HelloFresh-app nu ook voor Android beschikbaar

HelloFresh-app nu ook voor Android beschikbaar

HelloFresh, de online maaltijdboxenservice die elke maand wereldwijd miljoenen maaltijden levert, biedt haar app nu ook aan voor Android-gebruikers. Sinds augustus 2015 was de app al verkrijgbaar voor iOS.

Voor klanten en (nog-)niet-klanten

"De uitbreiding van ons mobiele platform is een belangrijke stap om verder te groeien. We bieden nu alle smartphonegebruikers virtueel toegang tot een gezonde manier van leven en het koken van lekkere gerechten", zegt Nuno Simaria, Chief Technology Officer bij HelloFresh.

 

De HelloFresh-app heeft een dubbel doel: de loyaliteit van bestaande klanten verhogen en tegelijk de interesse wekken bij niet-klanten, zo stelt Maartje Frederiks van HelloFresh Nederland en België: "Met onze app willen we de gebruikers op een gemakkelijke en ongecompliceerde manier laten zien hoe leuk het is om met HelloFresh te koken. En de app is ook erg interessant voor gebruikers die geen HelloFresh-klant zijn, je kunt namelijk al onze recepten bekijken en thuis bereiden."

 

Hoeveel gebruikers de app de voorbije maanden hebben gedownload en gebruiken, maakt de groep niet bekend: "Sinds de HelloFresh-app is geïntroduceerd voor iOS in augustus 2015, is het aantal gebruikers gestaag gestegen", klinkt het.

 

HelloFresh is momenteel actief in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, België, Australië en de Verenigde Staten. In november leverde het bedrijf wereldwijd 6,1 miljoen maaltijden. HelloFresh is eind 2011 opgericht in Berlijn. Huidige investeerders zijn Baillie Gifford, Insight Venture Partners, Phenomen Ventures, Rocket Internet en Vorwerk Direct Selling Ventures.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Back to top