Lekkerland tekent voor logistiek foodassortiment Hema

Lekkerland tekent voor logistiek foodassortiment Hema
Geflankeerd door collega’s ondertekenen Tjeerd Jegen, ceo bij Hema (midden vooraan) en Henk-Jan Peterse, country manager Lekkerland Nederland (rechts) de samenwerkingsovereenkomst. (foto: Lekkerland).

Hema en Lekkerland hebben een overeenkomst voor ruim drie jaar ondertekend, waarmee Lekkerland de logistiek voor vrijwel het gehele foodassortiment verzorgt van de winkels in de zeven landen waarin Hema actief is.

 

Dienstverlening in food breidde geleidelijk uit

Hema en Lekkerland werken sinds 2004 samen voor de levering van vers- en diepvriesartikelen voor het Hema horeca-assortiment. In 2006 werd er uitgebreid met het retailassortiment en het houdbare horeca-assortiment.

 

Drie jaar geleden werd hier bovendien het Delimarkt-assortiment aan toegevoegd met onder meer ultra-fresh producten. Lekkerland is hiermee inmiddels logistiek dienstverlener voor bijna het volledige foodassortiment van Hema.

 

"Lekkerland heeft reeds bewezen in ons tempo mee te kunnen groeien. En dat is ook gezien onze groeiambitie voor de komende jaren essentieel", stelt Sylvia Kolfschoten, planningmanager Food bij Hema.

 

Meerjarig contract

"Deze overeenkomst helpt ons bij het verder professionaliseren van onze dienstverlening. Het meerjarige contract biedt ons immers continuïteit", aldus Henk-Jan Peterse, country manager Lekkerland Nederland.

 

Lekkerland Nederland BV voert een zeer breed assortiment food en nonfood, rookwaren, vers en diepvries, waarbij convenience centraal staat. Lekkerland Nederland BV is onderdeel van het Duitse Lekkerland AG &Co. KG met vestigingen in zes Europese landen. In het boekjaar 2015 bedroeg de omzet van de internationale Lekkerland Groep 12,5 miljard euro. Dit jaar viert Lekkerland het 60-jarig bestaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top