Heineken gaat Vascobelo koffie verdelen in Nederland | RetailDetail

Heineken gaat Vascobelo koffie verdelen in Nederland

Heineken gaat Vascobelo koffie verdelen in Nederland

Heineken heeft een distributieovereenkomst gesloten met Vascobelo om de koffie van het bedrijf als premiummerk te verdelen naar horecaklanten in Nederland. Heineken verdeelt momenteel ook al koffie van Bazar.

Grote distributiecapaciteit

“Bij Heineken Groothandel zijn we continu gericht op het verder verbeteren van ons productassortiment om optimaal in de veranderende behoeftes van onze klanten te kunnen voorzien. Door de samenwerking met Vascobelo kunnen we onze klanten een extra product bieden waar, door de enorme ontwikkeling van de koffiebeleving in Nederland, grote behoefte aan is”, zegt Audrey Ceuppens, Portfolio Manager Hot Beverages bij Heineken.

 

Vascobelo zegt dat de overeenkomst met Heineken hen in contact zal brengen met veel meer horecaklanten, dankzij de grote distributiecapaciteit van het bedrijf. “Naast onze sterke groei via de Vascobelo V-bars en Vascobelo Evenementen is dit een verdere stap in de uitbreiding van Vascobelo in Nederland, een van de belangrijkere markten voor Vascobelo”, aldus Jan de Roek, CEO van Vascobelo.

 

Vascobelo is een Belgisch koffiemerk dat momenteel al eigen vestigingen heeft in Antwerpen, Eindhoven en Amsterdam met de Vascobelo V-Bars.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.