HelloFresh-app nu ook voor Android beschikbaar | RetailDetail

HelloFresh-app nu ook voor Android beschikbaar

HelloFresh-app nu ook voor Android beschikbaar

HelloFresh, de online maaltijdboxenservice die elke maand wereldwijd miljoenen maaltijden levert, biedt haar app nu ook aan voor Android-gebruikers. Sinds augustus 2015 was de app al verkrijgbaar voor iOS.

Voor klanten en (nog-)niet-klanten

"De uitbreiding van ons mobiele platform is een belangrijke stap om verder te groeien. We bieden nu alle smartphonegebruikers virtueel toegang tot een gezonde manier van leven en het koken van lekkere gerechten", zegt Nuno Simaria, Chief Technology Officer bij HelloFresh.

 

De HelloFresh-app heeft een dubbel doel: de loyaliteit van bestaande klanten verhogen en tegelijk de interesse wekken bij niet-klanten, zo stelt Maartje Frederiks van HelloFresh Nederland en België: "Met onze app willen we de gebruikers op een gemakkelijke en ongecompliceerde manier laten zien hoe leuk het is om met HelloFresh te koken. En de app is ook erg interessant voor gebruikers die geen HelloFresh-klant zijn, je kunt namelijk al onze recepten bekijken en thuis bereiden."

 

Hoeveel gebruikers de app de voorbije maanden hebben gedownload en gebruiken, maakt de groep niet bekend: "Sinds de HelloFresh-app is geïntroduceerd voor iOS in augustus 2015, is het aantal gebruikers gestaag gestegen", klinkt het.

 

HelloFresh is momenteel actief in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, België, Australië en de Verenigde Staten. In november leverde het bedrijf wereldwijd 6,1 miljoen maaltijden. HelloFresh is eind 2011 opgericht in Berlijn. Huidige investeerders zijn Baillie Gifford, Insight Venture Partners, Phenomen Ventures, Rocket Internet en Vorwerk Direct Selling Ventures.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.