Lidl geeft verkoopmanagers iPad

Lidl geeft verkoopmanagers iPad

Lidl gaat deze maand haar 75 verkoopmanagers in België uitrusten met een iPad. Die zullen apps van Lidl bevatten, zodat de managers overal toegang hebben tot een hoop data en de papieren administratie danig zou moeten worden teruggeschroefd.

Toegang tot accurate gegevens

Elke verkoopmanager van Lidl in België is verantwoordelijk voor vier tot vijf vestigingen. "Om deze efficiënt te kunnen monitoren en te managen, hebben zij directe toegang tot de meest accurate gegevens nodig. Uit hun feedback en de praktijk is echter gebleken dat dit voor kort bepaald geen sinecure was, omdat zij dagelijks tussen de vestigingen moeten pendelen en op een omvangrijke papieren administratie moesten terugvallen", legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit.

 

Daarom kiest Lidl er ook voor om over te stappen op het gebruik van de iPads. Het creëerde daarvoor ook een eigen 'app store', met daarin zelf geschreven apps die toegang geven tot de informatie die de verkoopmanagers nodig hebben.

 

"De introductie van de iPad in het winkelmanagement resulteert in meer rendement, een verlichting van het takenpakket en een tijdswinst van meerdere uren per week. Die vrijgekomen tijd leidt, zo blijkt uit tests, tot meer ruimte voor het coachen van medewerkers", somt Rynwalt de voordelen op. "Bovendien maakt de WiFi-verbinding met de logistieke centra en het hoofdkantoor alle data actueel, wat toelaat efficiënter te werken en helpt fouten te vermijden."

 

Bij Lidl benadrukken ze ook nog het duurzame karakter van het project. Per manager zou er jaarlijks ongeveer acht meter papier bespaard worden, wat totaal een besparing van bijna 5 ton papier betekent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top