Lidl bouwt Duitse winkels om naar nieuw concept

Lidl bouwt Duitse winkels om naar nieuw concept

Discounter Lidl is in Duitsland gestart met het ombouwen van zijn winkelnetwerk naar een nieuw concept. Eind vorige week werd in Offenau de eerste vestiging met het nieuwe concept geopend.

6 miljard euro investeringen

In het nieuwe concept krijgen de winkels een moderner uiterlijk, met veel glas en aluminium componenten. De winkels worden ook ruimer ingericht: in het nieuwe concept moeten de winkels een oppervlakte hebben van minstens 1.600 meter, maar het assortiment in de winkels blijft met 1.600 producten wel ongewijzigd. Het ombouwen van de winkels zal Lidl volgens experten ongeveer 1,5 miljoen euro per filiaal kosten.


De Schwarz Group, het moederbedrijf van Lidl, wil de komende vier jaar alle 3.200 winkels in Duitsland moderniseren. Daarbij zullen een aantal vestigingen zelfs volledig herbouwd worden. Het investeringsbudget zal het komende jaar dan ook stijgen naar een recordbedrag van 6 miljard euro. Een groot deel van dat bedrag zal gebruikt worden om de concurrentiepositie van Lidl te verbeteren.


Lidl wil overigens niet enkel in Duitsland investeren. Zo komt er ook een moderniseringscampagne in het Verenigd Koninkrijk en bereidt Lidl zich voor op het betreden van de Amerikaanse markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Frites Atelier van Sergio Herman wordt internationale keten

24/01/2018

De luxueuze frituren Frites Atelier van topkok Sergio Herman blijken een succes: Gent en Brussel krijgen een eigen friettent voor ‘foodies’ en meer vestigingen zijn op komst. De chef-kok wil zelfs naar steden als Barcelona en Berlijn.

Sterk Albert Heijn, stabiel Delhaize in vierde kwartaal

24/01/2018

Ahold Delhaize heeft er een degelijk vierde kwartaal op zitten, vooral dankzij sterke prestaties van Albert Heijn en Bol.com. In België blijft Delhaize ter plaatse trappelen.

Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Back to top