Lidl schenkt opbrengst cupcakes integraal aan Voedselbanken | RetailDetail

Lidl schenkt opbrengst cupcakes integraal aan Voedselbanken

Lidl schenkt opbrengst cupcakes integraal aan Voedselbanken

Een tijdje geleden zette Lidl een Facebookactie op, waarbij de keten fans liet meestemmen over de smaak en samenstelling van cupcakes. De winnaars zijn vanaf morgen te vinden in de winkels en Lidl heeft bekend gemaakt dat de opbrengst van de cupcakes integraal naar Voedselbanken gaat.

Onderdeel van eindejaarsgamma

De nieuwe cupcakes maken deel uit van het Delicieux-gamma, dat speciaal voor het eindejaar wordt samengesteld. "Zo ver wij weten, is het de eerste keer in België dat een supermarktketen zijn fans inschakelt om zelf een product samen te stellen, van smaak en vulling tot topping en decoratie", zegt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt. De cupcakes worden verkocht voor de prijs van 1,99 euro en zijn er drie smaken.

 

Lidl heeft ook besloten dat de opbrengsten van de cupcakes naar Voedselbanken gaat, de partner waarmee het vorig jaar ook al de Twitteractie #Luxevooriedereen ondernam. "We hebben dit verhaal ook breder willen trekken. Daarom bieden we op www.lidldelicieux.be/nl/voedselbank een aantal filmpjes aan. Die hebben we samen gemaakt met vrijwilligers van verenigingen die aangesloten zijn bij de Voedselbanken."

 

"Via die filmpjes ontdek je het belang van de Voedselbanken in het leven van héél veel mensen. Als klant kan je helpen door de cupcake te kopen die je eerder al zelf hebt helpen samenstellen", aldus nog Rynwalt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Listeriabesmetting brengt Greenyard in problemen

16/07/2018

Groentenproducent Greenyard ligt onder vuur na een listeriabesmetting in zijn Hongaarse fabriek. Het bedrijf zegt alle nodige maatregelen te nemen, maar de beurskoers keldert.

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt opent in Heusden

16/07/2018

OKay, de buurtsupermarkt van Colruyt Group, opent een eerste vestiging met Collect&Go-afhaalpunt in Heusden. De nieuwe vestiging test de afhaalservice, die bij succes ook naar andere OKay-winkels wordt uitgerold.

Carrefour doet inspanning voor werknemers met brugpensioen

16/07/2018

In het kader van haar transformatieplan voorziet Carrefour Belgium een bijkomende premie tot 500 euro voor werknemers die in het SWT-stelsel stappen, als ze een opleiding volgen voor een knelpuntberoep.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.