Iglo lanceert campagne tegen verspilling

Iglo lanceert campagne tegen verspilling

Iglo heeft een campagne gelanceerd tegen de verspilling van voedsel. Het wil met Forever Food Together vooral de aandacht vestigen op hoe het invriezen van voeding verspilling kan tegengaan.

320 euro besparen

Per jaar gaat er ongeveer 89 miljoen ton aan voedsel verloren, dat is liefst een derde van de totale productie wereldwijd. Dat komt vooral omdat veel gezinnen te veel voeding kopen en dat dan weggooien. Volgens Iglo kan het invriezen van voedsel een oplossing zijn die een gezin tot 320 euro per jaar kan besparen.

 

"Diepvriesvoeding heeft het potentieel om een belangrijke rol te spelen in het gevecht tegen verspilling. Als leiders in bevroren voeding in Europa [...] hebben we de mogelijkheid om een leidende rol te nemen en mensen aan te moedigen om hun diepvriezers te gebruiken om minder te verspillen", aldus Iglo-CEO Elio Leoni Sceti.

 

Daarom zal Iglo een nieuwe 'groene' kapitein op zijn verpakkingen plaatsen, die consumenten de voordelen van ingevroren voedsel moet tonen. Volgens Iglo wordt er bij diepvriesproducten tot 47 procent minder verspild.

 

Daarnaast gaat Iglo met Forever Food Together een verbintenis aan om tegen 2020 al zijn producten duurzaam en schoon te produceren.

Tags: