Lidl schenkt opbrengst cupcakes integraal aan Voedselbanken

Lidl schenkt opbrengst cupcakes integraal aan Voedselbanken

Een tijdje geleden zette Lidl een Facebookactie op, waarbij de keten fans liet meestemmen over de smaak en samenstelling van cupcakes. De winnaars zijn vanaf morgen te vinden in de winkels en Lidl heeft bekend gemaakt dat de opbrengst van de cupcakes integraal naar Voedselbanken gaat.

Onderdeel van eindejaarsgamma

De nieuwe cupcakes maken deel uit van het Delicieux-gamma, dat speciaal voor het eindejaar wordt samengesteld. "Zo ver wij weten, is het de eerste keer in België dat een supermarktketen zijn fans inschakelt om zelf een product samen te stellen, van smaak en vulling tot topping en decoratie", zegt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt. De cupcakes worden verkocht voor de prijs van 1,99 euro en zijn er drie smaken.

 

Lidl heeft ook besloten dat de opbrengsten van de cupcakes naar Voedselbanken gaat, de partner waarmee het vorig jaar ook al de Twitteractie #Luxevooriedereen ondernam. "We hebben dit verhaal ook breder willen trekken. Daarom bieden we op www.lidldelicieux.be/nl/voedselbank een aantal filmpjes aan. Die hebben we samen gemaakt met vrijwilligers van verenigingen die aangesloten zijn bij de Voedselbanken."

 

"Via die filmpjes ontdek je het belang van de Voedselbanken in het leven van héél veel mensen. Als klant kan je helpen door de cupcake te kopen die je eerder al zelf hebt helpen samenstellen", aldus nog Rynwalt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour schrapt duizenden jobs ten voordele van e-commerce

23/01/2018

De Franse hypermarktgroep Carrefour gaat enkele duizenden werknemers op straat zetten, kondigde CEO Alexandre Bompard vandaag aan. Dankzij een nieuw transformatieplan, met nadruk op e-commerce, wil Carrefour "wereldleider in voedseltransitie" worden.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Back to top