Lidl schenkt opbrengst cupcakes integraal aan Voedselbanken

Lidl schenkt opbrengst cupcakes integraal aan Voedselbanken

Een tijdje geleden zette Lidl een Facebookactie op, waarbij de keten fans liet meestemmen over de smaak en samenstelling van cupcakes. De winnaars zijn vanaf morgen te vinden in de winkels en Lidl heeft bekend gemaakt dat de opbrengst van de cupcakes integraal naar Voedselbanken gaat.

Onderdeel van eindejaarsgamma

De nieuwe cupcakes maken deel uit van het Delicieux-gamma, dat speciaal voor het eindejaar wordt samengesteld. "Zo ver wij weten, is het de eerste keer in België dat een supermarktketen zijn fans inschakelt om zelf een product samen te stellen, van smaak en vulling tot topping en decoratie", zegt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt. De cupcakes worden verkocht voor de prijs van 1,99 euro en zijn er drie smaken.

 

Lidl heeft ook besloten dat de opbrengsten van de cupcakes naar Voedselbanken gaat, de partner waarmee het vorig jaar ook al de Twitteractie #Luxevooriedereen ondernam. "We hebben dit verhaal ook breder willen trekken. Daarom bieden we op www.lidldelicieux.be/nl/voedselbank een aantal filmpjes aan. Die hebben we samen gemaakt met vrijwilligers van verenigingen die aangesloten zijn bij de Voedselbanken."

 

"Via die filmpjes ontdek je het belang van de Voedselbanken in het leven van héél veel mensen. Als klant kan je helpen door de cupcake te kopen die je eerder al zelf hebt helpen samenstellen", aldus nog Rynwalt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top