Lidl geeft verkoopmanagers iPad | RetailDetail

Lidl geeft verkoopmanagers iPad

Lidl geeft verkoopmanagers iPad

Lidl gaat deze maand haar 75 verkoopmanagers in België uitrusten met een iPad. Die zullen apps van Lidl bevatten, zodat de managers overal toegang hebben tot een hoop data en de papieren administratie danig zou moeten worden teruggeschroefd.

Toegang tot accurate gegevens

Elke verkoopmanager van Lidl in België is verantwoordelijk voor vier tot vijf vestigingen. "Om deze efficiënt te kunnen monitoren en te managen, hebben zij directe toegang tot de meest accurate gegevens nodig. Uit hun feedback en de praktijk is echter gebleken dat dit voor kort bepaald geen sinecure was, omdat zij dagelijks tussen de vestigingen moeten pendelen en op een omvangrijke papieren administratie moesten terugvallen", legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit.

 

Daarom kiest Lidl er ook voor om over te stappen op het gebruik van de iPads. Het creëerde daarvoor ook een eigen 'app store', met daarin zelf geschreven apps die toegang geven tot de informatie die de verkoopmanagers nodig hebben.

 

"De introductie van de iPad in het winkelmanagement resulteert in meer rendement, een verlichting van het takenpakket en een tijdswinst van meerdere uren per week. Die vrijgekomen tijd leidt, zo blijkt uit tests, tot meer ruimte voor het coachen van medewerkers", somt Rynwalt de voordelen op. "Bovendien maakt de WiFi-verbinding met de logistieke centra en het hoofdkantoor alle data actueel, wat toelaat efficiënter te werken en helpt fouten te vermijden."

 

Bij Lidl benadrukken ze ook nog het duurzame karakter van het project. Per manager zou er jaarlijks ongeveer acht meter papier bespaard worden, wat totaal een besparing van bijna 5 ton papier betekent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.