Hard Rock Cafe keert terug naar Antwerpen | RetailDetail

Hard Rock Cafe keert terug naar Antwerpen

Hard Rock Cafe keert terug naar Antwerpen

Twintig jaar nadat Hard Rock Cafe zijn vestiging in Antwerpen sloot, is de restaurantketen van plan om een comeback te maken in de stad. De keten had eerder al een vestiging op de Groenplaats en ook het nieuwe restaurant zal daar zijn thuis vinden.

 

Eerder gesloten wegens tegenvallende resultaten

Hard Rock Cafe opende voor het eerst zijn deuren in Antwerpen in 1995, maar het concept sloeg toen niet aan en na twee jaar van tegenvallende resultaten werd besloten om de vestiging te sluiten. Sindsdien zijn er echter nieuwe bazen aan het hoofd van het bedrijf gekomen en die zien wel een toekomst in België.

 

Vijf jaar geleden keerde Hard Rock Cafe al terug naar België, met de opening in Brussel. Binnenkort zal dus ook de Groenplaats in Antwerpen opnieuw een vestiging mogen ontvangen, op vrijwel exact dezelfde plaats als voorheen.

 

Hard Rock Cafe werd in 1971 opgericht in Londen en heeft ondertussen al vestigingen in meer dan 50 landen. Sinds 2007 is het bedrijf in handen van de Indianenstam Seminole in Florida. De cafés en hotels zijn wel niet in handen van de eigenaars, maar worden uitgebaat door franchisenemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.