Lidl schenkt opbrengst Facebookproduct aan Voedselbanken

Lidl schenkt opbrengst Facebookproduct aan Voedselbanken

Discountketen Lidl heeft voor 40.000 euro voedsel aan de Belgische Federatie van Voedselbanken geschonken. Een deel van dat bedrag komt uit de verkoop van de eindejaarscupcakes.

37 paletten voeding

Eind vorig jaar vroeg Lidl aan haar klanten om via Facebook cupcakes samen te stellen, waarvan het uitverkoren ontwerp rond het eindejaar zou worden verkocht. De opbrengst zou integraal naar het goede doel gaan en Lidl heeft nu woord gehouden door 37 paletten te schenken aan de Voedselbanken.


"Als supermarktketen staan we er elk jaar op om een bijzondere actie voor het goede doel te organiseren. Vorig jaar hadden we Twitterverhaal #Luxevooriedereen, dit jaar kozen we er voor om onze klanten te betrekken én de opbrengst van een product integraal weg te schenken", zegt woordvoerder Pieterjan Rynwalt. "De opbrengst van de verkoop van de cupcakes bedroeg net geen 20.000 euro. Daar wilden we als Lidl nog een eigen gebaar naast plaatsen, zodat we finaal besloten om het bedrag te verdubbelen tot 40.000 euro."

 

"Welgekomen gebaar"

Ook bij de Voedselbanken waren ze zeer opgetogen met de schenking van de keten: "Tot voor kort kregen wij een beduidend deel van onze voedingswaren via een hulpprogramma van de Europese Unie. De EU heeft echter een nieuwe regeling uitgewerkt, waarmee deze stroom onherroepelijk én in belangrijke mate zal inkrimpen. Net dan is het fijn om een dergelijk gebaar vanuit Lidl België en haar klanten te ontvangen", zegt bestuurslid Jean Delfosse. De organisatie mocht van Lidl zelf de producten kiezen uit het gamma van Lidl.

 

De cupcakes van Lidl kwamen vorig jaar ook al in het nieuws: het was immers de eerste keer dat een product integraal werd ontwikkeld door de Facebook-fans van een bedrijf.

Tags: