Lidl schenkt opbrengst cupcakes integraal aan Voedselbanken

Lidl schenkt opbrengst cupcakes integraal aan Voedselbanken

Een tijdje geleden zette Lidl een Facebookactie op, waarbij de keten fans liet meestemmen over de smaak en samenstelling van cupcakes. De winnaars zijn vanaf morgen te vinden in de winkels en Lidl heeft bekend gemaakt dat de opbrengst van de cupcakes integraal naar Voedselbanken gaat.

Onderdeel van eindejaarsgamma

De nieuwe cupcakes maken deel uit van het Delicieux-gamma, dat speciaal voor het eindejaar wordt samengesteld. "Zo ver wij weten, is het de eerste keer in België dat een supermarktketen zijn fans inschakelt om zelf een product samen te stellen, van smaak en vulling tot topping en decoratie", zegt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt. De cupcakes worden verkocht voor de prijs van 1,99 euro en zijn er drie smaken.

 

Lidl heeft ook besloten dat de opbrengsten van de cupcakes naar Voedselbanken gaat, de partner waarmee het vorig jaar ook al de Twitteractie #Luxevooriedereen ondernam. "We hebben dit verhaal ook breder willen trekken. Daarom bieden we op www.lidldelicieux.be/nl/voedselbank een aantal filmpjes aan. Die hebben we samen gemaakt met vrijwilligers van verenigingen die aangesloten zijn bij de Voedselbanken."

 

"Via die filmpjes ontdek je het belang van de Voedselbanken in het leven van héél veel mensen. Als klant kan je helpen door de cupcake te kopen die je eerder al zelf hebt helpen samenstellen", aldus nog Rynwalt.

Tags: