Hackett London gaat sportkledij verkopen

Hackett London gaat sportkledij verkopen

Het Britse merk Hackett London, onderdeel van de Pepe Jeans Group, gaat een collectie verkopen die volledig gericht is op sportievelingen. Het is de eerste keer dat het merk zich waagt aan een collectie met sportieve kledij.

Reflecterende elementen

De HKT Sport-collectie zal bestaan uit kledij die voornamelijk gedragen kan worden door loopsporters. De kleding zal vooral te vinden zijn in de kleuren blauw en grijs, waarbij ook extra aandacht is besteed aan veiligheid met de toevoeging van reflecterende elementen. Ook zijn er handige details aangebracht, zoals een plek om muziekspelers in weg te steken.


De collectie zal vanaf februari 2016 te vinden zijn in de winkels van Hackett London. Wereldwijd heeft het merk bijna 150 winkels en het is daarnaast aanwezig in de Spaanse warenhuisketen El Corte Ingles.


Voor Hackett London is de verkoop van sportkledij een sprong in het duister. Het merk staat momenteel voornamelijk bekend vanwege collecties die bestaan uit kostuums en andere formele en minder formele outfits.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top