La Lorraine koopt versbakkerij Paverko | RetailDetail

La Lorraine koopt versbakkerij Paverko

La Lorraine koopt versbakkerij Paverko

La Lorraine Bakery Group, eigenaar van broodjesketen Panos, koopt versbakkerij Paverko uit Brugge over van bedrijvengroep Dossche. Welk bedrag met de verkoop gemoeid is, is niet bekend.

11 miljoen verse broden en sandwiches per jaar

Paverko is huisleverancier van warenhuizen als Delhaize, Carrefour en Spar, maar levert ook aan grootkeukens in ziekenhuizen, scholen en rusthuizen. De jaarproductie bedraagt zowat 11 miljoen broden en sandwiches. De laatste jaren zette het bedrijf vooral in op voorverpakt brood.

 

Paverko, dat in 1960 werd opgestart met als hoofdactiviteit de productie van cake, maakte tot nu deel uit van de bedrijvengroep Dossche. Die familiale industriële groep realiseerde vorig jaar een geconsolideerde omzet van meer dan 250 miljoen euro en telt 1.000 werknemers in 11 vestigingen verspreid over België, Frankrijk en Polen. Paverko zelf boekte vorig jaar een omzet van 15 miljoen euro (met 85 medewerkers), maar die stond al een tijdje onder druk.

 

Vanherpe Food Group

Door de opname in het veel grotere La Lorraine Bakery Group, de numero uno op de Belgische markt, worden schaalvoordelen mogelijk die de toekomst van de Brugse bakkerij moeten verzekeren. La Lorraine maakt deel uit van de Vanherpe Food Group, die vorig jaar een omzet van 544 miljoen euro en een nettowinst van 13,5 miljoen euro realiseerde

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.