Lidl digitaliseert sollicitaties

Lidl digitaliseert sollicitaties

Discounter Lidl heeft een nieuwe applicatie in gebruik genomen, waarmee het de opvolging van de sollicitatieprocessen volledig kan digitaliseren en de papieren administratie tot een minimum wil herleiden.

"Investering in het werkcomfort"

De applicatie is ontwikkeld voor de verkoopmanagers, die sinds een half jaar allemaal uitgerust zijn met een tablet. De bedoeling van de 'Lidl Mobile Office' is zo veel mogelijk administratie mobiel te kunnen verwerken, zoals ook deze nieuwe applicatie verder mogelijk wil maken.

 

De 40.000 cv's die Lidl in België jaarlijks verwerkt, kunnen met de nieuwe applicatie sneller en met minder administratie worden opgevolgd: "De snelheid waarmee we de kandidaturen kunnen evalueren en beantwoorden, draagt bij tot ons positief werkgeversimago en is in lijn met onze klantgerichtheid", legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit.

 

"Daarnaast is het een bijkomende investering in het werkcomfort van de verkoopmanagers, die we maximaal willen faciliteren zodat ze zich ten volle op het winkelmanagement kunnen concentreren", vervolgt de woordvoerder.

 

De verkoopmanagers krijgen na een eerste screening door HR alle geschikte kandidaten doorgestuurd naar de app. Daar kunnen ze dan zelf feedback doorgeven op basis van sollicitatiegespreken, en zo uiteindelijk hun meest geschikte kandidaten weerhouden voor een baan bij Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

17/10/2017

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Carrefour heeft een nieuwe CFO

17/10/2017

De Franse supermarktgroep Carrefour heeft een nieuwe CFO aangesteld. Pierre-Jean Sivignon verlaat om persoonlijke redenen het bedrijf en wordt vervangen door Matthieu Malige, die overkomt van Fnac Darty.

Nieuwe cao bij Belgische brouwerijen AB InBev

17/10/2017

Bij de brouwerijen van AB InBev in Leuven, Jupille en Hoegaarden is een einde gekomen aan de onrusten, nu de vakbonden en de directie een akkoord hebben bereikt over een deel van de nieuwe cao voor de medewerkers.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Back to top