Lidl presenteert witlof ten onrechte als Flandria

Lidl presenteert witlof ten onrechte als Flandria

Per vergissing stond in de laatste Lidl-folder dat de discounter witlof van het label Flandria verkocht. Er was in realiteit echter geen enkele witlof met dat kwaliteitslabel te bespeuren. De Boerenbond kan niet om de vergissing lachen.

 

Flandria is het kwaliteitslabel gereserveerd voor groenten uit Vlaanderen van topkwaliteit. Landbouwers hebben het label aan het begin het decennium uit de grond gestampt bij wijze van differentiatie ten opzichte van goedkopere, veelal geimporteerde, varianten. Op de groenteveiling krijgt enkel witlof van topkwaliteit het Flandria-label.

 

Het is dan ook een prestigieus label dat de sector hoog in het vaandel draagt. Vandaar dat Lidl op de verkeerde teen heeft getrapt toen het in zijn folder onterect reclame maakte voor Flandria-witlof. Volgens de Boerenbond kan het witlof bij Lidl geenszins aan die kwaliteit tippen.

 

Lidl heeft zich ondertussen reeds verontschuldigd en toegegeven dat het om een zuivere vergissing gaat. De discounter zegt het logo steeds met respect te willen behandelen. De Boerenbond repliceert dat het waakzaam zal blijven.
 

Per vergissing stond in de laatste Lidl-folder dat de discounter witlof van het label Flandria verkocht. Er was in realiteit echter geen enkele witlof met dat kwaliteitslabel te bespeuren. De Boerenbond kan niet om de vergissing lachen.

 

Flandria is het kwaliteitslabel gereserveerd voor groenten uit Vlaanderen van topkwaliteit. Landbouwers hebben het label aan het begin het decennium uit de grond gestampt bij wijze van differentiatie ten opzichte van goedkopere, veelal geimporteerde, varianten. Op de groenteveiling krijgt enkel witlof van topkwaliteit het Flandria-label.

 

Het is dan ook een prestigieus label dat de sector hoog in het vaandel draagt. Vandaar dat Lidl op de verkeerde teen heeft getrapt toen het in zijn folder onterect reclame maakte voor Flandria-witlof. Volgens de Boerenbond kan het witlof bij Lidl geenszins aan die kwaliteit tippen.

 

Lidl heeft zich ondertussen reeds verontschuldigd en toegegeven dat het om een zuivere vergissing gaat. De discounter zegt het logo steeds met respect te willen behandelen. De Boerenbond repliceert dat het waakzaam zal blijven.
 

Tags: