Leonidas wil groeien in Nederland | RetailDetail

Leonidas wil groeien in Nederland

Leonidas wil groeien in Nederland

Leonidas is van plan om flink te groeien in Nederland. Het pralinemerk wil in elke belangrijke stad een flagshipstore openen en in grote steden zelfs meer dan één.

Nieuwe concepten

Om die groei waar te maken, zal het ook nieuwe concepten lanceren in Nederland. Zo zullen consumenten in Leonidas & Café naast chocolade ook een kopje koffie kunnen bestellen. Leonidas hoopt op die manier vooral een jongere doelgroep aan te spreken, vertelt salesmanager David Leskens aan RetailTrends.

 

Momenteel heeft de chocoladeverkoper in Nederland ongeveer 200 verkooppunten, waaronder een flagshipstore in Amstelveen. Leonidas heeft wereldwijd ongeveer 1250 winkels, verspreid over 50 landen. Het heeft 350 winkels in thuisland België en 340 winkels in Frankrijk. Vorig jaar vierde het merk zijn honderdste verjaardag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour: Kies zelf hoeveel je meer betaalt voor ‘faire’ melk

19/02/2018

Naar Frans voorbeeld lanceert Carrefour melk van ‘Het merk van de consument’, een nieuw merk waarvan consumenten zelf de prijs hebben bepaald. De melk gaat 1,05 euro kosten, zodat boeren een grotere marge krijgen.

Minister De Block wil gezondheidscodes op verpakkingen

19/02/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block bekijkt of het mogelijk is om eenvoudige labels op voedselverpakkingen te plaatsen, waardoor consumenten in een oogopslag kunnen zien of een product gezond is.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Back to top