Lidl presenteert witlof ten onrechte als Flandria | RetailDetail

Lidl presenteert witlof ten onrechte als Flandria

Lidl presenteert witlof ten onrechte als Flandria

Per vergissing stond in de laatste Lidl-folder dat de discounter witlof van het label Flandria verkocht. Er was in realiteit echter geen enkele witlof met dat kwaliteitslabel te bespeuren. De Boerenbond kan niet om de vergissing lachen.

 

Flandria is het kwaliteitslabel gereserveerd voor groenten uit Vlaanderen van topkwaliteit. Landbouwers hebben het label aan het begin het decennium uit de grond gestampt bij wijze van differentiatie ten opzichte van goedkopere, veelal geimporteerde, varianten. Op de groenteveiling krijgt enkel witlof van topkwaliteit het Flandria-label.

 

Het is dan ook een prestigieus label dat de sector hoog in het vaandel draagt. Vandaar dat Lidl op de verkeerde teen heeft getrapt toen het in zijn folder onterect reclame maakte voor Flandria-witlof. Volgens de Boerenbond kan het witlof bij Lidl geenszins aan die kwaliteit tippen.

 

Lidl heeft zich ondertussen reeds verontschuldigd en toegegeven dat het om een zuivere vergissing gaat. De discounter zegt het logo steeds met respect te willen behandelen. De Boerenbond repliceert dat het waakzaam zal blijven.
 

Per vergissing stond in de laatste Lidl-folder dat de discounter witlof van het label Flandria verkocht. Er was in realiteit echter geen enkele witlof met dat kwaliteitslabel te bespeuren. De Boerenbond kan niet om de vergissing lachen.

 

Flandria is het kwaliteitslabel gereserveerd voor groenten uit Vlaanderen van topkwaliteit. Landbouwers hebben het label aan het begin het decennium uit de grond gestampt bij wijze van differentiatie ten opzichte van goedkopere, veelal geimporteerde, varianten. Op de groenteveiling krijgt enkel witlof van topkwaliteit het Flandria-label.

 

Het is dan ook een prestigieus label dat de sector hoog in het vaandel draagt. Vandaar dat Lidl op de verkeerde teen heeft getrapt toen het in zijn folder onterect reclame maakte voor Flandria-witlof. Volgens de Boerenbond kan het witlof bij Lidl geenszins aan die kwaliteit tippen.

 

Lidl heeft zich ondertussen reeds verontschuldigd en toegegeven dat het om een zuivere vergissing gaat. De discounter zegt het logo steeds met respect te willen behandelen. De Boerenbond repliceert dat het waakzaam zal blijven.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.