Iglo lanceert campagne tegen verspilling

Iglo lanceert campagne tegen verspilling

Iglo heeft een campagne gelanceerd tegen de verspilling van voedsel. Het wil met Forever Food Together vooral de aandacht vestigen op hoe het invriezen van voeding verspilling kan tegengaan.

320 euro besparen

Per jaar gaat er ongeveer 89 miljoen ton aan voedsel verloren, dat is liefst een derde van de totale productie wereldwijd. Dat komt vooral omdat veel gezinnen te veel voeding kopen en dat dan weggooien. Volgens Iglo kan het invriezen van voedsel een oplossing zijn die een gezin tot 320 euro per jaar kan besparen.

 

"Diepvriesvoeding heeft het potentieel om een belangrijke rol te spelen in het gevecht tegen verspilling. Als leiders in bevroren voeding in Europa [...] hebben we de mogelijkheid om een leidende rol te nemen en mensen aan te moedigen om hun diepvriezers te gebruiken om minder te verspillen", aldus Iglo-CEO Elio Leoni Sceti.

 

Daarom zal Iglo een nieuwe 'groene' kapitein op zijn verpakkingen plaatsen, die consumenten de voordelen van ingevroren voedsel moet tonen. Volgens Iglo wordt er bij diepvriesproducten tot 47 procent minder verspild.

 

Daarnaast gaat Iglo met Forever Food Together een verbintenis aan om tegen 2020 al zijn producten duurzaam en schoon te produceren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top