InBev-families stappen nu ook in glutenvrij Genius | RetailDetail

InBev-families stappen nu ook in glutenvrij Genius

InBev-families stappen nu ook in glutenvrij Genius

Verlinvest, de investeringsmaatschappij van de InBev-families de Mévius en de Spoelberch, investeert in de grote Britse glutenvrijeproductenmaker Genius Foods. Daarmee versterkt Verlinvest zijn positie op de drank- en voedingsmarkt.

Glutenvrije broden en koeken

“De investering in Genius Foods gebeurde enkele weken geleden, maar bleef voorlopig onder de radar”, zo schrijft De Tijd. Volgens de zakenkrant zou Verlinvest “enkele miljoenen pond” hebben neergeteld, maar het is niet bekend welke participatie daar tegenover staat. “De middelen die Verlinvest aanbrengt moeten de internationalisatie van het bedrijf en het onderzoek naar nieuwe producten financieren en de leveringstijden in het VK verkorten”, aldus nog de krant.

 

Genius Foods werd in 2009 opgericht en maakt glutenvrij brood, viennoiseries, koekjes en taarten. Het bedrijf uit Edinburgh realiseerde vorig jaar een omzet van ongeveer 60 miljoen euro en telt 350 medewerkers.

 

Voeding én e-commerce

Voor Verlinvest is Genius Foods al de achtste participatie in een voedingsbedrijf: eerder kocht het zich in bij Popchips (vetarme chips), Bevyz (drankcapsules), Vita Coco (kokosdranken), Leblon (sterkedrank), Hint (gearomatiseerde en gevitamineerde waters), Sula Vineyards (wijn) en Sambazon (smoothies op basis van açaibessen). Tot vorig jaar zat Verlinvest ook nog in de Franse drankengroep Remy-Cointreau.

 

Daarnaast investeert de groep ook volop in e-commerce, met onder meer participaties in Zalora, Lazada en The Iconic (van de Duitse Rocket Internet groep).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.