Lidl breidt aanbod uit met verse vis | RetailDetail

Lidl breidt aanbod uit met verse vis

Lidl breidt aanbod uit met verse vis

Discounter Lidl gaat in 230 van zijn 298 Belgische vestigingen een assortiment verse vis aanbieden. Daarmee beklemtoont de Duitse keten dat ze meer wil zijn dan een harddiscounter. De nationale uitrol volgt op een succesvolle test in een tiental winkels.

Steeds minder harde discounter

Concreet worden vanaf deze week de drie populairste vissoorten in het aanbod opgenomen. Het gaat om zalmfilet, kabeljauw suprême en pangasiusfilet. Lidl gaat er prat op dat het om verantwoord gekweekte of gevangen vis gaat, die volledig MSC-, ASC- of Global Gap-gecertificeerd is. Het beperkte aanbod is trouwens maar een eerste aanzet: er zijn al concrete plannen om het assortiment uit te breiden.

 

Lidl wil zich steeds meer profileren als een specialist in vers, maar dan tegen discountprijzen. Eerder werden ook al verse groenten en fruit, vers vlees en ter plaatse afgebakken brood in het aanbod opgenomen. Daarmee komt de keten steeds meer in het vaarwater van Spar, dat zich ook als een buurtwinkel met een versaanbod wil manifesteren.

 

De voorbije jaren breidde Lidl zijn aanbod trouwens geleidelijk uit: van zowat 800 referenties ging het naar circa 1500 producten. Om dat te kunnen opvangen, werd de standaardwinkeloppervlakte uitgebreid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.