Lidl presenteert witlof ten onrechte als Flandria

Lidl presenteert witlof ten onrechte als Flandria

Per vergissing stond in de laatste Lidl-folder dat de discounter witlof van het label Flandria verkocht. Er was in realiteit echter geen enkele witlof met dat kwaliteitslabel te bespeuren. De Boerenbond kan niet om de vergissing lachen.

 

Flandria is het kwaliteitslabel gereserveerd voor groenten uit Vlaanderen van topkwaliteit. Landbouwers hebben het label aan het begin het decennium uit de grond gestampt bij wijze van differentiatie ten opzichte van goedkopere, veelal geimporteerde, varianten. Op de groenteveiling krijgt enkel witlof van topkwaliteit het Flandria-label.

 

Het is dan ook een prestigieus label dat de sector hoog in het vaandel draagt. Vandaar dat Lidl op de verkeerde teen heeft getrapt toen het in zijn folder onterect reclame maakte voor Flandria-witlof. Volgens de Boerenbond kan het witlof bij Lidl geenszins aan die kwaliteit tippen.

 

Lidl heeft zich ondertussen reeds verontschuldigd en toegegeven dat het om een zuivere vergissing gaat. De discounter zegt het logo steeds met respect te willen behandelen. De Boerenbond repliceert dat het waakzaam zal blijven.
 

Per vergissing stond in de laatste Lidl-folder dat de discounter witlof van het label Flandria verkocht. Er was in realiteit echter geen enkele witlof met dat kwaliteitslabel te bespeuren. De Boerenbond kan niet om de vergissing lachen.

 

Flandria is het kwaliteitslabel gereserveerd voor groenten uit Vlaanderen van topkwaliteit. Landbouwers hebben het label aan het begin het decennium uit de grond gestampt bij wijze van differentiatie ten opzichte van goedkopere, veelal geimporteerde, varianten. Op de groenteveiling krijgt enkel witlof van topkwaliteit het Flandria-label.

 

Het is dan ook een prestigieus label dat de sector hoog in het vaandel draagt. Vandaar dat Lidl op de verkeerde teen heeft getrapt toen het in zijn folder onterect reclame maakte voor Flandria-witlof. Volgens de Boerenbond kan het witlof bij Lidl geenszins aan die kwaliteit tippen.

 

Lidl heeft zich ondertussen reeds verontschuldigd en toegegeven dat het om een zuivere vergissing gaat. De discounter zegt het logo steeds met respect te willen behandelen. De Boerenbond repliceert dat het waakzaam zal blijven.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Colruyt en PepsiCo begraven de strijdbijl: weer Pepsi in de rekken

19/01/2018

Het vertrouwde assortiment van Pepsi en Lay’s komt weer in de rekken bij Colruyt. In november startte de keten een boycot tegen 29 producten van PepsiCo, omdat de merkproducent geen lagere prijzen wilde geven, maar de supermarktketen stopt daar nu mee.

Recordomzet voor BelOrta

19/01/2018

Groente- en fruitbedrijf BelOrta heeft in 2017 een recordomzet gehaald van 439 miljoen euro, een stijging van 7% ten opzichte van een jaar eerder. Het volume steeg met 2,5% en nadert de 500 miljoen kilogram.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Back to top