Lekkerland tekent voor logistiek foodassortiment Hema | RetailDetail

Lekkerland tekent voor logistiek foodassortiment Hema

Lekkerland tekent voor logistiek foodassortiment Hema
Geflankeerd door collega’s ondertekenen Tjeerd Jegen, ceo bij Hema (midden vooraan) en Henk-Jan Peterse, country manager Lekkerland Nederland (rechts) de samenwerkingsovereenkomst. (foto: Lekkerland).

Hema en Lekkerland hebben een overeenkomst voor ruim drie jaar ondertekend, waarmee Lekkerland de logistiek voor vrijwel het gehele foodassortiment verzorgt van de winkels in de zeven landen waarin Hema actief is.

 

Dienstverlening in food breidde geleidelijk uit

Hema en Lekkerland werken sinds 2004 samen voor de levering van vers- en diepvriesartikelen voor het Hema horeca-assortiment. In 2006 werd er uitgebreid met het retailassortiment en het houdbare horeca-assortiment.

 

Drie jaar geleden werd hier bovendien het Delimarkt-assortiment aan toegevoegd met onder meer ultra-fresh producten. Lekkerland is hiermee inmiddels logistiek dienstverlener voor bijna het volledige foodassortiment van Hema.

 

"Lekkerland heeft reeds bewezen in ons tempo mee te kunnen groeien. En dat is ook gezien onze groeiambitie voor de komende jaren essentieel", stelt Sylvia Kolfschoten, planningmanager Food bij Hema.

 

Meerjarig contract

"Deze overeenkomst helpt ons bij het verder professionaliseren van onze dienstverlening. Het meerjarige contract biedt ons immers continuïteit", aldus Henk-Jan Peterse, country manager Lekkerland Nederland.

 

Lekkerland Nederland BV voert een zeer breed assortiment food en nonfood, rookwaren, vers en diepvries, waarbij convenience centraal staat. Lekkerland Nederland BV is onderdeel van het Duitse Lekkerland AG &Co. KG met vestigingen in zes Europese landen. In het boekjaar 2015 bedroeg de omzet van de internationale Lekkerland Groep 12,5 miljard euro. Dit jaar viert Lekkerland het 60-jarig bestaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.