InBev-families stappen nu ook in glutenvrij Genius

InBev-families stappen nu ook in glutenvrij Genius

Verlinvest, de investeringsmaatschappij van de InBev-families de Mévius en de Spoelberch, investeert in de grote Britse glutenvrijeproductenmaker Genius Foods. Daarmee versterkt Verlinvest zijn positie op de drank- en voedingsmarkt.

Glutenvrije broden en koeken

“De investering in Genius Foods gebeurde enkele weken geleden, maar bleef voorlopig onder de radar”, zo schrijft De Tijd. Volgens de zakenkrant zou Verlinvest “enkele miljoenen pond” hebben neergeteld, maar het is niet bekend welke participatie daar tegenover staat. “De middelen die Verlinvest aanbrengt moeten de internationalisatie van het bedrijf en het onderzoek naar nieuwe producten financieren en de leveringstijden in het VK verkorten”, aldus nog de krant.

 

Genius Foods werd in 2009 opgericht en maakt glutenvrij brood, viennoiseries, koekjes en taarten. Het bedrijf uit Edinburgh realiseerde vorig jaar een omzet van ongeveer 60 miljoen euro en telt 350 medewerkers.

 

Voeding én e-commerce

Voor Verlinvest is Genius Foods al de achtste participatie in een voedingsbedrijf: eerder kocht het zich in bij Popchips (vetarme chips), Bevyz (drankcapsules), Vita Coco (kokosdranken), Leblon (sterkedrank), Hint (gearomatiseerde en gevitamineerde waters), Sula Vineyards (wijn) en Sambazon (smoothies op basis van açaibessen). Tot vorig jaar zat Verlinvest ook nog in de Franse drankengroep Remy-Cointreau.

 

Daarnaast investeert de groep ook volop in e-commerce, met onder meer participaties in Zalora, Lazada en The Iconic (van de Duitse Rocket Internet groep).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top