Lidl geeft verkoopmanagers iPad

Lidl geeft verkoopmanagers iPad

Lidl gaat deze maand haar 75 verkoopmanagers in België uitrusten met een iPad. Die zullen apps van Lidl bevatten, zodat de managers overal toegang hebben tot een hoop data en de papieren administratie danig zou moeten worden teruggeschroefd.

Toegang tot accurate gegevens

Elke verkoopmanager van Lidl in België is verantwoordelijk voor vier tot vijf vestigingen. "Om deze efficiënt te kunnen monitoren en te managen, hebben zij directe toegang tot de meest accurate gegevens nodig. Uit hun feedback en de praktijk is echter gebleken dat dit voor kort bepaald geen sinecure was, omdat zij dagelijks tussen de vestigingen moeten pendelen en op een omvangrijke papieren administratie moesten terugvallen", legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit.

 

Daarom kiest Lidl er ook voor om over te stappen op het gebruik van de iPads. Het creëerde daarvoor ook een eigen 'app store', met daarin zelf geschreven apps die toegang geven tot de informatie die de verkoopmanagers nodig hebben.

 

"De introductie van de iPad in het winkelmanagement resulteert in meer rendement, een verlichting van het takenpakket en een tijdswinst van meerdere uren per week. Die vrijgekomen tijd leidt, zo blijkt uit tests, tot meer ruimte voor het coachen van medewerkers", somt Rynwalt de voordelen op. "Bovendien maakt de WiFi-verbinding met de logistieke centra en het hoofdkantoor alle data actueel, wat toelaat efficiënter te werken en helpt fouten te vermijden."

 

Bij Lidl benadrukken ze ook nog het duurzame karakter van het project. Per manager zou er jaarlijks ongeveer acht meter papier bespaard worden, wat totaal een besparing van bijna 5 ton papier betekent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top