Lidl in zee met Evy Gruyaert | RetailDetail

Lidl in zee met Evy Gruyaert

Lidl in zee met Evy Gruyaert

Lidl heeft Evy Gruyaert - bekend van haar 'Start to...'-boeken - ingehuurd als lifestylecoach. Het televisiegezicht zal in de promofolders van de versdiscounter geregeld te zien zijn met voedingsadvies en tips voor een betere conditie.

40 pagina's tellend sportmagazine

Vorig jaar verraste Lidl met Tom Boonen & Co, nu leent ook Evy Gruyaert haar gezicht aan de supermarktketen. Nadat de 36-jarige Vier-presentatrice Vlaanderen leerde lopen, wandelen, zwemmen, fietsen, golfen, aan yoga doen én vegetarisch koken, gaat ze nu Lidl-klanten helpen gezonder en fitter te leven in 2016. Een 40 pagina's tellend sportmagazine is het eerste resultaat van die samenwerking.

 

"Op een haalbare en betaalbare manier zo goed mogelijk voor jezelf zorgen is mijn levensmotto en dat wil ik delen", zegt ze in Het Laatste Nieuws. "Ook ik ben een mama met een jong gezin, met heel flexibele werkuren en veel verloren tijd in de files. Het lukt mij óók niet om drie keer per week naar de yogales te gaan of elke dag vers te koken. Maar ook als je af en toe stopt bij de frituur hoef je een gezonde levensstijl nog niet op te geven. Die filosofie vind ik tijdens het winkelen ook bij Lidl terug en ga ik nu aan de klanten overbrengen."

 

Het is niet de eerste keer dat Lidl en Gruyaert samenwerken. De versdiscounter is bijvoorbeeld ook de voedingspartner van de populaire 'Start to run'-app die intussen al 2 miljoen keer gedownload is. "Het is een commercieel verhaal, maar wel één waar ik zelf achtersta", onderstreept Evy Gruyaert. "Als ik morgen opeens barbecuesauzen of luxewagens zou staan promoten, gelooft geen mens mij nog."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".