Lidl digitaliseert sollicitaties

Lidl digitaliseert sollicitaties

Discounter Lidl heeft een nieuwe applicatie in gebruik genomen, waarmee het de opvolging van de sollicitatieprocessen volledig kan digitaliseren en de papieren administratie tot een minimum wil herleiden.

"Investering in het werkcomfort"

De applicatie is ontwikkeld voor de verkoopmanagers, die sinds een half jaar allemaal uitgerust zijn met een tablet. De bedoeling van de 'Lidl Mobile Office' is zo veel mogelijk administratie mobiel te kunnen verwerken, zoals ook deze nieuwe applicatie verder mogelijk wil maken.

 

De 40.000 cv's die Lidl in België jaarlijks verwerkt, kunnen met de nieuwe applicatie sneller en met minder administratie worden opgevolgd: "De snelheid waarmee we de kandidaturen kunnen evalueren en beantwoorden, draagt bij tot ons positief werkgeversimago en is in lijn met onze klantgerichtheid", legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit.

 

"Daarnaast is het een bijkomende investering in het werkcomfort van de verkoopmanagers, die we maximaal willen faciliteren zodat ze zich ten volle op het winkelmanagement kunnen concentreren", vervolgt de woordvoerder.

 

De verkoopmanagers krijgen na een eerste screening door HR alle geschikte kandidaten doorgestuurd naar de app. Daar kunnen ze dan zelf feedback doorgeven op basis van sollicitatiegespreken, en zo uiteindelijk hun meest geschikte kandidaten weerhouden voor een baan bij Lidl.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top