Lidl bouwt Duitse winkels om naar nieuw concept

Lidl bouwt Duitse winkels om naar nieuw concept

Discounter Lidl is in Duitsland gestart met het ombouwen van zijn winkelnetwerk naar een nieuw concept. Eind vorige week werd in Offenau de eerste vestiging met het nieuwe concept geopend.

6 miljard euro investeringen

In het nieuwe concept krijgen de winkels een moderner uiterlijk, met veel glas en aluminium componenten. De winkels worden ook ruimer ingericht: in het nieuwe concept moeten de winkels een oppervlakte hebben van minstens 1.600 meter, maar het assortiment in de winkels blijft met 1.600 producten wel ongewijzigd. Het ombouwen van de winkels zal Lidl volgens experten ongeveer 1,5 miljoen euro per filiaal kosten.


De Schwarz Group, het moederbedrijf van Lidl, wil de komende vier jaar alle 3.200 winkels in Duitsland moderniseren. Daarbij zullen een aantal vestigingen zelfs volledig herbouwd worden. Het investeringsbudget zal het komende jaar dan ook stijgen naar een recordbedrag van 6 miljard euro. Een groot deel van dat bedrag zal gebruikt worden om de concurrentiepositie van Lidl te verbeteren.


Lidl wil overigens niet enkel in Duitsland investeren. Zo komt er ook een moderniseringscampagne in het Verenigd Koninkrijk en bereidt Lidl zich voor op het betreden van de Amerikaanse markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour accepte les sacs et les boîtes réutilisables aux comptoirs

20/11/2017

Après un projet pilote réussi à l’Hypermarché Carrefour de Bierges, tous les Hypermarchés Carrefour et les Carrefour Market en gestion propre acceptent désormais les sacs à vrac et boîtes réutilisables des clients aux comptoirs en service.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top