Lidl breidt aanbod uit met verse vis | RetailDetail

Lidl breidt aanbod uit met verse vis

Lidl breidt aanbod uit met verse vis

Discounter Lidl gaat in 230 van zijn 298 Belgische vestigingen een assortiment verse vis aanbieden. Daarmee beklemtoont de Duitse keten dat ze meer wil zijn dan een harddiscounter. De nationale uitrol volgt op een succesvolle test in een tiental winkels.

Steeds minder harde discounter

Concreet worden vanaf deze week de drie populairste vissoorten in het aanbod opgenomen. Het gaat om zalmfilet, kabeljauw suprême en pangasiusfilet. Lidl gaat er prat op dat het om verantwoord gekweekte of gevangen vis gaat, die volledig MSC-, ASC- of Global Gap-gecertificeerd is. Het beperkte aanbod is trouwens maar een eerste aanzet: er zijn al concrete plannen om het assortiment uit te breiden.

 

Lidl wil zich steeds meer profileren als een specialist in vers, maar dan tegen discountprijzen. Eerder werden ook al verse groenten en fruit, vers vlees en ter plaatse afgebakken brood in het aanbod opgenomen. Daarmee komt de keten steeds meer in het vaarwater van Spar, dat zich ook als een buurtwinkel met een versaanbod wil manifesteren.

 

De voorbije jaren breidde Lidl zijn aanbod trouwens geleidelijk uit: van zowat 800 referenties ging het naar circa 1500 producten. Om dat te kunnen opvangen, werd de standaardwinkeloppervlakte uitgebreid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".