Johnny Thijs in raad van bestuur Delhaize | RetailDetail

Johnny Thijs in raad van bestuur Delhaize

Johnny Thijs in raad van bestuur Delhaize

Supermarktketen Delhaize heeft bekend gemaakt dat het de voormalige bpost-topman Johnny Thijs gaat benoemen als lid van de raad van bestuur. Hij zal zetelen als onafhankelijke voor een termijn van drie jaar.

Dispuut over loon bpost

Johnny Thijs was tot het einde van februari gedelegeerd bestuurder van bpost, tot hij opstapte na een dispuut over zijn verloning. De Belgische overheid, die meerderheidsaandeelhouder is van bpost, besliste dat de CEO van Bpost nog maximaal 650.000 euro mocht verdienen. Voordien had Thijs nog een loon van om en bij de 1,1 miljoen euro. Thijs werkte sinds 2002 al bij de post.

 

Voor 2002 was hij al aan de slag bij de Rothmans Groep, Masterfoods, Côte d'Or-Jacobs Suchard, Interbrew en Ter Beke. Momenteel is hij voorzitter van de raad van bestuur van Spadel. Die functie gaat hij dus nu combineren met een topfunctie bij Delhaize. Die Belgische groep heeft wereldwijd meer dan 3.500 winkels in negen landen, die vorig jaar een omzet van 21,1 miljard euro binnenbrachten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.