Lidl breidt Genks distributiecentrum voor 10 miljoen euro uit | RetailDetail

Lidl breidt Genks distributiecentrum voor 10 miljoen euro uit

Lidl breidt Genks distributiecentrum voor 10 miljoen euro uit

De Belgische logistieke partner van discountketen Lidl, de Limburgse Distributie Maatschappij (LDM), start in het najaar met uitbreidingswerken op zijn terreinen in Genk. Grootste verandering is de komst van een volledige diepvriesafdeling, wat zo’n vijf tot tien extra jobs oplevert.

Diepvriescel en meer ruimte voor vers

Het verdeelcentrum LDM staat vanaf het voorjaar van 2014 mee in voor de logistieke afhandeling van diepgevroren artikelen voor Lidl. “Door diepvriesartikelen ook vanuit LDM te verdelen, krijgen we meer flexibiliteit in onze logistieke keten. Zo kunnen we enerzijds sneller inspelen op verkoopspieken, terwijl de investering anderzijds ook past in de continue uitbreiding van ons vers vlees- en bake-offassortiment. Daarvoor hebben we immers nood aan meer ruimte”, vertelt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt.

 

De diepvriesafdeling in Genk gaat gepaard met een investering van ruim tien miljoen euro. Zo komt er een diepvriescel van 2.200 m² en wordt ook de koelcel uitgebreid en heringericht. In totaal vergroot het distributiecentrum met 5.675 m².

 

Aanvraag voor windturbine ingediend

Die extra ruimte heeft de smartdiscounter in Limburg nodig, aldus de woordvoerder: “Onze focus ligt sinds een tweetal jaar absoluut bij de versgroepen: dagelijks verse groenten en fruit, vlees en ter plaatse afgebakken brood vragen een bijzonder snelle en sluitende logistieke keten. Extra koelruimte voor die kortstondige opslag van versgroepen drong zich dan ook op in Genk om te kunnen blijven vasthouden aan die nieuwe strategie.”  

 

Verder heeft de supermarktketen ook de ambitie om een windturbine op haar Genkse terreinen te plaatsen: “Een eigen windturbine zou een zeer mooie aanvulling zijn op onze werking in Genk en onze bekommernis om duurzaamheid. Bovendien zouden we er zo ook in slagen om ruim de helft van het energieverbruik uit windstroom te halen.” De bouwaanvraag voor de windturbine loopt echter nog.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft er mee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij ze betere voorwaarden krijgen. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi richt de blik op Italië

16/02/2018

Aldi is klaar om vanaf volgende maand ook de Italiaanse markt te veroveren: dan opent het in een klap tien nieuwe winkels in het Zuid-Europese land. Het bouwde ook een eerste distributiecentrum nabij Verona.

Back to top