Iglo lanceert campagne tegen verspilling | RetailDetail

Iglo lanceert campagne tegen verspilling

Iglo lanceert campagne tegen verspilling

Iglo heeft een campagne gelanceerd tegen de verspilling van voedsel. Het wil met Forever Food Together vooral de aandacht vestigen op hoe het invriezen van voeding verspilling kan tegengaan.

320 euro besparen

Per jaar gaat er ongeveer 89 miljoen ton aan voedsel verloren, dat is liefst een derde van de totale productie wereldwijd. Dat komt vooral omdat veel gezinnen te veel voeding kopen en dat dan weggooien. Volgens Iglo kan het invriezen van voedsel een oplossing zijn die een gezin tot 320 euro per jaar kan besparen.

 

"Diepvriesvoeding heeft het potentieel om een belangrijke rol te spelen in het gevecht tegen verspilling. Als leiders in bevroren voeding in Europa [...] hebben we de mogelijkheid om een leidende rol te nemen en mensen aan te moedigen om hun diepvriezers te gebruiken om minder te verspillen", aldus Iglo-CEO Elio Leoni Sceti.

 

Daarom zal Iglo een nieuwe 'groene' kapitein op zijn verpakkingen plaatsen, die consumenten de voordelen van ingevroren voedsel moet tonen. Volgens Iglo wordt er bij diepvriesproducten tot 47 procent minder verspild.

 

Daarnaast gaat Iglo met Forever Food Together een verbintenis aan om tegen 2020 al zijn producten duurzaam en schoon te produceren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.