La Lorraine koopt versbakkerij Paverko

La Lorraine koopt versbakkerij Paverko

La Lorraine Bakery Group, eigenaar van broodjesketen Panos, koopt versbakkerij Paverko uit Brugge over van bedrijvengroep Dossche. Welk bedrag met de verkoop gemoeid is, is niet bekend.

11 miljoen verse broden en sandwiches per jaar

Paverko is huisleverancier van warenhuizen als Delhaize, Carrefour en Spar, maar levert ook aan grootkeukens in ziekenhuizen, scholen en rusthuizen. De jaarproductie bedraagt zowat 11 miljoen broden en sandwiches. De laatste jaren zette het bedrijf vooral in op voorverpakt brood.

 

Paverko, dat in 1960 werd opgestart met als hoofdactiviteit de productie van cake, maakte tot nu deel uit van de bedrijvengroep Dossche. Die familiale industriële groep realiseerde vorig jaar een geconsolideerde omzet van meer dan 250 miljoen euro en telt 1.000 werknemers in 11 vestigingen verspreid over België, Frankrijk en Polen. Paverko zelf boekte vorig jaar een omzet van 15 miljoen euro (met 85 medewerkers), maar die stond al een tijdje onder druk.

 

Vanherpe Food Group

Door de opname in het veel grotere La Lorraine Bakery Group, de numero uno op de Belgische markt, worden schaalvoordelen mogelijk die de toekomst van de Brugse bakkerij moeten verzekeren. La Lorraine maakt deel uit van de Vanherpe Food Group, die vorig jaar een omzet van 544 miljoen euro en een nettowinst van 13,5 miljoen euro realiseerde

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belangrijkste merken vorig jaar 4 procent duurder geworden

20/09/2017

De tien belangrijkste merken in de supermarkten zijn vorig jaar met 4,2 procent duurder geworden ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee stijgen de prijzen in ons land veel sneller dan in de buurlanden. Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken is ook nergens groter.

Colruyt lanceert digitaal platform voor voedingskeuzehulp

20/09/2017

De Colruyt Group lanceert vandaag het nieuwe digitale platform ‘Productzoeker’ met alle mogelijke informatie over de voedingsproducten van de huismerken binnen de groep. Zo moeten klanten eenvoudiger de juiste dieetkeuzes kunnen maken.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Back to top