Lidl komt met stadsformule naar Antwerpen | RetailDetail

Lidl komt met stadsformule naar Antwerpen

Lidl komt met stadsformule naar Antwerpen

Discounter Lidl gaat in Antwerpen een nieuw filiaal openen op de Frankrijklei in het centrum van de stad. Het kiest daarbij voor een licht aangepaste formule, die beter past bij de stedelijke omgeving van de vestiging.

Focus op vers

Zo wordt in de Lidl aan de Frankrijklei, die op 9 april zijn deuren opent, vooral de kaart getrokken van verse producten, zoals groenten, fruit en vlees. Ook worden er ter plaatse afgebakken broodjes en koffiekoeken verkocht. "Winkelen kan ook terwijl je geniet van een kopje Nespresso, toch zeer onverwacht voor een discounter", legt woordvoerder Pieterjan Rynwalt uit.

 

Ook de vormgeving van de winkel werd aangepast aan de locatie: alles oogt strakker en moderner. De winkel heeft ook een inkom aan de Quellinstraat en daarom koos Lidl voor twee ingangen en dus ook twee kassazones: "Voor ons een primeur."

 

Geen parkeerplaatsen

De winkel heeft geen eigen parkeerplaatsen, maar er is wel een fietsenstalling voorzien. Zo wil Lidl nog meer aanpikken bij de stadsbewoner, die zijn inkopen eerder doet in een buurtwinkel dan bij een grote supermarkt. "Hij is bedoeld om, naast buurtbewoners, maximaal die mensen aan te spreken die er dagdagelijks passeren naar het werk of om te shoppen."

 

De winkel op de Frankrijklei is de vierde vestiging van Lidl in Antwerpen, na filialen op de Slachthuislaan, de Van de Weverstraat en in de Lange Kievitstraat (aan het Centraal Station).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.