Lidl schenkt opbrengst cupcakes integraal aan Voedselbanken | RetailDetail

Lidl schenkt opbrengst cupcakes integraal aan Voedselbanken

Lidl schenkt opbrengst cupcakes integraal aan Voedselbanken

Een tijdje geleden zette Lidl een Facebookactie op, waarbij de keten fans liet meestemmen over de smaak en samenstelling van cupcakes. De winnaars zijn vanaf morgen te vinden in de winkels en Lidl heeft bekend gemaakt dat de opbrengst van de cupcakes integraal naar Voedselbanken gaat.

Onderdeel van eindejaarsgamma

De nieuwe cupcakes maken deel uit van het Delicieux-gamma, dat speciaal voor het eindejaar wordt samengesteld. "Zo ver wij weten, is het de eerste keer in België dat een supermarktketen zijn fans inschakelt om zelf een product samen te stellen, van smaak en vulling tot topping en decoratie", zegt Lidl-woordvoerder Pieterjan Rynwalt. De cupcakes worden verkocht voor de prijs van 1,99 euro en zijn er drie smaken.

 

Lidl heeft ook besloten dat de opbrengsten van de cupcakes naar Voedselbanken gaat, de partner waarmee het vorig jaar ook al de Twitteractie #Luxevooriedereen ondernam. "We hebben dit verhaal ook breder willen trekken. Daarom bieden we op www.lidldelicieux.be/nl/voedselbank een aantal filmpjes aan. Die hebben we samen gemaakt met vrijwilligers van verenigingen die aangesloten zijn bij de Voedselbanken."

 

"Via die filmpjes ontdek je het belang van de Voedselbanken in het leven van héél veel mensen. Als klant kan je helpen door de cupcake te kopen die je eerder al zelf hebt helpen samenstellen", aldus nog Rynwalt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten.