Lidl in zee met Evy Gruyaert

Lidl in zee met Evy Gruyaert

Lidl heeft Evy Gruyaert - bekend van haar 'Start to...'-boeken - ingehuurd als lifestylecoach. Het televisiegezicht zal in de promofolders van de versdiscounter geregeld te zien zijn met voedingsadvies en tips voor een betere conditie.

40 pagina's tellend sportmagazine

Vorig jaar verraste Lidl met Tom Boonen & Co, nu leent ook Evy Gruyaert haar gezicht aan de supermarktketen. Nadat de 36-jarige Vier-presentatrice Vlaanderen leerde lopen, wandelen, zwemmen, fietsen, golfen, aan yoga doen én vegetarisch koken, gaat ze nu Lidl-klanten helpen gezonder en fitter te leven in 2016. Een 40 pagina's tellend sportmagazine is het eerste resultaat van die samenwerking.

 

"Op een haalbare en betaalbare manier zo goed mogelijk voor jezelf zorgen is mijn levensmotto en dat wil ik delen", zegt ze in Het Laatste Nieuws. "Ook ik ben een mama met een jong gezin, met heel flexibele werkuren en veel verloren tijd in de files. Het lukt mij óók niet om drie keer per week naar de yogales te gaan of elke dag vers te koken. Maar ook als je af en toe stopt bij de frituur hoef je een gezonde levensstijl nog niet op te geven. Die filosofie vind ik tijdens het winkelen ook bij Lidl terug en ga ik nu aan de klanten overbrengen."

 

Het is niet de eerste keer dat Lidl en Gruyaert samenwerken. De versdiscounter is bijvoorbeeld ook de voedingspartner van de populaire 'Start to run'-app die intussen al 2 miljoen keer gedownload is. "Het is een commercieel verhaal, maar wel één waar ik zelf achtersta", onderstreept Evy Gruyaert. "Als ik morgen opeens barbecuesauzen of luxewagens zou staan promoten, gelooft geen mens mij nog."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12 procent gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Spadel investeert 12,8 miljoen in Spa Monopole

20/09/2017

De groep Spadel gaat 12,8 miljoen euro investeren in de bottelarij Spa Monopole. Daar komt een volledige nieuwe bottelingslijn om de groei van de gearomatiseerde waters op te vangen. De uitbreiding moet in februari 2018 klaar zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Wat zijn de gevolgen van de nieuwe voedingsdriehoek voor de industrie?

19/09/2017

Het Vlaams Instituut Gezond Leven heeft een nieuwe voedingsdriehoek voorgesteld. De aangepaste driehoek sluit beter aan bij de huidige ideeën over gezond eten, maar de voedingsindustrie vreest voor negatieve gevolgen.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Back to top