Le Pain Quotidien krijgt Belgisch-Amerikaanse award

Le Pain Quotidien krijgt Belgisch-Amerikaanse award

Le Pain QuotidienDe Belgisch-Amerikaanse Kamer van Koophandel BelCham heeft op 5 november in de Harvard University Club in New York broodjesketen Le Pain Quotidien van onze landgenoot Vincent Herbert gelauwerd met de "Belgisch-Amerikaanse Enterpreneurship Award 2011".

Ruim 150 vestigingen, waarvan 52 in de VS

21 jaar na de opening van de eerste zaak, in de hippe Brusselse Dansaertstraat, telt Le Pain Quotidien al meer dan 150 vestigingen - waarvan 26 in België en 52 in de Verenigde Staten. De keten hoopt dit jaar zijn omzet met een kwart te zien groeien tot 194 miljoen euro. De eerste Amerikaanse Pain Quot' (zoals fans de keten gemoedelijk noemen) opende in 1997 de deuren in hartje Manhattan.

Illustere voorgangers

Het was de derde keer dat de Belgisch-Amerikaanse Kamer van Koophandel de prijs uitreikte aan een Belgisch bedrijf dat in de VS successen boekt. De jury bestond uit Michel Moortgat, de CEO van brouwerij Duvel-Moortgat (die vorig jaar de prestigieuze prijs won), professor Hans Crijns van de Vlerick Management School en Guillaume Bastiaens, de voormalige topman van de Amerikaanse voedingsreus Cargill. In 2009 ging de allereerste Entrepreneurship Award naar Univeg Hot Cuisine America.

Le Pain QuotidienDe Belgisch-Amerikaanse Kamer van Koophandel BelCham heeft op 5 november in de Harvard University Club in New York broodjesketen Le Pain Quotidien van onze landgenoot Vincent Herbert gelauwerd met de "Belgisch-Amerikaanse Enterpreneurship Award 2011".

Ruim 150 vestigingen, waarvan 52 in de VS

21 jaar na de opening van de eerste zaak, in de hippe Brusselse Dansaertstraat, telt Le Pain Quotidien al meer dan 150 vestigingen - waarvan 26 in België en 52 in de Verenigde Staten. De keten hoopt dit jaar zijn omzet met een kwart te zien groeien tot 194 miljoen euro. De eerste Amerikaanse Pain Quot' (zoals fans de keten gemoedelijk noemen) opende in 1997 de deuren in hartje Manhattan.

Illustere voorgangers

Het was de derde keer dat de Belgisch-Amerikaanse Kamer van Koophandel de prijs uitreikte aan een Belgisch bedrijf dat in de VS successen boekt. De jury bestond uit Michel Moortgat, de CEO van brouwerij Duvel-Moortgat (die vorig jaar de prestigieuze prijs won), professor Hans Crijns van de Vlerick Management School en Guillaume Bastiaens, de voormalige topman van de Amerikaanse voedingsreus Cargill. In 2009 ging de allereerste Entrepreneurship Award naar Univeg Hot Cuisine America.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Back to top