Lidl-'toprestaurant' groot succes in Zweden | RetailDetail

Lidl-'toprestaurant' groot succes in Zweden

Lidl-'toprestaurant' groot succes in Zweden

De Zweedse tak van Lidl heeft in Stockholm uitgepakt met een flinke marketingstunt: drie weken lang hielden ze er het pop-uprestaurant Dill open. Het restaurant had de uitstraling van een toprestaurant, maar alle producten die in de keuken werden gebruikt, kwamen uit Lidl.

Chef met twee sterren

Gedurende de hele periode was het restaurant elke dag volgeboekt. Chef-kok van dienst was de Britse chef Michael Wignall, die met zijn restaurant The Latymer twee Michelin-sterren haalde. Er werden dan ook geen toegevingen gedaan op het vlak van de kwaliteit van het voedsel, beweert Lidl.

 

Toch werd alles bij Lidl gekocht: 'het vlees, de vis, de groenten, alles tot het kleinste korreltje zout', waarmee de keten wil aantonen dat hun producten ook van een goede kwaliteit zijn. Ze hielden er alvast een geslaagde reclamestunt aan over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

Filet Pur: Hete standjes in het versrayon

20/04/2018

De meteorologische experts van RetailDetail Food voorspellen nu al: het wordt een gloeiend hete zomer voor de FMCG-branche. Waarom? Dat onthult ons ongezouten en flink gepeperde weekoverzicht.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.