Hessing neemt gesneden fruit van Chiquita Benelux over | RetailDetail

Hessing neemt gesneden fruit van Chiquita Benelux over

Hessing neemt gesneden fruit van Chiquita Benelux over

Het Nederlandse Hessing neemt de activiteiten voor gesneden fruit van Chiquita Benelux over. Het gaat om de verkoopafdeling voor België, Nederland en Luxemburg en de productievestigingen van Hedel en Maasbree, waar in totaal honderd mensen werken.

Hessing Supervers

Met de acquisitie verstevigt Hessing zijn marktpositie. Het bedrijf beoogt namelijk een topdriepositie in panklare groenten, salades, gesneden fruit en verse fruitsappen in de Benelux en de aangrenzende landen. De overgenomen activiteit van Chiquita zal nu worden voortgezet onder de naam Hessing Supervers.

 

Hessing levert aan verschillende supermarktketens in Nederland en aan de foodservice. Het gaat om zowat 200 miljoen verpakkingen per jaar, goed voor een omzet van zowat 180 miljoen euro.

 

Het bedrijf zet hiervoor 1.250 mensen in. Zij werken in de vier productielocaties (Zwaagdijk, Uden, Sint Annaparochie en Helmond), de transportonderneming of de hoofdzetel van het bedrijf in Zwaagdijk.

 

Drie keer zoveel fruitomzet

Met de overname van de afdeling gesneden fruit van Chiquita Benelux krijgt Hessing – dat eigendom is van de gelijknamige familie en The Greenery – er zowat 11 miljoen euro aan omzet bij in de Benelux. Dat is bijna drie keer zo veel als Hessing nu in fruit heeft.

 

Chiquita zegt zich verder te willen concentreren op de distributie van bananen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.