Lidl digitaliseert sollicitaties | RetailDetail

Lidl digitaliseert sollicitaties

Lidl digitaliseert sollicitaties

Discounter Lidl heeft een nieuwe applicatie in gebruik genomen, waarmee het de opvolging van de sollicitatieprocessen volledig kan digitaliseren en de papieren administratie tot een minimum wil herleiden.

"Investering in het werkcomfort"

De applicatie is ontwikkeld voor de verkoopmanagers, die sinds een half jaar allemaal uitgerust zijn met een tablet. De bedoeling van de 'Lidl Mobile Office' is zo veel mogelijk administratie mobiel te kunnen verwerken, zoals ook deze nieuwe applicatie verder mogelijk wil maken.

 

De 40.000 cv's die Lidl in België jaarlijks verwerkt, kunnen met de nieuwe applicatie sneller en met minder administratie worden opgevolgd: "De snelheid waarmee we de kandidaturen kunnen evalueren en beantwoorden, draagt bij tot ons positief werkgeversimago en is in lijn met onze klantgerichtheid", legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit.

 

"Daarnaast is het een bijkomende investering in het werkcomfort van de verkoopmanagers, die we maximaal willen faciliteren zodat ze zich ten volle op het winkelmanagement kunnen concentreren", vervolgt de woordvoerder.

 

De verkoopmanagers krijgen na een eerste screening door HR alle geschikte kandidaten doorgestuurd naar de app. Daar kunnen ze dan zelf feedback doorgeven op basis van sollicitatiegespreken, en zo uiteindelijk hun meest geschikte kandidaten weerhouden voor een baan bij Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.