Lidl bouwt Duitse winkels om naar nieuw concept

Lidl bouwt Duitse winkels om naar nieuw concept

Discounter Lidl is in Duitsland gestart met het ombouwen van zijn winkelnetwerk naar een nieuw concept. Eind vorige week werd in Offenau de eerste vestiging met het nieuwe concept geopend.

6 miljard euro investeringen

In het nieuwe concept krijgen de winkels een moderner uiterlijk, met veel glas en aluminium componenten. De winkels worden ook ruimer ingericht: in het nieuwe concept moeten de winkels een oppervlakte hebben van minstens 1.600 meter, maar het assortiment in de winkels blijft met 1.600 producten wel ongewijzigd. Het ombouwen van de winkels zal Lidl volgens experten ongeveer 1,5 miljoen euro per filiaal kosten.


De Schwarz Group, het moederbedrijf van Lidl, wil de komende vier jaar alle 3.200 winkels in Duitsland moderniseren. Daarbij zullen een aantal vestigingen zelfs volledig herbouwd worden. Het investeringsbudget zal het komende jaar dan ook stijgen naar een recordbedrag van 6 miljard euro. Een groot deel van dat bedrag zal gebruikt worden om de concurrentiepositie van Lidl te verbeteren.


Lidl wil overigens niet enkel in Duitsland investeren. Zo komt er ook een moderniseringscampagne in het Verenigd Koninkrijk en bereidt Lidl zich voor op het betreden van de Amerikaanse markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alpro haalt sojabonen alleen uit Europa en Canada

19/09/2017

Alpro, de fabrikant van sojadranken, koopt zijn sojabonen nog uitsluitend bij producenten in Europa en Canada. Op die manier wil het bedrijf er zeker van zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Om dat doel te bereiken, heeft het ook al diverse lokale initiatieven opgestart.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Carrefour opent 15 nieuwe drives

18/09/2017

Supermarktketen Carrefour opent op 29 september drie nieuwe afhaalpunten voor drive.be, wat het totaal voor de maand op vijftien nieuwe 'drives' brengt. In totaal werden er sinds het begin van het jaar al 72 afhaalpunten geopend.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Back to top