Kellogg's opent R&D-center in Leuvense Bio-incubator

Kellogg's opent R&D-center in Leuvense Bio-incubator
The Kellogg Company, 's werelds grootste producent van ontbijtgranen, heeft maandag officieel een nieuwe R&D-faciliteit voor voedingsonderzoek geopend in de Leuvense Bio-incubator, verbonden aan de KU Leuven.

20 onderzoekers aan de slag

In de nieuwe R&D-unit zal een team van twintig Kellogg-onderzoekers zich toeleggen op de "ontwikkeling van innovatieve voedingsconcepten en –producten die inspelen op de wensen en noden van de consument", klinkt het bij het voedingsconcern.

 

Kellogg is één van de vele zogeheten "life sciences-bedrijven" die zich de voorbije tijd in de Leuvense regio hebben gevestigd. Deze bedrijven staan in nauw contact met de KU Leuven, het UZ Leuven, het VIB (Vlaams Instituut voor Biotechnologie) en het Imec (Interuniversitair Micro-Elektronica Centrum). Bedoeling van de Bio-incubator is een dynamische wetenschapscluster te vormen die kennisgedreven ondernemerschap en innovatie stimuleert.

 

Pal in de kernactiviteit van de multinational

De keuze voor Leuven lag voor Kellogg's voor de hand: "Dit nieuwe partnerschap met KU Leuven is een mooi voorbeeld van publiek-private samenwerking die de drijvende kracht zal zijn van toekomstige innovaties op vlak van voeding", aldus Margaret Bath, Senior Vice President Research, Quality and Technology van The Kellogg Company.

 

Kellogg ziet vooral brood in een nauwe samenwerking met professor Jan Delcour, die het 45 man sterke Laboratorium voor Levensmiddelenchemie en -biochemie aan de KU Leuven leidt. Het voedingsbedrijf rekent op de knowhow van het lab, dat met zijn specialisatie in tarwe, rijst en andere granen pal in de kernactiviteit van de multinational actief is.

 

"Door hier in Leuven aanwezig te zijn, heeft The Kellogg Company toegang tot een ongelooflijke verzameling talent, een uitgebreide infrastructuur en een omgeving die creatief en probleemoplossend denken stimuleert", aldus nog Margaret Bath.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top