Lidl-'toprestaurant' groot succes in Zweden | RetailDetail

Lidl-'toprestaurant' groot succes in Zweden

Lidl-'toprestaurant' groot succes in Zweden

De Zweedse tak van Lidl heeft in Stockholm uitgepakt met een flinke marketingstunt: drie weken lang hielden ze er het pop-uprestaurant Dill open. Het restaurant had de uitstraling van een toprestaurant, maar alle producten die in de keuken werden gebruikt, kwamen uit Lidl.

Chef met twee sterren

Gedurende de hele periode was het restaurant elke dag volgeboekt. Chef-kok van dienst was de Britse chef Michael Wignall, die met zijn restaurant The Latymer twee Michelin-sterren haalde. Er werden dan ook geen toegevingen gedaan op het vlak van de kwaliteit van het voedsel, beweert Lidl.

 

Toch werd alles bij Lidl gekocht: 'het vlees, de vis, de groenten, alles tot het kleinste korreltje zout', waarmee de keten wil aantonen dat hun producten ook van een goede kwaliteit zijn. Ze hielden er alvast een geslaagde reclamestunt aan over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.