Lidl bouwt Duitse winkels om naar nieuw concept | RetailDetail

Lidl bouwt Duitse winkels om naar nieuw concept

Lidl bouwt Duitse winkels om naar nieuw concept

Discounter Lidl is in Duitsland gestart met het ombouwen van zijn winkelnetwerk naar een nieuw concept. Eind vorige week werd in Offenau de eerste vestiging met het nieuwe concept geopend.

6 miljard euro investeringen

In het nieuwe concept krijgen de winkels een moderner uiterlijk, met veel glas en aluminium componenten. De winkels worden ook ruimer ingericht: in het nieuwe concept moeten de winkels een oppervlakte hebben van minstens 1.600 meter, maar het assortiment in de winkels blijft met 1.600 producten wel ongewijzigd. Het ombouwen van de winkels zal Lidl volgens experten ongeveer 1,5 miljoen euro per filiaal kosten.


De Schwarz Group, het moederbedrijf van Lidl, wil de komende vier jaar alle 3.200 winkels in Duitsland moderniseren. Daarbij zullen een aantal vestigingen zelfs volledig herbouwd worden. Het investeringsbudget zal het komende jaar dan ook stijgen naar een recordbedrag van 6 miljard euro. Een groot deel van dat bedrag zal gebruikt worden om de concurrentiepositie van Lidl te verbeteren.


Lidl wil overigens niet enkel in Duitsland investeren. Zo komt er ook een moderniseringscampagne in het Verenigd Koninkrijk en bereidt Lidl zich voor op het betreden van de Amerikaanse markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

19/06/2018

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

Nieuw commercieel plan moet Makro reanimeren

18/06/2018

Met een professioneel assortiment en grote verpakkingen wil Makro meer consumenten vaker tot kopen verleiden. De retailer gaat ook lokale klanten beter bedienen. Maar de klok tikt: al eind 2019 moet de ommekeer zichtbaar zijn.  

Toch geen royale vertrekpremie voor ex-topman Carrefour

18/06/2018

Georges Plassat, de voormalige CEO van Carrefour, ziet af van de royale vertrekregeling die voor hem was voorzien. Hij doet dat onder druk van de publieke opinie.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Protocolakkoord voor transformatieplan bereikt bij Carrefour

15/06/2018

De directie van Carrefour België heeft een protocolakkoord bereikt met de vakbonden voor het transformatieplan van de supermarktketen. Zo’n 250 jobs blijven alsnog gespaard.