InBev-families stappen nu ook in glutenvrij Genius

InBev-families stappen nu ook in glutenvrij Genius

Verlinvest, de investeringsmaatschappij van de InBev-families de Mévius en de Spoelberch, investeert in de grote Britse glutenvrijeproductenmaker Genius Foods. Daarmee versterkt Verlinvest zijn positie op de drank- en voedingsmarkt.

Glutenvrije broden en koeken

“De investering in Genius Foods gebeurde enkele weken geleden, maar bleef voorlopig onder de radar”, zo schrijft De Tijd. Volgens de zakenkrant zou Verlinvest “enkele miljoenen pond” hebben neergeteld, maar het is niet bekend welke participatie daar tegenover staat. “De middelen die Verlinvest aanbrengt moeten de internationalisatie van het bedrijf en het onderzoek naar nieuwe producten financieren en de leveringstijden in het VK verkorten”, aldus nog de krant.

 

Genius Foods werd in 2009 opgericht en maakt glutenvrij brood, viennoiseries, koekjes en taarten. Het bedrijf uit Edinburgh realiseerde vorig jaar een omzet van ongeveer 60 miljoen euro en telt 350 medewerkers.

 

Voeding én e-commerce

Voor Verlinvest is Genius Foods al de achtste participatie in een voedingsbedrijf: eerder kocht het zich in bij Popchips (vetarme chips), Bevyz (drankcapsules), Vita Coco (kokosdranken), Leblon (sterkedrank), Hint (gearomatiseerde en gevitamineerde waters), Sula Vineyards (wijn) en Sambazon (smoothies op basis van açaibessen). Tot vorig jaar zat Verlinvest ook nog in de Franse drankengroep Remy-Cointreau.

 

Daarnaast investeert de groep ook volop in e-commerce, met onder meer participaties in Zalora, Lazada en The Iconic (van de Duitse Rocket Internet groep).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Back to top