig zullen blijven", klinkt het nog bij Glacio.

 

De consument kan er dan wel niet meer bij terecht voor zijn aankopen, maar dat mag geen probleem zijn, benadrukt de nieuwe eigenaar: "De IJsboerke-producten zijn beschikbaar in ruim 99% van het retailkanaal, alsook bij ruim 5.000 horecazaken doorheen het land".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top