Leonidas wil groeien in Nederland

Leonidas wil groeien in Nederland

Leonidas is van plan om flink te groeien in Nederland. Het pralinemerk wil in elke belangrijke stad een flagshipstore openen en in grote steden zelfs meer dan één.

Nieuwe concepten

Om die groei waar te maken, zal het ook nieuwe concepten lanceren in Nederland. Zo zullen consumenten in Leonidas & Café naast chocolade ook een kopje koffie kunnen bestellen. Leonidas hoopt op die manier vooral een jongere doelgroep aan te spreken, vertelt salesmanager David Leskens aan RetailTrends.

 

Momenteel heeft de chocoladeverkoper in Nederland ongeveer 200 verkooppunten, waaronder een flagshipstore in Amstelveen. Leonidas heeft wereldwijd ongeveer 1250 winkels, verspreid over 50 landen. Het heeft 350 winkels in thuisland België en 340 winkels in Frankrijk. Vorig jaar vierde het merk zijn honderdste verjaardag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top