Le Pain Quotidien krijgt Belgisch-Amerikaanse award

Le Pain Quotidien krijgt Belgisch-Amerikaanse award

Le Pain QuotidienDe Belgisch-Amerikaanse Kamer van Koophandel BelCham heeft op 5 november in de Harvard University Club in New York broodjesketen Le Pain Quotidien van onze landgenoot Vincent Herbert gelauwerd met de "Belgisch-Amerikaanse Enterpreneurship Award 2011".

Ruim 150 vestigingen, waarvan 52 in de VS

21 jaar na de opening van de eerste zaak, in de hippe Brusselse Dansaertstraat, telt Le Pain Quotidien al meer dan 150 vestigingen - waarvan 26 in België en 52 in de Verenigde Staten. De keten hoopt dit jaar zijn omzet met een kwart te zien groeien tot 194 miljoen euro. De eerste Amerikaanse Pain Quot' (zoals fans de keten gemoedelijk noemen) opende in 1997 de deuren in hartje Manhattan.

Illustere voorgangers

Het was de derde keer dat de Belgisch-Amerikaanse Kamer van Koophandel de prijs uitreikte aan een Belgisch bedrijf dat in de VS successen boekt. De jury bestond uit Michel Moortgat, de CEO van brouwerij Duvel-Moortgat (die vorig jaar de prestigieuze prijs won), professor Hans Crijns van de Vlerick Management School en Guillaume Bastiaens, de voormalige topman van de Amerikaanse voedingsreus Cargill. In 2009 ging de allereerste Entrepreneurship Award naar Univeg Hot Cuisine America.

Le Pain QuotidienDe Belgisch-Amerikaanse Kamer van Koophandel BelCham heeft op 5 november in de Harvard University Club in New York broodjesketen Le Pain Quotidien van onze landgenoot Vincent Herbert gelauwerd met de "Belgisch-Amerikaanse Enterpreneurship Award 2011".

Ruim 150 vestigingen, waarvan 52 in de VS

21 jaar na de opening van de eerste zaak, in de hippe Brusselse Dansaertstraat, telt Le Pain Quotidien al meer dan 150 vestigingen - waarvan 26 in België en 52 in de Verenigde Staten. De keten hoopt dit jaar zijn omzet met een kwart te zien groeien tot 194 miljoen euro. De eerste Amerikaanse Pain Quot' (zoals fans de keten gemoedelijk noemen) opende in 1997 de deuren in hartje Manhattan.

Illustere voorgangers

Het was de derde keer dat de Belgisch-Amerikaanse Kamer van Koophandel de prijs uitreikte aan een Belgisch bedrijf dat in de VS successen boekt. De jury bestond uit Michel Moortgat, de CEO van brouwerij Duvel-Moortgat (die vorig jaar de prestigieuze prijs won), professor Hans Crijns van de Vlerick Management School en Guillaume Bastiaens, de voormalige topman van de Amerikaanse voedingsreus Cargill. In 2009 ging de allereerste Entrepreneurship Award naar Univeg Hot Cuisine America.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, of 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Europa keurt bio-hervorming goed, België onthoudt zich

21/11/2017

De Europese Commissie heeft nieuwe regels goedgekeurd om biologische landbouw in Europa te vereenvoudigen. De wetgeving treedt vanaf juli 2020 in werking. Belgische politici konden geen overeenstemming bereiken en daarom onthield ons land zich.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Back to top