HelloFresh-app nu ook voor Android beschikbaar

HelloFresh-app nu ook voor Android beschikbaar

HelloFresh, de online maaltijdboxenservice die elke maand wereldwijd miljoenen maaltijden levert, biedt haar app nu ook aan voor Android-gebruikers. Sinds augustus 2015 was de app al verkrijgbaar voor iOS.

Voor klanten en (nog-)niet-klanten

"De uitbreiding van ons mobiele platform is een belangrijke stap om verder te groeien. We bieden nu alle smartphonegebruikers virtueel toegang tot een gezonde manier van leven en het koken van lekkere gerechten", zegt Nuno Simaria, Chief Technology Officer bij HelloFresh.

 

De HelloFresh-app heeft een dubbel doel: de loyaliteit van bestaande klanten verhogen en tegelijk de interesse wekken bij niet-klanten, zo stelt Maartje Frederiks van HelloFresh Nederland en België: "Met onze app willen we de gebruikers op een gemakkelijke en ongecompliceerde manier laten zien hoe leuk het is om met HelloFresh te koken. En de app is ook erg interessant voor gebruikers die geen HelloFresh-klant zijn, je kunt namelijk al onze recepten bekijken en thuis bereiden."

 

Hoeveel gebruikers de app de voorbije maanden hebben gedownload en gebruiken, maakt de groep niet bekend: "Sinds de HelloFresh-app is geïntroduceerd voor iOS in augustus 2015, is het aantal gebruikers gestaag gestegen", klinkt het.

 

HelloFresh is momenteel actief in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, België, Australië en de Verenigde Staten. In november leverde het bedrijf wereldwijd 6,1 miljoen maaltijden. HelloFresh is eind 2011 opgericht in Berlijn. Huidige investeerders zijn Baillie Gifford, Insight Venture Partners, Phenomen Ventures, Rocket Internet en Vorwerk Direct Selling Ventures.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top