Hessing neemt gesneden fruit van Chiquita Benelux over

Hessing neemt gesneden fruit van Chiquita Benelux over

Het Nederlandse Hessing neemt de activiteiten voor gesneden fruit van Chiquita Benelux over. Het gaat om de verkoopafdeling voor België, Nederland en Luxemburg en de productievestigingen van Hedel en Maasbree, waar in totaal honderd mensen werken.

Hessing Supervers

Met de acquisitie verstevigt Hessing zijn marktpositie. Het bedrijf beoogt namelijk een topdriepositie in panklare groenten, salades, gesneden fruit en verse fruitsappen in de Benelux en de aangrenzende landen. De overgenomen activiteit van Chiquita zal nu worden voortgezet onder de naam Hessing Supervers.

 

Hessing levert aan verschillende supermarktketens in Nederland en aan de foodservice. Het gaat om zowat 200 miljoen verpakkingen per jaar, goed voor een omzet van zowat 180 miljoen euro.

 

Het bedrijf zet hiervoor 1.250 mensen in. Zij werken in de vier productielocaties (Zwaagdijk, Uden, Sint Annaparochie en Helmond), de transportonderneming of de hoofdzetel van het bedrijf in Zwaagdijk.

 

Drie keer zoveel fruitomzet

Met de overname van de afdeling gesneden fruit van Chiquita Benelux krijgt Hessing – dat eigendom is van de gelijknamige familie en The Greenery – er zowat 11 miljoen euro aan omzet bij in de Benelux. Dat is bijna drie keer zo veel als Hessing nu in fruit heeft.

 

Chiquita zegt zich verder te willen concentreren op de distributie van bananen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top