Lidl breidt aanbod uit met verse vis

Lidl breidt aanbod uit met verse vis

Discounter Lidl gaat in 230 van zijn 298 Belgische vestigingen een assortiment verse vis aanbieden. Daarmee beklemtoont de Duitse keten dat ze meer wil zijn dan een harddiscounter. De nationale uitrol volgt op een succesvolle test in een tiental winkels.

Steeds minder harde discounter

Concreet worden vanaf deze week de drie populairste vissoorten in het aanbod opgenomen. Het gaat om zalmfilet, kabeljauw suprême en pangasiusfilet. Lidl gaat er prat op dat het om verantwoord gekweekte of gevangen vis gaat, die volledig MSC-, ASC- of Global Gap-gecertificeerd is. Het beperkte aanbod is trouwens maar een eerste aanzet: er zijn al concrete plannen om het assortiment uit te breiden.

 

Lidl wil zich steeds meer profileren als een specialist in vers, maar dan tegen discountprijzen. Eerder werden ook al verse groenten en fruit, vers vlees en ter plaatse afgebakken brood in het aanbod opgenomen. Daarmee komt de keten steeds meer in het vaarwater van Spar, dat zich ook als een buurtwinkel met een versaanbod wil manifesteren.

 

De voorbije jaren breidde Lidl zijn aanbod trouwens geleidelijk uit: van zowat 800 referenties ging het naar circa 1500 producten. Om dat te kunnen opvangen, werd de standaardwinkeloppervlakte uitgebreid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top