Lidl breidt aanbod uit met verse vis

Lidl breidt aanbod uit met verse vis

Discounter Lidl gaat in 230 van zijn 298 Belgische vestigingen een assortiment verse vis aanbieden. Daarmee beklemtoont de Duitse keten dat ze meer wil zijn dan een harddiscounter. De nationale uitrol volgt op een succesvolle test in een tiental winkels.

Steeds minder harde discounter

Concreet worden vanaf deze week de drie populairste vissoorten in het aanbod opgenomen. Het gaat om zalmfilet, kabeljauw suprême en pangasiusfilet. Lidl gaat er prat op dat het om verantwoord gekweekte of gevangen vis gaat, die volledig MSC-, ASC- of Global Gap-gecertificeerd is. Het beperkte aanbod is trouwens maar een eerste aanzet: er zijn al concrete plannen om het assortiment uit te breiden.

 

Lidl wil zich steeds meer profileren als een specialist in vers, maar dan tegen discountprijzen. Eerder werden ook al verse groenten en fruit, vers vlees en ter plaatse afgebakken brood in het aanbod opgenomen. Daarmee komt de keten steeds meer in het vaarwater van Spar, dat zich ook als een buurtwinkel met een versaanbod wil manifesteren.

 

De voorbije jaren breidde Lidl zijn aanbod trouwens geleidelijk uit: van zowat 800 referenties ging het naar circa 1500 producten. Om dat te kunnen opvangen, werd de standaardwinkeloppervlakte uitgebreid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een succesvolle test in de hypermarkt van Bièrges aanvaardt Carrefour nu bij alle hypermarkten en bij Carrefour Markets in eigen beheer herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen. Zo wil de groep de afvalberg helpen reduceren.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Tweede Leuvense foodhal De Smidse geopend

20/11/2017

Leuven is een foodhal rijker: dit weekend opende De Smidse aan het nieuwe Sluispark. In de voormalige smederij van Stella Artois zijn nu een verpakkingsvrije winkel, aperobags van Jeroen De Pauw, een pasta-atelier en meer te vinden.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Back to top