Iglo lanceert campagne tegen verspilling | RetailDetail

Iglo lanceert campagne tegen verspilling

Iglo lanceert campagne tegen verspilling

Iglo heeft een campagne gelanceerd tegen de verspilling van voedsel. Het wil met Forever Food Together vooral de aandacht vestigen op hoe het invriezen van voeding verspilling kan tegengaan.

320 euro besparen

Per jaar gaat er ongeveer 89 miljoen ton aan voedsel verloren, dat is liefst een derde van de totale productie wereldwijd. Dat komt vooral omdat veel gezinnen te veel voeding kopen en dat dan weggooien. Volgens Iglo kan het invriezen van voedsel een oplossing zijn die een gezin tot 320 euro per jaar kan besparen.

 

"Diepvriesvoeding heeft het potentieel om een belangrijke rol te spelen in het gevecht tegen verspilling. Als leiders in bevroren voeding in Europa [...] hebben we de mogelijkheid om een leidende rol te nemen en mensen aan te moedigen om hun diepvriezers te gebruiken om minder te verspillen", aldus Iglo-CEO Elio Leoni Sceti.

 

Daarom zal Iglo een nieuwe 'groene' kapitein op zijn verpakkingen plaatsen, die consumenten de voordelen van ingevroren voedsel moet tonen. Volgens Iglo wordt er bij diepvriesproducten tot 47 procent minder verspild.

 

Daarnaast gaat Iglo met Forever Food Together een verbintenis aan om tegen 2020 al zijn producten duurzaam en schoon te produceren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon wil nog zes kassaloze winkels openen

23/02/2018

Er komen na de opening van de eerste Amazon Go-winkel vorige maand nog minstens zes van de hoogtechnologische en kassaloze winkels gemakswinkels bij. Onder meer Los Angeles en Seattle krijgen nieuwe Amazon Go-winkels.

Belgische CEO Le Pain Quotidien verlaat bedrijf

23/02/2018

Vincent Herbert heeft na 17 jaar besloten om zijn functie als CEO van Le Pain Quotidien neer te leggen. Hij wordt opgevolgd door Jerry Gamez, die flink wat ervaring heeft bij fastfoodketen Burger King en Walmart.

Filet Pur: Uw portie speculatieve onzin

23/02/2018

Here we go again: foodretail is in essentie slechts een loopgravenoorlog. Maar wie haalt de consument uit z’n winterdepressie? Hier ligt een ondankbare taak voor het wekelijkse nieuwsoverzicht van RetailDetail Food!

Ontdek de smaak van morgen op Tavola 2018: 11-12-13 maart 2018 in Kortrijk Xpo

23/02/2018

(publireportage) Delicatessen & hoge kwaliteit maken van Tavola een topevent voor de foodretail,  met 450 marktleiders én ambachtelijke fabrikanten, en veel nieuwigheden. We stellen u graag de winnaars van de Gouden Tavola voor.

Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

Spar test dit voorjaar contactloos en kassaloos betalen

22/02/2018

Retail Partners Colruyt Group – de zelfstandigentak van Colruyt Group – werkt voor Spar aan een app waarmee klanten hun eigen boodschappen kunnen scannen en afrekenen via hun smartphone.

Back to top