Iglo lanceert campagne tegen verspilling

Iglo lanceert campagne tegen verspilling

Iglo heeft een campagne gelanceerd tegen de verspilling van voedsel. Het wil met Forever Food Together vooral de aandacht vestigen op hoe het invriezen van voeding verspilling kan tegengaan.

320 euro besparen

Per jaar gaat er ongeveer 89 miljoen ton aan voedsel verloren, dat is liefst een derde van de totale productie wereldwijd. Dat komt vooral omdat veel gezinnen te veel voeding kopen en dat dan weggooien. Volgens Iglo kan het invriezen van voedsel een oplossing zijn die een gezin tot 320 euro per jaar kan besparen.

 

"Diepvriesvoeding heeft het potentieel om een belangrijke rol te spelen in het gevecht tegen verspilling. Als leiders in bevroren voeding in Europa [...] hebben we de mogelijkheid om een leidende rol te nemen en mensen aan te moedigen om hun diepvriezers te gebruiken om minder te verspillen", aldus Iglo-CEO Elio Leoni Sceti.

 

Daarom zal Iglo een nieuwe 'groene' kapitein op zijn verpakkingen plaatsen, die consumenten de voordelen van ingevroren voedsel moet tonen. Volgens Iglo wordt er bij diepvriesproducten tot 47 procent minder verspild.

 

Daarnaast gaat Iglo met Forever Food Together een verbintenis aan om tegen 2020 al zijn producten duurzaam en schoon te produceren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigen merken stuwen omzet Wessanen

24/10/2017

In het derde kwartaal is de omzet van voedingsbedrijf Wessanen met 7% gegroeid. Dat was vooral te danken aan goede prestaties van de eigen merken: bij sommige merken was er zelfs tweecijferige groei.

Carrefour Belgium herschikt directiecomité

24/10/2017

Guillaume de Colonges, die sinds kort ook operationeel verantwoordelijk is voor Carrefour België, heeft zijn strategische prioriteiten duidelijk gemaakt en zijn directieteam in België herschikt. 

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Back to top