Jules Noten wordt CEO Vandemoortele | RetailDetail

Jules Noten wordt CEO Vandemoortele

Jules Noten wordt CEO Vandemoortele

Vanaf mei 2014 gaat Jules Noten aan de slag als CEO van Vandemoortele, zo maakte de voedingsproducent bekend in de marge van zijn jaarcijfers. Hij zal op die positie Jean Vandemoortele vervangen.

Omzet Vandemoortele licht gestegen

De omzet van Vandemoortele steeg in 2013 met 1,4 procent naar 1,28 miljard euro. De grootste groei was - al dan niet toevallig - te vinden bij de afdeling waar nieuwe topman Jules Noten tot nu toe voor verantwoordelijk was, met name de diepvriesbakkerijproducten. Daar steeg de omzet met zes procent naar 689 miljoen euro. Bij dochter Lipids – margarines en vetten – daalde de omzet met drie procent naar 584 miljoen euro, terwijl het verkochte volume wel gelijk bleef. Lagere prijzen drukten de omzet daar omlaag.

 

De recurrente bedrijfswinst kwam uit op 45 miljoen euro, wat maar liefst 61 procent beter is dan een jaar voorheen. "Dankzij een verdere verbetering van de klanten- en productmix, en een doorgedreven rationalisatie en kostenbeheersing, kon de Groep haar rendabiliteit herstellen", stelde de groep in een persbericht.

 

Het voorbije jaar investeerde Vandemoortele ook 35 miljoen euro in onder andere bijkomende productiecapaciteit. Vandemoortele verwacht in 2014 zowel de omzet als de rendabiliteit opnieuw te verhogen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.